Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Зенитно-ракетните части в Крим са напълно превъоръжени със системите С-400 · Жак Сегела: Думите на политиците вече нямат власт · Путин: Ако САЩ се оттеглят от договора, Русия лесно ще разположи ракети с наземно базиране · "Жълти жилетки" блокираха на десетки места магистрали във Франция /ВИДЕО/ · Франция осъди на два месеца затвор младеж, приветствал атентата в Страсбург · Брюксел коментира глобата за БЕХ ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 18 Дек 2018, 20:11
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
BF 110C captured by Yugoslavs with one Bulgarian crew member
Модератори: Penio
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 2 [25 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Автор Съобщение
Mikka

Регистриран на: 20 Апр 2006
Мнения: 9
Местожителство: Serbia

МнениеПуснато на: Съб 29 Апр 2006, 09:52    Заглавие:  BF 110C captured by Yugoslavs with one Bulgarian crew member  

Hi,
One BF 110C landed by navigation mistake at Kraljevo (Central Serbia) on april 1st 1941. Three member crew (two German and one Bulgarian officer) was captured, plane was carefuly inspected and flown by experienced yugoslav pilot( Zlatko Dimcovic) to Belgrade-Zemun and later to Veliki Radinci temporary airfield where is destroyed, on april 12th, 1941.

Could anyone have any info regarding the BF 110 C unit, code and crew identity and its fate. I suppose they were from Sofia -Vrzadebna 7/LG2, or II/ZG 26 , Krainci, Bulgaria, but have no positive confirmation.

THX & RGDS,
Mikka
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 29 Апр 2006, 10:21    Заглавие:  

На 6 април 1941 г. капитан Ермаков от 112 ескадрила на JКРВ с таран сваля един Ме 110 от ZG 26. Според югославската страна сред ЗАГИНАЛИТЕ членове на екипажа един е бил офицер с българска УНИФОРМА. Доколко това е истина, или пропаганден ход, трудно е да се каже, защото няма сведения за загинал български летец на тази дата.
_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Panzergrenadier

Регистриран на: 06 Яну 2005
Мнения: 367
Местожителство: Варна/София

МнениеПуснато на: Съб 29 Апр 2006, 22:46    Заглавие:  

На стр. 2 от темата за Луфтвафе в България тази тема бе бистрена...

Panzergrenadier

_________________
'Terras licet' inquit 'et undas
Obstruat: et caelum certe patet; ibimus illac:
Omnia possideat, non possidet aera Minos.'

Metamorphoses Publii Ovidii Nasonis; VIII, 185-187
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Mikka

Регистриран на: 20 Апр 2006
Мнения: 9
Местожителство: Serbia

МнениеПуснато на: Нед 30 Апр 2006, 00:00    Заглавие: BF 110C  

Hi, just mannage to trace and scan doccumentation of captured BF110C4? at april 1st 1941.
Here is doccument scan, taken from the book "Kraljevski Avioni"
Click to see if image is larger

and shortly, transcript is as follows:

At april 1st 1941, german ME-110C4, flown at 15,50 hrs from Wienna, via Balaton(Hungary) to Turnu Severin(Romania) due the navigation error, landed at 18,30 HRS at Kraljevo airfield, central Serbia.
Crew,Lt. Hans Diehter,Uoff.Wilhelm Pries and mechanic Eugen Schaufelle was captured, plane is overpainted and few days later transfered to Belgrade and later to Veliki Radinci,where it belly landed due the friendly fire .

So, not to mix this BF 110C and another one shot down by Konstantin Ermakov at april 6th.

Could anyone can to determine to which unit belongs this crew and possible BF 110 C4 code .
Also, the crew fate is uncertain, possibly just two week in capture and liberated by German occupation units after Yugoslavia's capitulation.

Thx
Mikka
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
German


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 2680
Местожителство: Шуменщайн

МнениеПуснато на: Нед 30 Апр 2006, 08:16    Заглавие:  

Dear, Mikka! This casually really is different, but where here you see bulgarian name? Shocked
And where is connection with german units in Krainici and Vrajdebna? Shocked

_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Mikka

Регистриран на: 20 Апр 2006
Мнения: 9
Местожителство: Serbia

МнениеПуснато на: Нед 30 Апр 2006, 11:01    Заглавие: Two BF 110s  

Yes, German.
In meantime i find this doccument and found that there are two "BF 110 cases", one at april 1st and another on 6th.
Secon one is connected with Bulgarian officer, and first one have completely German crew.
Both BF 110s were sublject of my interest , so, i still search for units and code names of these Zerstorers.
RGDS
Mikka
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 30 Апр 2006, 11:42    Заглавие:  

Когато се пише по подобни теми, трябва да се внимава! Герман е прав, къде в документа има и намек за българско участие в полета на Ме 110 от Виена? Но пусната веднъж подобна версия, повторена тук и там - и готово, ето я отново "българската следа".
И смятам, че в българските форуми БЪЛГАРИТЕ трябва да пишат на БЪЛГАРСКИ. Не съм видял в чуждоезични форуми някой другоезичен участник да пише на родния си език. И някой да му отговаря на този език!!! Може да е развален руски, немски, английски, но не например български. Който иска да разбира, ще намери начин. Стига сме се слагали на чужденците Twisted Evil
Предлагам админите да трият чуждоезични постинги от български участници.

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Mikka

Регистриран на: 20 Апр 2006
Мнения: 9
Местожителство: Serbia

МнениеПуснато на: Нед 30 Апр 2006, 15:33    Заглавие: Blgarski English or...  

Privet Druzja,

Ja mogu pisat i po russki, est li vi pozhelaete,potomu chto ja ponimayu ruskii i bulgarskii no ploho pishu po bulgarskii.
Potomy ja sprashal po angliskii, ne ozhidal otveta po angliskomu jaziku, i bulgarskii mne ponjatan. Spasibo esche odin raz na otveti kotorie vi napisali,
Privet vsem bulgarskim avia istorikam,

Mikka
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 30 Апр 2006, 16:36    Заглавие:  

Ако си от Македония (в профила не си писал откъде си), пиши на родния си език. Това е български, писан на сръбска пишеща машина Wink , затова го разбираме без никакъв проблем. Но дори и на сръбски да пишеш, все е славянски език и 80% се разбира. Не, че не разбираме английския, но много дразни, когато наши хора започнат да се правят на англичани в родната си страна.
_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Panzergrenadier

Регистриран на: 06 Яну 2005
Мнения: 367
Местожителство: Варна/София

МнениеПуснато на: Нед 30 Апр 2006, 20:11    Заглавие:  

Това,което ми направи впечатление е защо Ме-110 е летял с трима души на борда. Не че е невъзможно, но механика очевидно е трябвало да седне в бордния стрелец, което освен че е допълнителна тежест е страшно неудобно за водене на огън. Освен сърбите да са объркали самолета. Това ми звучи по-правдоподобно, защото не виждам защо един механик е толкова важен, че за го вземат на такъв дълъг полет.

Panzergrenadier

_________________
'Terras licet' inquit 'et undas
Obstruat: et caelum certe patet; ibimus illac:
Omnia possideat, non possidet aera Minos.'

Metamorphoses Publii Ovidii Nasonis; VIII, 185-187
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
SPIRO


Регистриран на: 25 Апр 2006
Мнения: 96
Местожителство: Добрич

МнениеПуснато на: Нед 30 Апр 2006, 20:59    Заглавие:  

Иван написа:

И смятам, че в българските форуми БЪЛГАРИТЕ трябва да пишат на БЪЛГАРСКИ.

Напълно съм съгласен с г-н Иван Бориславов - този форум се води на български! Никакви развалени немски, английски, руски или френски постинги да няма! Който цитира чужди имена и понятия, да го прави както си му е реда - според българския правопис или точно според оригиналния език! Източници за това има милиони.

Нека администраторът на тоя форум пусне правилата за участие в него, сред които да е и писането на български език, използвайки кирилица.

Имаше един австрийски професор - славист (Ото Кронщайнер), който призова българите да използват латиница, че не ги разбирали другите европейци- друг път!

И ме простете, че изпозвах думата постинг по-горе!

_________________
DUM SPIRO SPERO!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 30 Апр 2006, 21:46    Заглавие:  

Панцер, Ме 110 по принцип е с триместна кабина. Това, че нормално лети с пилот и борден стрелец не значи, че не може да вземе и трети член на екипажа. А си напълно прав, че при подобен полет един механик на борда е много ценен.
_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Mikka

Регистриран на: 20 Апр 2006
Мнения: 9
Местожителство: Serbia

МнениеПуснато на: Нед 30 Апр 2006, 23:29    Заглавие: Location  

Nisam "Ot Makedonija" ot Serbija sam,
Bulgarski -Makednoski "ne razbiram" na zalost 100%
Tolko: Ruski, Engleski i Srpski
Privet ot Mikka iz Serbia
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Пон 01 Май 2006, 09:06    Заглавие:  

Здравей Микка!
Пиши на какъвто език ти харесва, важното е да се разбираме. Very Happy


Dear Spiro and Ivan, аре малко по-спокойно. Нормално е чужденец да пише на един от м/ународните езици в чуждестранен форум. За жалост повечето славянски езици не са от международните.

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
German


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 2680
Местожителство: Шуменщайн

МнениеПуснато на: Пон 01 Май 2006, 09:47    Заглавие:  

Отплеснахме се!
Значи, триместната версия на Bf 110 (G) се използва при нощните изтребители, където е необходим и оператор. Тук става дума за серия "С", а те по принцип са си дневни двуместни изтребители. Но не пречи да се помести и трети човек, ала не в скута на стрелеца, а зад него.
Та какво имаме досега. Два казуса, в единия от които се споменава за човек в българска униформа, но няма документи, които да хвърлят светлина върху случая. В другия случай екипажът си е напълно немски. Виждам, че Mikka се интересува най-вече от него. Проверих при M.Holm. Това, което успях да намеря, е че по това време само щабът и I.Gruppe на ZG 26 "Horst Wessel" са се базирали в Унгария и то в Szeged. За Румъния изобщо не може става дума. Но пък има вероятност да е машина на някоя от разузнавателните части.

_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 2 [25 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0634s ][ Queries: 12 (0.0036s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker