Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Орбан подкрепя Груевски. В ущърб на българските интереси · САЩ дава 500 млн. евро отстъпка за закупуване на F-35 · Спас Гърневски: Няма да има предсрочни избори, ГЕРБ ще управлява поне още два мандата · Посмъртно Тръмп отличи Елвис Пресли с президентския Медал на свободата · 5600 морски пехотинци са мобилизирани · "Таймс" обяви анимацията "Маша и мечката" за руска пропаганда ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 18 Ное 2018, 05:42
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
АБВ-Авиобазите на България
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 3 [42 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 Следваща
Автор Съобщение
teleman
[Moderator]


Регистриран на: 10 Юли 2004
Мнения: 228
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 19 Мар 2007, 05:50    Заглавие: Авиобаазите в България
Описание на темата: 12 учебна база (уаб)- Каменец
 

Click to see if image is larger

12-а учебна авиобаза (уаб)- Каменец

Създадена е през 1994 г. на основата на 2-ри учебно-боен авиополк (убап) и осигураващите го тилови и свързочни поделение от ВВВУ”Георги Бенковски”-Долна Митрополия.
2-ри учебно-боен авиополк се сформира в началото на юли 1995 г. със заповед на началника на НВВУ”Г.Бенковски”, като от летище Телиш в Каменец се пребазира 1-ва учебно-бойна ескадрила, от която се формира полкът.
За първи път на летище Каменец летят курсанти летци от випуск 1955 г. Те усвоават последователно самолетите: Як 11, Як 17 и Як 23. По същия начин през 1956 г. на летище Каменец се обучава и випуск 1956 г. В края на 1956 г. 2-ри учебно-боен полк(убап). започва приучването на командно инструкторският си състав на самолетите МиГ 15 и УМ иГ 15. От есента на 1957 г. се започва обучението на летците инструктори нощем в прости и денем в сложни метеоусловия за придобиване на класна специалност. В този период на полка са доставени и самолети МиГ 15 бис.
От 1963 г. започва обучението на курсантите на самолет МиГ 17.
През 1967 г. от личния състав на полка се формира 1-ви учебен полк- Щръклево. На летището в Кеменец остава дислоциран 2-ри убап, въоръжен със самолети МиГ 17.
През Декември 1984 г. 1-ва ескадрила се превъоръжава с МиГ 21 ПФМ/УМ, а от 1986 г. 2-ра ескадрила приема на мястото на УМиГ 15 и МиГ 17 чехословашките самолети L-39 ZA.
През 1992 г. и 1-ва ескадрила се превъоръжава с L-39.
През есента на 1994 г. авиополкът преминава на базова структура като 2-ра учебна авиобаза(уаб) в състава на ВВВУ”Г.Бенковски”-Долна Митрополия.
От 1997 г. в поделението се дислоцират самолети L-29.
От есента на 1999 г. авиобазата е включена в сстава на корпус ТА- Пловдив.
През юни 2003 г. авиобазата е изведена от състава на КТА и преподчинена на ВВУБ”Георги Бенковски”.
Click to see if image is larger

_________________
До последния си дъх верен на себе си Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от teleman на Пон 19 Мар 2007, 17:38; мнението е било променяно общо 4 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
teleman
[Moderator]


Регистриран на: 10 Юли 2004
Мнения: 228
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 19 Мар 2007, 05:52    Заглавие: Авиобазите в България
Описание на темата: Отделно учебно авиозвено (оуазв)-Долна Митрополия
 

оуазв
Click to see if image is larger

Отделно учебно авиовено (оуазв)- Долна Митрополия.
3-ти учебен авиополк (уап) е създаден през 1971 г. на основата на 4-та и 4-та авиоескадрили от 1-ви уап. Полкат е базиран на летище Долна Митрополия и е въоръжен със самолети -29.
През есента на 1978 г. авиополкът е съкратен до състав една учебна ескадрила.
През есента на 1994 г. след поредните структурни промени 3-та авиоескадрила е сведена до отделно звено за мотивационни полети. Основна задача на звеното е да осигурява мотивационна летателна подготовка на курсантите пилоти и щурмани по време на теоретичната им подготовка в училището.
През 1995 г. за първи път след 30 години във военото училище е осъществено обучение на курсанти летци на витлови самолети Як-18Т и Zlin 142.
След това звеното продължава да съществува в състава на авиобаза Каменец, като използва самолети L-29.
През есента на 1998 г. звеното е закрито в щатовете.

_________________
До последния си дъх верен на себе си Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от teleman на Пон 19 Мар 2007, 17:57; мнението е било променяно общо 3 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
teleman
[Moderator]


Регистриран на: 10 Юли 2004
Мнения: 228
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 19 Мар 2007, 05:54    Заглавие: Авиобазите в България
Описание на темата: 16-а транспортна авиобаза .таб)- Враждебна-София
 

Click to see if image is larger

16-та транспортна авиобаза (таб)-Враждебна-София

Създадена е през 1994 г. на основата на 16-и трап и осигураващите го тилови и свързочни поделения от ВВС.
През 1950 г. първият самостоятелен 14-и преносен полк е преименуван в 16 транспортен авиационен полк (трап), базиран на летище Враждебна, София.
В авиополка са на въоръжение самолетите: Юнкерс Ju 52 ”Сова” , Физилер Щорх Fi 156 “Дрозд”, Фоке Вулф Fw 58 B”Гълъб”, Хайнкел He 111H”Щъркел” и Юнкерс JU 33”Дървеница”.
В края на 1948 г. започва подмяната на остарелия самолетен парк. На въоръжение постъпват три модерни за времето си самолети Ли-2, които по-късно преминават към сформирания правителствен Отряд 28. Получени са и няколко свързочни самолета По 2 и Як 12.
През 1958 г. постъпват шест самолета Ил 14-десантен вариант, плюс три машини ВИП-превози, а през 1962 г. е сформирано фотограметрично звено със самолети Ан 2, Ли 2 и Ил 14. През 1964 г. полкът се пребазира на летище Доброславци, като на Враждебна остава само специалното звено.
В периода 1970- 1975 г. на въоръжение в 16 трап постъпват самолетите Ту 134 , Як 40 и Ан 24. По късно през 1982 г. идва и Ту 134 Б, през 1984 г.-Ан-26, а през 1985 г.- чехословашките L-410.
Авиополкът изпълнява всички транспортни задачи у нас и в чужбина, което е белег на висок професионализъм на личния състав.
През 1993 г. 16-и трап се пребазира на летище Враждебна(северен район). През следващата 1994 г. авиополкът преминава към базова структура и се преименува на 16-а траб. До 2001 г. базата е пряко подчинена на Главния щаб на ВВС, а от септември с.г. на Корпус ТА.
Click to see if image is larger

_________________
До последния си дъх верен на себе си Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от teleman на Съб 31 Мар 2007, 08:53; мнението е било променяно общо 4 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
F/A18E/F


Регистриран на: 01 Май 2006
Мнения: 262
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 24 Мар 2007, 16:48    Заглавие:  

Много полезна и интересна информация!!! Браво! Wink
_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
вимпел


Регистриран на: 23 Май 2005
Мнения: 114
Местожителство: гр.Варна

МнениеПуснато на: Съб 24 Мар 2007, 20:29    Заглавие:  

Бихте ли включили нейде по базите и Ка-25Ц моля.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fallschirmjaeger


Регистриран на: 21 Сеп 2006
Мнения: 2169
Местожителство: Градът на трите лъва

МнениеПуснато на: Чет 14 Юни 2007, 11:54    Заглавие:  

Хванали сме се да напишем статии в Уикипедията за нашите ВВС и ни трябват такива за авиобазите. Можем ли да се хванем и да изясним всичко по-важно от построяването им в рамките на една страница- страница и половина. Какви самолети са летели, какви ескадрили са били базирани на тях, кои чужди части са ги посещавали... Би било хубаво да има западняците откъде да прочетат нещо по въпроса, а итака ще почетем толкова много хвърлени труд и усилия.
_________________
Einigkeit und Recht und Freiheit
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Димитринка Стаменкова

Регистриран на: 18 Яну 2009
Мнения: 14
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 19 Яну 2009, 14:53    Заглавие: Авиобазите на България
Описание на темата: Отношение
 

Very Happy Здравейте,
Поздравления за прекрасната тема и ретроспекцията на историята на авиобазите в България!Аз съм новак във форума ,но с авиацията съм свързана от раждането си.Дъщеря съм на един от братята Стаменкови.За това познавам някои от споменатите авиобази-Доброславци,Враждебна-където е бил баща ми Стаменко Стаменков и авиобаза Граф Игнатиево,където беше чичо ми Евгени Стаменков и чичо ми Стилиян Пеев.Тази тема върна спомените ми за прекрасните години ,на преклонението от мъжеството на всички пилоти на България.Благодаря за това ,което сте направили!Прекрасно е!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Neno Er


Регистриран на: 18 Мар 2008
Мнения: 168
Местожителство: гр.Плевен ж.к. "Сторгозия"

МнениеПуснато на: Пон 19 Яну 2009, 16:10    Заглавие: Re: Авиобазите на България
Описание на темата: Отношение
 

Димитринка Стаменкова написа:
.... преклонението от мъжеството на всички пилоти на България...

Браво бе момиче.
Само човек свързан с авиацията може да направи оценка.

_________________
Чичо Нено
В авиацията което става и в цирка не става.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Димитринка Стаменкова

Регистриран на: 18 Яну 2009
Мнения: 14
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 19 Яну 2009, 19:41    Заглавие: Абв-Авиобазите
Описание на темата: Благодарност!
 

Embarassed
Цитат:
Браво бе момиче.
Само човек свързан с авиацията може да направи оценка

Много благодаря за топлите думи...и за Момичето Very Happy Аз съм на 49години!Но по темата !Нашите летци са много добре подготвени за това ги ценят и наемат навсякъдеЖалко ,че разбиха много от авиобазите ни и с това допринесоха за сегашното състояние на авиацията ни!За това е хубаво човек да си припомни и други времена,макар и отминали!Българските летци от предишни и сегашни поколения са недостижими!Българската авиация е гордостта на Армията ни.Не омаловажавам другите родове войски,но авиаторите са друг тип-чишит хора!Нещо по-различно!Не всеки става летец!Иска се нещо по-различно!
Разбира се това е мое лично ,неангажиращо мнение!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
boyan200E

Регистриран на: 06 Мар 2009
Мнения: 8

МнениеПуснато на: Пет 06 Мар 2009, 11:50    Заглавие: Инфо за авиобаза Кондофрей
Описание на темата: Инфо за авиобаза Кондофрей
 

Здравейте

През далечната 1977 година бях кандидат курсант във ВВВНУ 'Георги Бенковски" мислейки че това е началото на изпълнението на една мечта - уви АЛК реши че лекото изкривяване на гръбнака ме поставя в категория 'негоден ' . Кандидат курсантите ни бяха настанили в едни палатки току до рульожката на Елките и този спомен от изнизващите се в посока полосата редица от Елки ме преследва цял живот. Тогава си мислех - как ще издържа една година до втори курс че да започнат полетите във втори курс ... Smile
Е не се получи но мечтата си остана ....
С интерес се потопих във историята на военната ни авиация , написанато тук ми дава възможността макар и постфактум да съпреживея онзи живот за който съм мечтал а Google Earth ми дава възможност дори и да "стъпя" там където едно време (не толкова отдавна ) е кипял авиационен живот. Всъщност стъпването не е само в кавички - в търсене на подходящи писти за радиоуправляемите ми модели постоянно издирваме подходящи полоси и така стигнах и до авиобаза Кондофрей .
Каква е причината да няма никаква информация за нея тук - функционирала ли е въобще . направи ми впечатление че е построена втора половина на 80-те малко преди разрухата ...... ще се радвам на повече информация . Както и за пистите с укрития при с.Краинци с/у сапарева баня и до с.Зимница Ямбол - каква е биля ролята на този тип летища.

поздрави на всички
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Пет 06 Мар 2009, 12:03    Заглавие:  

Здравей, пожелавам ти приятни мигове във форума ни. Тук има много полезна информация, много архивни снимки, а и хора, които ще ти бъдат полезни. Поздрави!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
dimitar vasilev

Регистриран на: 20 Сеп 2008
Мнения: 95

МнениеПуснато на: Пет 06 Мар 2009, 16:50    Заглавие:  

То Кондофрей май не е било авиобаза Question
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Пет 06 Мар 2009, 18:14    Заглавие:  

Тук има инфо за Конодфрей, за още информация използвай търсачката на форума. Намира се горе вляво под синята лента с новините. Поздрави! С нея може да търсиш и всичко друго каквото те интересува.

http://www.airgroup2000.com/forum/viewtopic.php?t=3268&start=150
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
boyan200E

Регистриран на: 06 Мар 2009
Мнения: 8

МнениеПуснато на: Пет 06 Мар 2009, 20:42    Заглавие: Благодаря  

Благодаря за информацията. Съдейки по инфрасруктурата на кондофрей а тя е сравнима с тази на активно исползваните авиобази вероятно е имало планове за развитие на бойната ни авиация но уви ....

поздрави
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Smuggler

Регистриран на: 07 Мар 2007
Мнения: 253

МнениеПуснато на: Нед 08 Мар 2009, 16:34    Заглавие:  

На Кондофрей е тренирал националния отбор по парашутизъм. Иначе бойна авиация там никога не е била постоянно базирана, а и не вярвам да е било предвидено да се базира ( най-малкото не е построена централна стоянка ).
Иначе и Кондофрей и другите подобни летища, за които спомена, са строени за летища за "предно базиране" и "разсредоточаване" на силите при конфликт.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 3 [42 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0660s ][ Queries: 12 (0.0048s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker