Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 01 Мар 2021, 09:37
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Българската авиация тогава и сега
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 14 [210 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 12, 13, 14 Следваща
Автор Съобщение
Frujin Assen


Регистриран на: 15 Сеп 2006
Мнения: 90
Местожителство: карлово

МнениеПуснато на: Сря 28 Фев 2007, 22:31    Заглавие:  Българската авиация тогава и сега  

Мнозина от нас са чели по весници и са слушали по телевизията изказвания за лошото състояние на българската армия. Дали изказваните от тях горестни оплаквания са оправдани ? Дали наистина българската армия през 80 те е била толкова могъща, и е пръврата в жалка развалина днес. Нека видим фактите, без емоции и носталгия.
На пръв поглед състоянието на армията към 1989 изглежда впечатляващо.
Българската армия току що е получила 22 модерни изстребителя МиГ-29, има на въоражение към 90 сравнително модерни самолета МиГ-23 (от тях към 40 удърни МиГ-23 БН), 36 изстребителя МиГ-21 бис, 12 МиГ-21 мф и още стотици МиГ-21 от по старите модификации. При удърната авиация нещата също изглеждат добре, на въоражение са споменатите МиГ-23 БН и наскоро (86-8Cool са приети на въоражение щурмовиците Су-25 (44 броя).
При вертолетите нещата също стоят добре, на въоражение са цели 44 бойни вертолета Ми-24, започнало е приемане на модерните товарни и спомагателни Ми-17. При учебната авиация нещата също изглеждат добре, започнало е превъоражаване с модерните учебни самолети Л-39, е като слабост може да се спомене продължаващата експлатация на морално и материално остарелите Л-29. Разузнавателната авиация също е в подем получила в края на 80 те модерните Су-22.
Така изглеждат нещата в очите на старите военни които цял живот са работили за страната си.
Нека обаче погледнем и малко критично на тази мила идилична картинка.
Всящност всички сравнително модерни самолети (МиГ-29, Су-25, Су-22) са приети на въорежение в самия край на 80 те. Иначе казано това е било началото на едно превъоражаване. При изтребителите въпреки първоначалната ведра картина на голям брой самолети нещата съвсем не са чак толкова розови. Като се изсключи модибикацията "бис" МиГ-21 вече е изживял времето си. Отгоре на всичко само 36 самолета са нови, останалите 36 са втора ръка. МиГ-23 на пръв поглед изглежда добър самолет, но само на пръв. Този самолет е на въоражение в три различни модификации което естествено усложнява както експлоатацията, така и бойното му използване. Отгоре на всичко една от модификациите МиГ-23 мф дори тогава е морално остаряла.
МиГ-29 е чудесен самолет, но е внесен в последния момент.
Колкото до удърната авиация тя се състои от Су-25, Су-22 и МиГ-23 БН. Миг 23 още когато е проектиран и произвеждан в началото на 70 те е възприеман от руските военни като "кръпка" която временно да оправи ситуацията до приемането на въоражение на истинския удърен самолет МиГ-27 (вариант на МиГ-23БН), той няма управляемо оръжие, нито радар и е по същество прост бомбовоз който има някаква бързина. Ясно е че този самолет бързо остарява и е малко или много неефикасен. Както се каза Су-25 е чудесен самолет, но е внесен доста късно, дотогава удърната авиация разчита на ... МиГ-17. На всекиго е ясно че дори още през 70 те МиГ-17 не е нищо повече от антика достойна повече за музея, но не и за едни имащи се за модерни ВВС. Колкото до Су-22 той сам по себе си е добър самолет. Само където дори руснаците не го харесват чак толкоз (незадоволителните му качества са една от причините за появата на МиГ-23БН). Приемането му на въоражение през 1984 си е съмнително като се има в предвид че още по това време той започва да остарява. Но ... това си е принудителна стъпка тъй като до този момент разузнавателната авиация разполага едва с 6 (от тях два загубени) МиГ-21 р. Останалото е ... Миг-17.
Както се вижда авиационната техника не е първа младост, някой от самолетите (ранните МиГ-21 са си откровенно за музея) напълно безполезни. Вярно е че тече превъоражаване, но по думите на ген. Атанас Семерджиев до 1995 се е планирало само приемането на въоражение на 2-3 ескадрили МиГ-29.
Вертолетите Ми-24 са различна комплектация, различни модели Ми-24 Д и Ми-24 В, което естествено затруднява обслужването им и затруднява използването им.
Тук защитниците на тогавашната авиация твърдят че българската авиация не само била модерна, но и многобройна. Тук трябва да си зададем въпроса обаче-Спрямо какво ?
Ако е спрямо българската армия през монархофашиския режим (тогава на всички автори сравняванено на новото социалистическо време със стария фашистки строй бе любим похват) то трябва да признаем че са напълно прави.
Нека обаче видим какво са представлявали авиациите на Гърция и Турция-нашите потенциални врагове.
Гърция има 40 Ф-16 блок 30 доставени през 1988, пак през 1989-90 са доставени и 40 изстребителя Мираж-2000. Тези машини са напълно равностойни на МиГ-29, само дето са 4 пъти повече от българския им аналог. Освен тях гърците имат и 40 изстребителя Мираж ф1, 52 изтребителя Ф-4. Брой горе долу два пъти по голям от българските изстребители МиГ-23. Освен тях гърците имат и 150 изтребителя Ф-5. Брой близък до този на МиГ-21. Удърната авиация на Гърция се състои от 60 А-7Н и 60 Ф-104. Вярно е че Ф-104 е стар и сравнително лош самолет, но както се вижда тук гърците отново имат числен (но не и качествен) превес.
Как стои въпроса с турските ВВС ?
440 изстребителя Ф-104, 46 Ф-102, 130 ф-5, 165 ф-4, 51 ф-16. Както се вижда количественото превъзходство е смазващо. Удърната им авиация е съставена от голям брой остарели Ф-100 и ф-84.
Както се вижда вражеските ВВС имат и качествен и количествен превес.
Последния аргумент на тези защитници е че българските авиатори са били най добрите на балканите. Но дали това наистина е така ? Вероятно ако питаме турските и гръцките пилоти и авиационни хора те също ще заявят че са били върхът на сладоледа и изощо и дума не може да става да бъдат сравнявани с недообучените им български колеги.
Когато дойде демокрацията армията се превърна в островче на социализма в новите условия. Генералите от онова време категорично отказваха армията да се престуктурира и си караха по старо му. Естествено резултатите бяха плачевни. Реформата бе започната едва през 1998 от Иван Костов който има смелост да започне тъй належащите реформи. Естествено те бяха свързани със съкращаване на армията която бедната вече държава просто нямаше как да издържа. Сваляха се от въоражение остарели и вече неизползваеми типове самолети. Христоматиен е примера с МиГ-29 който лети от дъжд на вятър и то предимно на хартия, но се брани със завидна ожесточеност. Естествено тези реформи срещнаха повече от яростна съпротива от старите кадри която още повече усложни нещата. Отгоре на всичко течеше и професионализацията на армията която гълташе много сили и средства. Все пак в края на тунела се вижда светлинка, бяха доставени нови учебни самолети и вертолети, очакват се и изтребители и друг тип нова техника. Естествено нищо не става изведнъж, още повече при изпитваните обективни трудности от нашата армия (съпротивата на старите кадри, професионализацията, недостига на пари).
Като заключение ще кажа че нито тогавашното положение е било толкова розово, нито сегашното е толкова тежко и мрачно.

_________________
СЛАВА НА ХРИСТА БОГА НАШ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27542
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 28 Фев 2007, 22:39    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Много едностранчиво разглеждаш въпроса. Трябва да обележиш и броя на летците 1 клас в България. Също така и тактика и стратегия на отбраната както и взаимодействие с другите видове въоръжени сили. Както и географско и военно-политическо положение.Тогава се вижда че не само няма смазващо превъзхоство но и натовците изобщо не са в добра позиция. А сега авиацията е символична и почти не се лети. Така че е много лошо, даже много много много лошо!!! Чудя се от къде ги праскаш такива идиотски изводи!!!

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
SHIKO

Регистриран на: 03 Мар 2005
Мнения: 957
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Сря 28 Фев 2007, 23:14    Заглавие:  

Първо - получили сме 36 бойни и 4 УБ Су-25.За 1976г. БН-ката е повече от страшилище, a има много по-знаещи за възможностите на МиГ-23 МЛД, които бъзро ще те опровергаят,та за 1984г.(и по-късно) това е класика на балканите.Су-22М4 е с качества, които просто е нямало каде да бъдат разкрити(много прилягаше на нашaта армия, но уви).Имаше много тактически ракетни комплекси.Може банален да стана Laughing , но ЗРВ е много крачки напред в сравнение със съседите ни.Няма как да сме слаби тогава, та ние сме фронта - качество и количество всичко се запълва без да се щадят средства.Да не говорим за личния състав(особено във ВВС).
Цитат:
съпротивата на старите кадри
ти да не си гледал Ало ало Laughing Каква съпротива, хората си отиват и това е(идва мигът на подбора, кой се устроил евала, който не - го питат или там, или аут).Кризата привидно отминава.Дано има по-светли дни за БА в скоро време, за да ги видим.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Alexxx


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 778

МнениеПуснато на: Чет 01 Мар 2007, 00:38    Заглавие:  

Гледай сега....

Не виждам смисъл да пишеш подобни кръчмарски разсъждения, най-малкото не те ли притеснява, че хората, които са наясно с материята ще те сметнат за несериозен?

Е, не и напоследно място - не бих си позволил да пиша каквото и да било с твоя правопис.

Извинявам се ако съм твърде директен или съм те засегнал с нещо чрез поста си.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
HORNISE


Регистриран на: 05 Яну 2004
Мнения: 855
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 01 Мар 2007, 00:40    Заглавие: banned!  

DELETED!
_________________
I take pictures, Photographic pictures...

http://airliners...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Frujin Assen


Регистриран на: 15 Сеп 2006
Мнения: 90
Местожителство: карлово

МнениеПуснато на: Чет 01 Мар 2007, 01:19    Заглавие:  

Eлемаг, ако вземем и войските на СССР на турската граница, то тябва да вземем и американските в средиземно мори, и така стъпка по стъпка отиваме в глобалната политика, което въобще не ми влиза в полезрението. Колкото до взаимодействието с другите родове войски, какво гърците няма ли да взаимодействат или вражеската сухопътна армия ще стои и гледа. Тук говоря само за ВВС. Колкото до качествата на пилотите, и гърците и турцита си имат също пилоти. Не виждам защо техните пилоти да са по зле обучени от българските, и материална част си имат и традиции. Просто не виждам как могат коректно да бъдат сравнени, освен ако разликата не е фрапантна. Те са горе долу на нашето ниво на икономическо и социално развитие. Ти говориш за пилотските класове. Доколкото знам обаче системите за обучение на пилоти в двата блока са различни, така че и тук сравнението ще е некоректно, все едно да сравняваш ябълки с круши. А и съм уверен че и в гръцките и турските авиационни сайтове се говорят същите неща, че та са най добрите и т.н. Има учения полигони и т.н. Само дето резултатите от ученията не се показват на 100% на широката публика, не си сигурен дали за това или онова пресцентъра не е послъгал. Да не говорим че това си е малко или повече държавна тайна, ясно е че всеки бие тъпана и си дере гърлото колко е велик.
МиГ-23МЛД може и да е чудесна машина, но погледнете бройките на чуждите самолети от същия клас. Гърците имат 40 мираж ф1, и 52 ф-4. Стават около 2 пъти повече от МиГ-23... и това ако не е превъзходство. Колкото до МиГ-23БН, той наистина е чудесна машина, особено на фона на гръцките и турските удърни машини. Но към края на 80 той просто вече е морално остарял, дошло е времето на самолетите с управляеми оръжия. Като Су-22 и Су-25, или естественото му продължение МиГ-27.
Много е интересно когато някой си търси виновници за настъпилата катастрофа. При положение че СССР се разпадна (това никой в България не можеше да предотврати) как си представяхте едно алтернативно бъдеще ? Ясно беше че държавата обеднява и целта е запада. Какво според вас можеше да се направи, да се орежат парите за пенсии и здравеопазване за да има керосин ? Или пак да се вържем към Русия за да получаваме оттам оръжие на пазарни, а не вече на братски цени и да дойдат американците да налагат демокрация ? Безспорно ако управляващите повече се интересуваха за армията ситуацията щеше да е малко по различна, но не и коренно различна.

Последната промяна е направена от Frujin Assen на Чет 01 Мар 2007, 01:48; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27542
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 01 Мар 2007, 01:41    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Остави на мира СССР. Става дума само за нашите ВВС. Но те не могът да се разглеждат изолирано. По тази логика ако разглеждаме изолирано само ракетни войски или бойните вертолети то Турция и Гърция би трябвало веднага да капитулират щото те тогава изобщо нямат такива Laughing Въобще е хубаво да понатрупаш доста знания преди да започнеш с такива глобални "анализи" Laughing Липсват ти поне 5-6 години учене по темата.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Frujin Assen


Регистриран на: 15 Сеп 2006
Мнения: 90
Местожителство: карлово

МнениеПуснато на: Чет 01 Мар 2007, 02:00    Заглавие:  

Елемаг, съгласен съм донякъде с теб, но това което правя е разбиване на армиите на части и тяхното сравняване. Турците и гърците нямат ракети, значи тук просто няма какво да се сравнява, апропо турците нямаха ли кобри. Това според мен е по лесно и по представително, защото ако тръгнем както предлагаш ти да укропняваме нещата стигаме накрая пак до човешкия фактор, "При еди каква си тактика, действайки по тоя или оня начин, използвайки това или онова оръжие по тоя или оня начин излиза че ние сме по добрите". Само дето и гърците си имат своите планове и сигурно и те са се виждали победители във една война. Както ти си уверен че българската авиация взаимодействайки си със ЗРВ е по силна, сигурно подобни неща си мислят и гръцките авиофенове.
_________________
СЛАВА НА ХРИСТА БОГА НАШ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27542
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 01 Мар 2007, 02:03    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Турските кобри се появиха през 90-те. Я виж какво символично е ПВО на Турция и Гърция по това време Wink

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
slavi_i1977

Регистриран на: 07 Сеп 2006
Мнения: 178

МнениеПуснато на: Чет 01 Мар 2007, 08:30    Заглавие:  

Rolling Eyes м да малко е момчето не го съдете Rolling Eyes Rolling Eyes не знае е че 2+2 не винаги е равно на 4.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
FISHBED


Регистриран на: 30 Юли 2006
Мнения: 45

МнениеПуснато на: Чет 01 Мар 2007, 10:32    Заглавие:  

Нещо което наистина прави впечатление е липсата на опит за стандартизация на авиопарка. Мисля ,че сме взимали всичко до което можем докопаме. Вижте разузнавзтелни авиополк в Добрич: МиГ 21 Р, Су 22м4 и .. МиГ 25, които са под командването на Варшавския договор. Дори в Унгария са купени Су22М3 ,защото двигателите са им като на МиГ23мф. Според мен положението е било същото и около ВСВ , когато самолетите са били относително много , с минимална ефевктивност , ако пак ги сравниме с ВВС на Хонвед, разполагащи с подобен авиопарк.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27542
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 01 Мар 2007, 11:14    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Е не точно. По принцип всички съветски самолети са с голяма степен на взаимно заменяемост. Независимо дали са Су или МиГ. Пък и са с различни възможности. Нашата промишленост също тогава беше с други възможности.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Чет 01 Мар 2007, 13:03    Заглавие: Re: Българската авиация тогава и сега  

Абе кой я е писал тая статия!!!

Frujin Assen написа:
Само където дори руснаците не го харесват чак толкоз


Къде не го харесват? В афганските планини? И няма как Су-22М4 да се сравнява с МиГ-23БН най-малкото защото е качествен скок по отношение на БРЕО и ПрНК. Питай поляците колко е лош Су-22 Wink !

Frujin Assen написа:
Вертолетите Ми-24 са различна комплектация, различни модели Ми-24 Д и Ми-24 В, което естествено затруднява обслужването им и затруднява използването им.


Наистина има проблеми, но при добра организация и професионализъм се преодоляват. Да не забравяме и факта, че никой друг на Балканите няма щурмови вертолети, което е огромен плюс в наша полза.

Frujin Assen написа:
Гърция има 40 Ф-16 блок 30 доставени през 1988, пак през 1989-90 са доставени и 40 изстребителя Мираж-2000. Тези машини са напълно равностойни на МиГ-29, само дето са 4 пъти повече от българския им аналог.


Само дето МиГ-29 лееееееееко превъзхожда Блок 30 по всички показатели, че и Миражите преди модернизацията!

Frujin Assen написа:
Освен тях гърците имат и 40 изстребителя Мираж ф1, 52 изтребителя Ф-4. Брой горе долу два пъти по голям от българските изстребители МиГ-23.


Само дето Фантомите и Миражите са равностойни на МФ, ама не и на МЛД-тата Twisted Evil !

Frujin Assen написа:
60 А-7Н и 60 Ф-104.


А Старфайтъра е дееба и титаничния бомбер Laughing ! Кошмар! САЩ затова и толкова го изполвзаха във Виетнам Laughing !

Frujin Assen написа:
440 изстребителя Ф-104, 46 Ф-102, 130 ф-5, 165 ф-4, 51 ф-16. Както се вижда количественото превъзходство е смазващо. Удърната им авиация е съставена от голям брой остарели Ф-100 и ф-84.


Сазващо превъзходство на морално остарели типове, от които много силно ме съмнява да летят всички от посочените цефри! Като изключим F-16 и F-4 останалите надали биха били използвани ефективно и активно! А колкото до F-100 и F-84 - и ние си имаме МиГ-17, който само че за щурмовик е в пъти по-ефективен Cool !

Frujin Assen написа:
Последния аргумент на тези защитници е че българските авиатори са били най добрите на балканите. Но дали това наистина е така ?


Тука няма какво да говорим и да сравняваме брой на класни пилоти и подготовка, само ще дам един малък пример - книгата на Владо Пампоров! Отиват те в гръцка АБ, където били посрещнати доста високомерно от византийците, и изпратени с уважение, защото самите гърци са си признали, че нито тренират, нито скоро ще започнат да правят прехвати на пределно малка нощем! А 22ЩАБ два пъти успешно имитират унищожаване на ЗрБр. Сам си вади изводите!

Та пропуснати са и някои други неща - имаме МиГ-25РБТ, които дават възможности за 100% ефективно разузнаване, а и за нанасяне на площадни удари, сравняващи се по мощ само с ОТРК! Отделно имаме много по-сериозни десантни вертолети в лицето на доказалите се Ми-8 и Ми-17, като не забравяме, че един Ми-17 вдига и 6 УБ-32-57, което си е сериозна огнева мощ на бойното поле! Изобщо написаното е повърхностно и тенденциозно, да не говорим, че показва и ниска запознатост с разглежданата материя!

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
SHIKO

Регистриран на: 03 Мар 2005
Мнения: 957
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Чет 01 Мар 2007, 14:38    Заглавие:  

Цитат:
А Старфайтъра е дееба и титаничния бомбер ! Кошмар! САЩ затова и толкова го изполвзаха във Виетнам !
Именно - Летящия ковчег Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fallschirmjaeger


Регистриран на: 21 Сеп 2006
Мнения: 2168
Местожителство: Градът на трите лъва

МнениеПуснато на: Чет 01 Мар 2007, 15:41    Заглавие:  

Хайде сега да не се заяждаме. Frujin Assen подхожда аналитично, но просто му липсва опит, както и на мен и на още доста хора във форума. Той това не го пише за да се заяждаме с него. Иначе е ясно, че са му погрешни изводите, но е нормално да го подразни това вечно и яростно превъзнасяне на братушките и вервайте ми далеч не е единствен. Иначе и моето мнение е, че въоръжените ни сили са били могъщи и че турците и гърците дръпват стабилно напред едва след като излизаме трайно от играта.
_________________
Einigkeit und Recht und Freiheit
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 14 [210 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 12, 13, 14 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0937s ][ Queries: 12 (0.0064s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker