Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot Т-75 Руският ЛТС(31)
The time now is Tue 03 Aug 2021, 05:10
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Авиобаза Граф Игнатиево (3 ИАБ)
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 59 [877 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, ..., 57, 58, 59 Next
Author Message
pirinlion


Joined: 17 Aug 2004
Posts: 75
Location: Холандия

PostPosted: Mon 21 Mar 2005, 10:40    Post subject:  Авиобаза Граф Игнатиево (3 ИАБ)
Subject description: Действаща и след 2010 г.
 

Авиобаза Граф Игнатиево

Click to see if image is larger


3-та изтребителна авиобаза (иаб- Граф Игнатиево

Създадена е през 1994 г. на основата на 19 иап и осигураващите го тилови и свързочни поделения от състава на 10-ти смесен авиационен корпус(СЬК). Пловдив.
Летище Гр. Игнатиево съществува от 1940 г. и първата авиациона част, базирана там е 2-ри армейски въздушен полк.
19-и иап включен в състава на 10-а иад, се формира през март 1951 г. на летище Граф Игнатиево. Летателният състав първоначално лети на витловия самолет Як 11, а от месец април започва усвояването на реактивните Як 17 и Як 23. Още през есента на 1951 г. са заменени от първите пристигнали МиГ 15 и УМиГ 15, а през 1955 г. –от МиГ 17 пф. С този самолет са извършени първите прехвати на разузнавателни балони над България.
През 1957 г. на въоръжение в авиополка постъпват фронтовите изтребители МиГ 19 ъ, през 1959 г. МиГ 19 п. Така авиополкът придобива следната структура: 1-ва иае, въоръжена с МиГ 19ъ, МиГ 19 пм, а 2-ра и 3-та иае с МиГ 19ъ. МиГ 19 п са предадени на 11 –и иап Габровница.
На 23 февруари 1961 г. за първи път в България застъпва в бойно дежурство свърхзвуков прехващач МиГ 19 пм, въоръжен с управляеми ракети “въздух-въздух.”
От есента на 1961 г.19 иап е включен в състава на новосформирания 10 смесен авиокорпус (САК)-Пловдив.
През лятото на 1963 г. група летци и техници от 3-та иае се приучва в СССР на фронтовия изтребител МиГ 21 ф-13 и още през септември същата година на летище Граф Игнатиево кацат първите 12 машини.
През 1969 г. идват МиГ 21 п, а от 1978 г.-по модерните МиГ 21 пф от 18 иап Доброславци. Така през ноември 1978 г. приключва ерата на МиГ 19 във ВВС на България, когато са снети от въоръжение и последните самолети в 1-ва ескадрила. От декември 1983 г. започва превъоръжаването на двете ескадрили с МиГ 21 бис-най модерния изтребител от тази фамилия, като са получени 36 самолета. От есента на 1993 г. към състава на 19-и иап е включена още една ескадрила -3-та, базирана на на летище Узунджово от съкратения 21-и иап.
През август 1994 г. със заповед на Командващия ВВС 19-и иьп се разформирова и се създават две изтребителни авиобази-3-та и 4-та. От септември 1996 г. 3-та авиобаза е включена в състава на новосформирания корпус ПВО-София.
В съответствие с “План 2004” от началото на 2000 г. започва прехвърляне на личен състав и авиациона техника от 5-а иаб. През 2001 г. изтребителите МиГ 29 са включени в новосформирания щат на авиобазата.
Летище Граф Игнатиево е модернизирано и напълно отговаря на стандартите на НАТО и изискванията на ICAO. Ученията от типа “Cooperative Key" се провеждат на него.
Click to see if image is larger

АДМИН

--------------------------------------------------------------------------------



Сигурно вече знаете за тази страница, но все пак реших да направя тема и всеки да каже какво мисли за страницата, а и за базата като цяло. Ето и линка:

http://grafportal.org/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
борден*
Guest


PostPosted: Mon 21 Mar 2005, 17:07    Post subject:  

Каквато страницата - такава и базата.
Лъскава, обаче с много грешки, включително граматически.

И интересно - кога ли са имали на въоръжение МиГ-21ПД... Rolling Eyes
Back to top
биса*
Guest


PostPosted: Tue 22 Mar 2005, 17:38    Post subject:  

Борден, звучи доста грубо! Имай малко уважение към труда на хората от Графа! Те го заслужават!
Back to top
Airfan


Joined: 03 Jan 2004
Posts: 389
Location: Пловдив

PostPosted: Wed 23 Mar 2005, 07:44    Post subject: banned!  

DELETED!
_________________
www.airforce-bg.com
Аз в jetphotos.net
Аз в airliners.net
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
борден*
Guest


PostPosted: Wed 23 Mar 2005, 09:05    Post subject:  

биса* wrote:
Борден, звучи доста грубо! Имай малко уважение към труда на хората от Графа! Те го заслужават!

Уважавам труда на всички! Ако някой се е почувствал засегнат - да ме прощава.
Back to top
калло

Joined: 09 Jan 2004
Posts: 7895
Location: София

PostPosted: Wed 23 Mar 2005, 09:33    Post subject:  

Присъединявам се към борден - това, че някой е положил много труд, не значи, че не може да прави грешки или пък, че като ги посочиш - не зачиташ труда му. обаче - грешки - наистина много (например - макс. далечина на пуска на Р-60МК - 1,5 км - сигурно, ама на ПМВ по свръхзвукова цел)

иначе - сайтът не никак лош Laughing
Back to top
View user's profile Send private message 
Сашо

Joined: 03 Jan 2004
Posts: 1879
Location: София

PostPosted: Wed 23 Mar 2005, 19:32    Post subject:  

От вестник Армия:
Елитното ни ВВС поделение вече си има своя интернет страница. Промоцията бе по време на празника в края на миналата седмица. Необходима е била близо една година работа, за да се стигне до днешния резултат. Най-важното за мен, каза за в. "Българска армия" командирът на базата полковник Константин Попов, че страницата е създадена от хора, които служат при нас. Те не са точно професионалисти, които си вадят с това хляба. Страницата според командира е уникална защото е първата, която се създава за съединение. Добрите думи са за капитан Табаков, летец на МиГ-21, капитан Зъзъраво, летец на МиГ-29 и старши лейтенант Борисов от КИС.

Всеки, който влезе в страницата, може да намери информация за историята на базата. Подробни данни има за всяка ескадрила: личен състав и задачи. Любителите на авиацията ще имат възможност да разберат какви самолети е имало в 54-годишната история на базата и с какви летят днес нейните пилоти. Известно е, че на летището в Граф Игнатиево за първи път български пилот лети с реактивен самолет.

Интернет страницата предоставя възможност за обсъждане на различни въпроси. Свободният форум ще ни даде възможност да се запознаем с широк кръг от мнения и становища както на любители, така и на експерти в нашата област, което очевидно ще бъде от изключителна полза за по-нататъшната ни работа, прогнозира полковник Попов.

Разбира се, подобна страница не може да мине без актуална информация и фотогалерия. Както и с много линкове, включително и за в. "Българска армия".
Back to top
View user's profile Send private message 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Thu 24 Mar 2005, 11:24    Post subject:  

Вярно е, че има някои грешки, но хората са се постарали да направят нещо добро. На мен лично ми хареса, че не се обръща внимание само на пилотите, а са представени всички ескадрили.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Airfan


Joined: 03 Jan 2004
Posts: 389
Location: Пловдив

PostPosted: Thu 24 Mar 2005, 18:58    Post subject: banned!  

DELETED!
_________________
www.airforce-bg.com
Аз в jetphotos.net
Аз в airliners.net
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
kondor

Joined: 04 Jan 2005
Posts: 18
Location: софия

PostPosted: Sat 02 Apr 2005, 13:20    Post subject:  

сайта найстина е добър но тъй като в момента нямам шапка няма да им я свалям
Back to top
View user's profile Send private message 
Alexxx


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 779

PostPosted: Sat 02 Apr 2005, 14:54    Post subject:  

Само едно не ми побира главата - защо старите самолети като Як-23 не са със знак, какъвто са летяли?
Back to top
View user's profile Send private message 
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Sat 02 Apr 2005, 19:03    Post subject:  

Защото не е евроатлантически ориентиран.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Alexxx


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 779

PostPosted: Sat 02 Apr 2005, 20:57    Post subject:  

Квито и знаци да му сложат - той пак ще си остане съветски самолет Wink
Back to top
View user's profile Send private message 
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Sat 02 Apr 2005, 20:59    Post subject:  

Да, ама Свинаров (да речеме) това не го знае. Обаче ако види червени петолъчки - ужас! Shocked
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
magi


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 799

PostPosted: Tue 26 Apr 2005, 20:04    Post subject:  

Aз чак сега го виждам сайта Embarassed !Постарали са се хората,хареса ми!
Дано и колегите от другите поделения последват примера на графалии!

_________________
Лети,нападай,бий!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 59 [877 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, ..., 57, 58, 59 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.3345s ][ Queries: 15 (0.0131s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker