Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Сбогом, Буги! · Фирма в Русе с революция за работните дни в седмицата · Удареният от мълния англичанин в Пирин с обгорени ръце и крака · Стоичков: Аз болея за българския футбол · Антон Кутев: Предстои чистка в БСП! · Официално: НАП обявиха какви данни са изтекли ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sun 21 Jul 2019, 12:43
All times are UTC + 2
 Forum index » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Арадо 196
Moderators: Penio
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 6 of 8 [106 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Next
Author Message
valko-bg


Joined: 18 Dec 2006
Posts: 1041
Location: Svilengrad- BG

PostPosted: Sun 25 Mar 2012, 20:43    Post subject:  

Пламене, освен Румен, който влезе в обектив, на линия бяха и двете стари групи- пловдивската и софийската, барабар със сакатия им командир. Събрахме се, че имаше едни неодкраднати дарителски пари, да си ги делнем така, както ние си знаем, та да може всеки от нас да си купи по нещо- кой джип, кой апартамент, кой някое офшорно предприятие. Laughing

Ние си продължаваме работата по недовършения Як- 52, който почти е готов. после още един, та да има малко повече шарения за 12- ти април. Пловдивският комитет "Родолюбие" дойдоха да си харесват самолет за работа, но не е нито Як- 52, нито "Радото". Smile Него кой ще го подхваща, питай в МА- ВВС.

Нашата инициатива ще си продължи, макар и по- невидимо. Защо, ще разберете след време, просто се въоръжете с търпение.
Снимки тук в темата "Музей на авиацията- Нека им помогнем", от мен повече няма да видите по ред причини, една от които е и писаното и администрираното преди време в този форум. Другите от групата ако преценят за удачно, да качват, на никой не мога да забраня.

Обидно е за всички, които подкрепиха и спомогнаха за тази моя инициатива, че никой не обясни на Президента, защо и как от всичките 65 музейни самолета, вече 10 не изглеждат трагично, а тръгнаха да му обясняват колко автентична и колко ценна била подцинкованата ламарина и чамовите профилчета на ребрата, стрингерите и надлъжниците, с която са обшити и с които се крепят спасените преди години остатъци на един фашистки самолет, летял в България, само и само да изкрънкат малко извънбюджетна муфта с евтин ПиАр, ... и той на муфта, ... покрай друго събитие в съседство.

Колкото и нескромно за прозвучи, ние не помагаме на МАВСС заради Президента или за някаква известност. Помагаме и ще помагаме заради ония, на които вече при влизане в този музей им късат билетчета, които струват 5 лв. на калпак.

П.С. Нали имаше някакви спасители за Арадото?!? Хайде! ... Сега е момента да го спасяват! 10 бона пари има, скеле вече има! ... Спасители няма! Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
kapitan

Joined: 01 May 2004
Posts: 704
Location: Sf

PostPosted: Tue 27 Mar 2012, 08:25    Post subject:  

Спасители на този самолет в България няма. И в цяла Европа са малко! Кърпители, ще се намерят. Но това нещо да се възстанови, трябват огромни ресурси от средства, познания, информация и работна база. Сега само ще се позакърпи, до следващото оголване.
Back to top
View user's profile Send private message 
2C7


Joined: 07 Jan 2007
Posts: 1422
Location: Центъра на просффетата

PostPosted: Thu 29 Mar 2012, 21:37    Post subject:  

kapitan wrote:
Спасители на този самолет в България няма. И в цяла Европа са малко! Кърпители, ще се намерят. Но това нещо да се възстанови, трябват огромни ресурси от средства, познания, информация и работна база. Сега само ще се позакърпи, до следващото оголване.


Сега може и да няма, но се надяваме да има.
Кърпители ще се намерят, но нещо няма голям наплив...(освен в интернет) Wink
Важното е да се запази сега, след време някой може да се наеме да възстанови самолета в летателна годност (двигателя е консервиран).
(умишлено те цитирах, защото преди година един админ промени съобщение на хрътката си)

_________________
Едни снимки Smile
Още малко
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
su27
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1248

PostPosted: Fri 30 Mar 2012, 10:09    Post subject:  

В крайна сметка, кой ще работи по Арадото? Ако са "хората на Валко" - кога започвате работа? Ако ли пък не са, то има ли компетентни хора които да го "закърпят" та да прилича на истински без да го окалпазанят?
Back to top
View user's profile Send private message 
valko-bg


Joined: 18 Dec 2006
Posts: 1041
Location: Svilengrad- BG

PostPosted: Fri 30 Mar 2012, 15:11    Post subject:  

su27 wrote:
В крайна сметка, кой ще работи по Арадото? ... то има ли компетентни хора които да го "закърпят" та да прилича на истински без да го окалпазанят?


Най- вероятно група пенсионери, добре познати на повечето от Вас. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
Леко


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 119

PostPosted: Sun 10 Jun 2012, 15:33    Post subject: Арадо  

По самолета кипи усилена работа.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
pgp000
Guest


PostPosted: Sun 10 Jun 2012, 16:45    Post subject: Re: Арадо  

Леко wrote:
По самолета кипи усилена работа.

Личното ми мнение е, че самолетът следва да се разглоби, пренесе разглобен на закрито, където да има по-добър достъп до всеки болт, да се замени каквото се полага и накрая да се сглоби на съвсем друго място на територията на музея.

След близо 70 години навън едва ли външните панели, конструкцията и евентуално заменянето на платнената обшивка ще ще издържат повече от 2-3 години минати просто с преобразувател за ръжда, грунд и лаково-бояджийски покрития, било то и специфично авиационни.
Back to top
kapitan

Joined: 01 May 2004
Posts: 704
Location: Sf

PostPosted: Sun 10 Jun 2012, 17:17    Post subject:  

Чудесно е, че го правят, при това явно сериозно, но наистина, това нещо трябва да се прибере! Навън не просто ще се скапе поната обшивка, ами целият експонат ще се разруши още повече с времето. Но все пак и това сега е нещо, при това много нещо!
Back to top
View user's profile Send private message 
Леко


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 119

PostPosted: Mon 18 Jun 2012, 18:23    Post subject:  

На последното авио шоу някакъв власт имащ разправяше,че арадото е гордостта на нашите ввс.Според мен е срама на ввс.Този уникален самолет във всяка една друга държава щеше да е перфектно реставриран и поставен в подходящи условия за съхранение.За Арадото в Пловдив може да се напише наръчник,как не трябва да се отнася един народ с историята си.През всичките години оправданието е едно и също-пари няма.Всяка една "реставрация" се маха по нещо "излишно",стърже се метал,мачкат се ламарини...
Гения на българския "реставратор" няма спиране-платнената обшивка на Як9 (кормила и елерони)е заменена с ламарина.Цялата тази външна експозиция в това си състояние е обречена,постепенно става скрап.Решението е едно-покрив над самолетите.Понеже такова съоръжение е доста скъпо нещо,покриването може да стане поетапно,на групи.Ще се разтегне във времето ,но няма да става въпрос за голями пари.Сред вас няма ли архитект на който му пука за цялата тази работа и да съчини проект,как трябва да изглежда едно такова нещо.Прибрани под покрив самолетите могат да бъдат реставрирани и много дълго време да няма разходи по тях.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
pgp000
Guest


PostPosted: Mon 18 Jun 2012, 18:46    Post subject:  

Мисля тук сме писали, че е предлагано да се извърши покриване поне на Арадото за сметка на частно дарение, но предложенията са винаги отклонявани от управата на НВИМ по някакви неизвестни причини.

Като аргумент се вадят някакви дивни цифри от типа на 100 000 лв само за покриване на Арадото. Аз все си мисля, че с тази сума навесът над цялата експозиция ще е от неръждавейка.

Ако смяташ, че можеш да прокараш предложение за покриване на поне този самолет пиши и/или остави и-мейл.

Под всичко останало, което си написал, предполагам, могада се подпиша и аз, и доста други хора.
Back to top
Леко


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 119

PostPosted: Mon 18 Jun 2012, 19:46    Post subject:  

Добрата новина е,че новата шефка на музея е историк.Не гледа на експонатите,като на бракувани машини,а като Българска история.Амбициозна е и знае как да го направи.Лошата новина е ,че не вярвам да се пребори с "циментовите глави" в армията.Така ,че вместо да си чешем езиците колко е зле,дайте да видим с какво можем да и помогнем.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
pgp000
Guest


PostPosted: Mon 18 Jun 2012, 23:08    Post subject:  

Предният президент беше историк, вицето му пък беше генерал, РАКЕТЧИК при това. С какво запомни управлението им в тези аспекти? Не бяха ли предишните управници на музея по някакъв начин свързани с историята, или гниенето на експонатите рязко е спряло след "смяната на караула"? 20 години една контра не можаха да сложат на кормилото за посока на "шарения" МиГ-21 в ъгъла, влудява ме как скрибуца на вятъра - като верига, на която виси оглозган скелет.

Самолетите в тоя музей не са нищо повече от отговорност за група хора на държавна служба, неща за които няколко души останали без теми за предавания и издания се сещат от време на време. Няколко души вярват и си мислят "Брей, тез джамбази всичко продадоха, тяхната мамка". Пращат СМС и всичко е наред, купиха си съвест за 1,20 с ДДС, а "отговорните" си показват новите керамични зъбки по снимки за сайтове и вестници - кампанията свърши, сега отиват да "оправят" следващия проблем, "останал от предните управляващи".

Докато поредната машина изгние - до следващата статия и до поредната кампания за набиране на средства за запазване на УНИКАЛНИЯ експонат. Eто ти малко УНИКАЛНИ експонати. Виждаш ли Хорха модел 901 на снимките? Е - той в момента е само една платформа, расте и крепне под грижите на новото ръководство. Това го чака и самолета, който си подхванал сега.
Back to top
Леко


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 119

PostPosted: Tue 19 Jun 2012, 18:43    Post subject:  

Мълча с покруса!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
UNIOR


Joined: 22 Dec 2007
Posts: 281

PostPosted: Wed 27 Jun 2012, 15:53    Post subject:  

Тъй де случайно попаднах на тези снимки в руски моделарски форум, интересно че тук никои никаква информация не споделя относно възтановяването на Арадото (да не се чете като упрек) но виж руснаците са по напред

Арадо 196

Click to see if image is larger

Изглежда доста добре , огромно браво на групата по възтановяване, не бъдете скромни hello1 salute salute Very Happy

_________________
bushcraftbg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Wed 27 Jun 2012, 16:00    Post subject:  

Браво! Изумен съм!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 6 of 8 [106 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0741s ][ Queries: 12 (0.0055s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker