Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot Т-75 Руският ЛТС(26)
В момента е: Сря 28 Юли 2021, 21:13
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
МиГ-21 в България
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 79 [1174 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 77, 78, 79 Следваща
Автор Съобщение
batkoianko

Регистриран на: 12 Яну 2004
Мнения: 58

МнениеПуснато на: Съб 31 Яну 2004, 19:35    Заглавие:  МиГ-21 в България
Описание на темата: На въоръжение във ВВС и след 2010 г.
 

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Интересно ми е от коя модификация колко самолета са доставени, в коя част, как се движат между частите и т.н.
нещо като материалите за МиГ-23 в Криле през 2002г.

в Библитека Криле за МиГ-21 има доста данни но не са пълни.. особено за броя на ПФ/ПФМ/М..

та:

ф-13
р
пф
пфм
м
мф
бис

ум
ус


Не вярвам да е няква държавна тайна всичко това понеже повечето самолети са изведени... пък и май само спомени са ни останали...

извинявам се ако темата е разисквана в стария форум но аз не съм влизал в него така че няма как да знам Smile

_________________
BOMBASTIK
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
ICQ Номер 
oHua c koHq


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 830
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Съб 31 Яну 2004, 20:17    Заглавие:  

Тука най-изчерпателен отговор ше даде Стоян Петров-летял е на всички модефикации на МиГ-21 били на въоръжение у нас.

За МиГ-21Ф-13-Самолетите от модефикацията ф-13 постъпват на въоръжение през 1963-а година в 19 ИАП-летище Граф Игнатиево.Машините са 12 и са в състава на 2-ра ескадрила.Остават там до 1969 г.,когато са разпределени между 26 РАП и 15 ИАП.Самолетите от Равнец се задържат малко в редиците на полка-предадени са отново на 296 РАП през 1972 г.Самолетите се използват за разузнаване,като им е монтирана панорамна фотокамера АФА-39-в предната дясна част на фюзелажа.Удължен им е ресурса от 2400 часа на 3000,но след откриване на пукнатини в носещите елементи на конструкцията,самолетите са изведени от въоръжение през 1989 г.,и нарязани през 1995 г. в Граф Игнатиево/ДОВСЕ/

_________________
Дръжте барута сух!!!!!!!!!
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
batkoianko

Регистриран на: 12 Яну 2004
Мнения: 58

МнениеПуснато на: Съб 31 Яну 2004, 20:24    Заглавие:  

значи:
1963-1969 - 12 ф13 - в Гр.Игнатиево
1969-1972 - Равнец / Добрич - 6/6 бр. (или не са разпределени така)
1972-1989 - 12 - Добрич

има ли загубени от тази модификация?

_________________
BOMBASTIK

Последната промяна е направена от batkoianko на Нед 01 Фев 2004, 21:27; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
ICQ Номер 
oHua c koHq


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 830
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Съб 31 Яну 2004, 20:38    Заглавие:  

Има-един след изпадане във свредел от 15 ИАП.Един от Графа през 1968 г.-губи тяга при кацане в СМО.И една катастрофа от Добрич-11.04.1985-при разузнаване на "чужди" войски.
_________________
Дръжте барута сух!!!!!!!!!
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
BACKFIRE


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1522
Местожителство: Северен Далекоизточен военен окръг

МнениеПуснато на: Съб 31 Яну 2004, 21:15    Заглавие:  

В Добрич не са ли били само Р-варианти. По късно са модернизирани МФ с 2 отделни контейнера-за радио или фоторазузнаване. А 1997 пристигат няколко биса от Балчик.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
oHua c koHq


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 830
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Съб 31 Яну 2004, 21:33    Заглавие:  

Абе аз защо почвам да си мисля,че самолетите Ф-13 са 15 на брой.Или това май се отнасяше за М-варианта.
_________________
Дръжте барута сух!!!!!!!!!
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
batkoianko

Регистриран на: 12 Яну 2004
Мнения: 58

МнениеПуснато на: Нед 01 Фев 2004, 18:20    Заглавие:  

доколкото си спомнаям книжката за МиГ-21 от библиотека КРИЛЕ (сега не е при мен)...

има 18/4 МФ/Ум доставени в Доброславци и преместени в Гр.Игнатиево приидването на МиГ-23 МФ

бис - нови са доставени в Гр.Игнатиево - 1983/84 но дали са една или две ескадрили и колко броя не знам...

освен това има доставени бис втора ръка през 1990.. общо нов и втора употреба - 72 биса ако не се лъжа....

спомените ми за книжката са че не беше описан броя на пф/пфм/м... за тях имаше най малко данни...

МиГ-21 пф/пфм се спомеават като заместени от миг29/23 в Равнец/габровница.. но къде са били преди това ....

_________________
BOMBASTIK
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
ICQ Номер 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Нед 01 Фев 2004, 20:36    Заглавие:  

Освен УС и УМ има един 21У, борд 01. В момента се намира във ВВВУ.
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 01 Фев 2004, 21:27    Заглавие:  

BACKFIRE написа:
В Добрич не са ли били само Р-варианти. По късно са модернизирани МФ с 2 отделни контейнера-за радио или фоторазузнаване. А 1997 пристигат няколко биса от Балчик.

И Ф-13 също.
Даже има и едни съмнения, че две приблизително две години (1989-1990) в 26-и РАП се експлоатират и МиГ-21ПФ, на мястото на МиГ-21Ф-13. Лошото е, че незнам кого да попитам дали това е вярно.

Ония с коня, АФА-39 не е панорамен фотоапарат. Може да се използва като планов или като перспективен фотоапарат - в зависимост от начина на монтиране. При МиГ-21 се монтира на мястото на десният фар за кацане и снима като планов.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fighterland


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1246
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 01 Фев 2004, 22:37    Заглавие:  

oHua c koHq написа:
...296 РАП...

Коннико, това някакъв секретен ли е бил или си имал впредвид 26 РАП?
ПФ-овете доколкото знам са били 12 в България за пълно окомплектоване на 2/18. Но не съм сигурен, че са само те.

_________________
На десет мили от Монтана,
в посока Дунавския бряг
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
ICQ Номер 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 02 Фев 2004, 00:13    Заглавие:  

Да - 12 броя. След превъоръжаването с МиГ-23МЛД оцелелите отиват в Узунджово. Изобщо полкът в Узунджово е бил с най-много модификации на МиГ-21 едновременно (през 80-те години) - ПФ, ПФМ, М, МФ, УМ. От средата на 80-те някои (всички?) от оцелелите МиГ-21ПФ отиват в Каменец.
Абе това са много интересни въпроси, ама трябва да ги "осветяват" хора, служили през това време. Другото е - чул-недочул.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
oHua c koHq


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 830
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Пон 02 Фев 2004, 11:18    Заглавие:  

batkoianko написа:

МиГ-21 пф/пфм се спомеават като заместени от миг29/23 в Равнец/габровница.. но къде са били преди това ....

Как каде са били Shocked ,там кадето си писал.В Равнец пристигат през 66-а ПФМ,а в Габровница перз 65-а ПФ.В Равнец са докарани/тъй помня да съм чел,както и съм чел за самолети ПФМ втора ръка/ 12 ПФМ.И после за да се доокоплектоват им предават Ф-13-ките от Графа,който пък са заменени от 12 М-ки.

_________________
Дръжте барута сух!!!!!!!!!
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Пон 02 Фев 2004, 23:13    Заглавие:  

ползвах страницата на Р.Полдерман където са описани даже по бордни номера (!) въпреки че информациата пак не е пълна... но до мемента е това:

ф13
1963 - 12 доставени Граф Игнатиево - 1 загубен
1969 - 11 разделени между равнец и Добрич но в какво съотношение?
1972 - от равнец са прехвърлени в Добрич

3 загубени общо през времето на експлоатацията
2 нарязани ??


ПФ
1965 - 12 доставени в Габровница

ХХХХ - допълнени с ПФМ ???

1984 - заменени са от МиГ-23 - къде отиват след това ??

4 загубени общо през времето на експлоатацията
5 нарязани


ПФМ
1965 - 12 доставени в Равнец

ХХХХ - допълнени с ПФМ

1989 - заменени от МиГ-29 - къде отиват след това?


ПФМ - втора употреба

1978-79 - 36 доставени
1984 - 2 доставени

къде и как са разпределени - трябва тези да са допълнили ескадрилите в равнец и габровница и са използвани във ВВВУ.. ??

общо от всички доставени ПФМ (50): 7 загубени, 4 продадени, 23 нарязани



М

1969 - 12 доставени Гр.Игнатиево
1970 - 3 доставени

5 загубени общо през времето на експлоатацията
5 нарязани


МФ

1974-75 20 или 18?? доставени в Доброславци - заменеи 1978 от МиГ-23
1978 - преместени в граф Игнатиево

1983 би трябвало да са заменени от МиГ-21 бис

през 90-те са в Добрич но преди това къде са били? (узунджово)

до 1990 - загубени 4
след 1990 - 2 ??


бис

1983 - 30 нови доставени в Гр.Игнатиево
1985 - 6 доставени в Гр.Игнатиево

1990 - 36 доставени 2 употреба - 18/18 Балчик/Узунджово

до 1990 загубени 2



Р

1969 - 6 доставени Добрич
1995 - изведени, нарязани ?

за цялата еьсплоатация загубени 2 + 1 повреден




У
1966 - 1 доставен
лети до нач. на 90-те - преместен в Д.Митрополия

УС
1969 - доставен 1
1970 - доставени 4
1992 - изведени

1 в музея
1 загубен 1985
1 повреден 1982
1 продаден 1992
1 нарязан

УМ

1974-81 - доставени 27
1990 - доставени 6 заедно с бисовете 2 употреба

8 загубени или 9??
Върнете се в началото
oHua c koHq


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 830
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Пон 02 Фев 2004, 23:59    Заглавие:  

Anonymous написа:

ПФМ
1965 - 12 доставени в Равнец

ХХХХ - допълнени с ПФМ


След като през 72-а 15 ИАП предава своите самолети МиГ-21Ф-13 на 26 РАП,полка трябва да се доокомплектова с още самолети или не..Ако се вярва на постинга на госта,други ПФМ-и получаваме през 78-а.Излиза,че полка в Равнец е разполагал само с 12 самолета в периода 72-78 г.

_________________
Дръжте барута сух!!!!!!!!!
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 03 Фев 2004, 00:14    Заглавие:  

МиГ-21У (борд 01) е доставен 1968 г. и лети до 1978 г., когато му изтича ресурса по наработка (яка експлоатация!).
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 79 [1174 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 77, 78, 79 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.2183s ][ Queries: 12 (0.0171s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker