Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot РОДОПИ 21 - СНЕЖЕН ЕКШЪН(16)
В момента е: Вто 20 Апр 2021, 22:40
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Криле
Monitoring report EU membership of Bulgaria
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 4 [60 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, 4 Следваща
Автор Съобщение
Летец


Регистриран на: 19 Дек 2005
Мнения: 146

МнениеПуснато на: Чет 28 Сеп 2006, 12:16    Заглавие:  Monitoring report EU membership of Bulgaria  

COMMISSION OF THE EUROPEAN COMMUNITIES
Brussels, 26/09/2006


Monitoring report on the state of preparedness for EU membership of Bulgaria and Romania

3.3.4. Aviation safety

In view of the serious deficiencies identified by the European Aviation Safety Agency (EASA) and the Joint Aviation Authorities (JAA) in the area of aviation safety, the JAA refused Bulgaria's mutual recognition within the JAA system in the relevant safety areas, namely airworthiness, maintenance, operations and flight crew licensing.

In order to comply with EU law, Bulgaria needs to submit a corrective action plan to rectify all deficiencies and implement it within a strict timetable, in close cooperation with, and under guidance from EASA. An inspection by EASA will then be carried out as soon as possible before accession to verify the implementation of this plan.

Unless Bulgaria takes the necessary corrective actions, it risks that the Commission, at its own initiative or at the request of a Member State, may restrict access to the internal aviation market. Also, Bulgarian registered aircraft which do not comply with EU civil aviation safety rules may be subject to appropriate safeguard measures, based on the acquis. Furthermore, non-complying Bulgarian air carriers may be added to the EU list of banned air carriers which may not fly into, over or out of air space of the EU. These measures are all based on the acquis.

Да "благодарим" на Главна Дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" за "добрата" работа по членството на България в Европейския съюз!!!

NAME AND SHAME:

Главна Дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация"
София 1000, ул."Дякон Игнатий" №9
тел: /02/ 937-1047
факс: /02/ 980 - 5337
AFTN: LBSFYAYX, SITA: SOFTOYA
e-mail: caa@caa.bg

Георги Стоянов - Главен Директор ГД ”ГВА”
Михаил Захариев - Главен секретар ГД ”ГВА”
Величка Иванова - Директор дирекция ФАПИО и Гл. счетоводител
Людмил Манасиев - Директор дирекция “Летища, Аеронавигационно осигуряване, Международно и икономическо регулиране”
Лилчо Лилов - Директор на дирекция “Авиационна безопасност”
Софийка Вълкова - Началник-отдел “Финансово-стопански”
Ирина Петрова - Hачалник отдел “Международни отношения и икономика на авиационните предприятия”
Иван Бамбов - Hачалник отдел “Инспекция летища и ОВД”
Николай Николов - Hачалник отдел “Авиационна сигурност”
Венцислав Гигов - Началник на отдел “Регистри и статистика”
Валери Венков - Началник на отдел ”Летателна експлоатация”
Виктор Наньов - Началник отдел “Летателна годност”
Ралица Пеева - Главен юрисконсулт ГД “ГВА”


Летец Embarassed

Последната промяна е направена от Летец на Вто 10 Окт 2006, 20:09; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
BALKAN

Регистриран на: 29 Апр 2005
Мнения: 79

МнениеПуснато на: Чет 28 Сеп 2006, 12:36    Заглавие:  

МЕРСИ ! Evil or Very Mad Все пак доста старание си трябва, за да се унищожат толкова машини! Mad Само не мога да разбера едно нещо: При толкова време което имаха да защитят българските машини, какво са правили вместо да работят ??? И как ще погледнат в очите всички тези летци и техници от ССА и CARGO-то които не дай боже ще останат на улицата ??? Evil or Very Mad Аман вече ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Летец


Регистриран на: 19 Дек 2005
Мнения: 146

МнениеПуснато на: Чет 28 Сеп 2006, 14:20    Заглавие: ”ГВА”  

BALKAN написа:
...И как ще погледнат в очите всички тези летци и техници...
Wink

BALKAN, явно не си си имал скоро работа с ”ГВА” - там те гледат не в "очите", а в "ръцете"! Capito?

Летец
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
BALKAN

Регистриран на: 29 Апр 2005
Мнения: 79

МнениеПуснато на: Чет 28 Сеп 2006, 14:37    Заглавие:  

Мдаммм... Има такова нещо ! Confused Чудя се колко ли още изненади ще ни поднесат покрай EU ?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Gocheto

Регистриран на: 29 Сеп 2006
Мнения: 1

МнениеПуснато на: Пет 29 Сеп 2006, 17:56    Заглавие:  

Да се върнем малко назад във времето на фанфарите, надувани от чиновниците на гражданската ни авиация:
Из авиационната преса - април 2006 - интервю на Жоро Стоянов

- г-н Стоянов, след по-малко от година се очаква окончателното присъединяване на България в Европейския съюз. Готова ли е българската гражданска авиация и ГД ГВА да посрещне изискванията на JAR и по-важното да ги следва стриктно?
- ГД ГВА активно участва в процеса на европейска интеграция и предприема редица инициативи за повишаване на авторитета на българската авиация.
През месец ноември 2004 г. ГВА беше приета за пълноправен член на JAA (Joint Aviation Authorities - Обединени европейски авиационни власи). Акта на приемането ни в семейството на Обединените авиационни власти, от една страна, беше ясен знак на признание за усилията, положени от ГД ГВА за повишаване на авиационната безопасност, от друга, постави още по-високи изисквания като пред Администрацията, така и пред авиационните оператори.
Европейските регулации най-общо наречени JAR, придобиха задължителен характер за Българската гражданска авиация, като през месец май 2005 г., със заповед на министъра на транспорта бяха въведени JAR OPS 1 и JAR OPS 3, тоест рамкови регулативни механизми за провеждане на търговски полети със самолети и вертолети. На практика това означаваше преоценка на цялостната дейност на операторите - обновяване на документацията, преструкториране на управлението, инвестиране в техника и персонал.
В основният доклад на проведеното през месец юни 2005 г. в Брюксел съвещание по въпроса "Безопасната експлоатация на въздухоплавателните средства" беше отделено специално внимание на последователната политика на България по отношение на следване на стандартите в областта на авиационната безопасност в условията на подписания договор за пълноправно членство в Европейският съюз.
През месец януари тази година се състоя визита по стандартизация на JAA в областта на оперирането. В предварителния си доклад Комисията посочи значителния напредък по отношение на тези фактори в сравнение с изводите от 2003 г.
Този резултат следва да се подчертае в светлината на създадената Европейска агенция за авиационна безопасност (EASA) като продължение на политиката на JAA като и значението, което Европейската комисия отдава на оценките и изводите на JAA по отношение на удовлетворяване на стандартите.
До края на 2006 г. предстои прелицензиране на всички търговски авиационни оператори в съответствие с европейските стандарти. Завършен е процеса на техническа подготовка на ГВ ГВА за извършване на одитите като се изработени и въведени нови процедури и чек-листове. Реализира се политика на преодоляване на дефицита на квалифицирани кадри. Обновена е компютърната техника и е създаден механизъм за оптимизиране на обслужването.

На прага на приемането на България в европейският съюз ГД ГВА дълбоко осъзнава отговорностите пред които е изправена, но само координираните усилия на администрацията и авиационните оператори ще осигури необходимото ниво на безопасност на полетите като общоприоритетна задача.

А справиха ли се с тези отговорности?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 30 Сеп 2006, 09:13    Заглавие: Re: Monitoring report EU membership of Bulgaria  

Летец написа:

Венцислав Гигов - Началник на отдел “Регистри и статистика” \


него можеш да го махнеш от списъка, той винаги е знаел какво ще стане, но няма власт да го промени!

_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Летец


Регистриран на: 19 Дек 2005
Мнения: 146

МнениеПуснато на: Съб 30 Сеп 2006, 15:27    Заглавие: Главна Дирекция "Гражданска въздухоплавателна администр  

slice написа:
Венцислав Гигов - Началник на отдел “Регистри и статистика” - него можеш да го махнеш от списъка, той винаги е знаел какво ще стане, но няма власт да го промени!


Няма власт или воля? Главна Дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" отлично знае, че дейността и е обект на сериозна критика от EASA, че стандартите и не са признати от JAA, че български самолети не се допускат да летят до САЩ, защото FAA преценява, че не покриват дори нормите на ICAO и т.н

Е, когато въпросният Началник на отдел “Регистри и статистика” е " е знаел какво ще стане", може би просто би намерил гражданска доблест да информира българската авиационна общественост? За това не се изисква никаква власт...

България е пълна с "post-factum пророци" , но истината е повече от ясна - ако EU не действа по метода на "моркова и тоягата", нищо няма да се промени! А това е така, защото в ГВА за съжаление не работят "the smartest and brightest" представители на българската авиация, защото от години там се шири неприкривана корупция, защото некомпетентността на служителите е съизмерима само с тяхната алчност и чиновническо самодоволствo!

Та няма какво "да го махам" въпросният Венцислав Гигов от списъка - редно е цялата Главна Дирекция "ГВА" да бъде "махната", за да можеш ти и такива като тебе, ако станете пилоти един ден, да летите с JAR бревети, по JAR стандарти, на самолети които покриват нормите за безопасност на EASA и със заплати, съизмерими с тези на страните в EU. С авиационна администрация от такива хора, се обричате на вечен европейски "провинциализъм", незадоволителна летателна подготовка, ниски стандарти на безопасност, жалки заплати и осигуровки!

The choice is yours!

Летец
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Thunderchief

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 6311
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 02 Окт 2006, 15:46    Заглавие:  

Накратко казано зад цялата работа малко прозира опит на ЕС(на заинтересовани страни там) да отреже от полети в съюза Ан-12(на който ако не се лъжа летят повечето Cargo авиокомпании). Цялата хватка си е в синхрон с набора от политики(или пожелания за такива) в транспортния сектор записан в Бялата книга за общата транспортна политика на ЕС. Уви в МТ тая Бяла книга я приемат за библия(около нея поне по мое време се въртеше писането на някои стратегически документи), а там накратко казано се съдържат препоръки за поетапно бастисване на автомобилния и авиационния сектор и качване на повечето товари на кораби и влакове.
Действително част от транспортната администрация е за рязане по тоя случай, обаче опасявам се почвате от много ниско. Кълцането трябва да почне от политическия кабинет на МТ. А именно от сегашния зам.-министър отговарящ за европейските въпроси(бивш ресорен за авиационния сектор). Другата алтернатива е уви доста скъпа за сектора, а именно да почне да минава на самолети с типов европейски сертификат. Уви за тая работа трябваше да се мисли по-рано. Договарянето на преходен период постфактум ще е почти невъзможно

_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Летец


Регистриран на: 19 Дек 2005
Мнения: 146

МнениеПуснато на: Пет 06 Окт 2006, 12:18    Заглавие: Според “екшън-плана” за спасяване на авиацията ни:  

Чужда авио администрация ще замени ГВА

Българските въздуушни карго компании се пренасочват към регистрация в Сърбия


Мария Василева , Mediapool, 5 Октомври 2006


Чужда авио администрация да поеме работата на дирекция “Гражданска въздухоплавателна администрация” (ГВА) към Министерство на транспорта, предвижда “екшън плана” за спасяването на българската авиация. Това стана ясно в четвъртък на заседанието на парламентарната комисия по транспорт и телекомуникации. Народните представители поканиха транспортния министър Петър Мутафчиев и заместниците му, за да чуят мерките за защита на българския авиационен бизнес, който има опасност да спре да работи заради липсата на сертификация на самолетите от Европейската агенция по авиационна сигурност EASA.

Предложението да се обърнем към чужда въздухоплавателна администрация е направено от заместник-министъра на транспорта Красимира Мартинова, съобщи пред депутатите министър Петър Мутафчиев. Мартинова отговаря за прилагането на всички европейски норми в транспортния отрасъл и по неофициална информация именно тя е убедила Мутафчиев, че европейските авиационни власти не са сигнализирали за проблеми в сферата на въздушния транспорт.

Пред парламентарната комисия по транспорт Петър Мутафчиев съобщи, че е отказал да избере този “най-лесен” вариант, използван от кипърската авиация за справяне с проблема на родната авиация и е наредил на ГВА да направи всичко, за да преодолее пропуските си в работата.

Любопитно е, че примерът с кипърската въздухоплавателна агенция, който е предложен от заместник-министър Красимира Мартинова, е бил разискван на срещата между министъра по европейските въпроси Меглена Кунева и Матиас Рюте, генерален директор на ГД “Транспорт и енергетика” при Европейската комисия.

На 6 септември тази година двамата се срещат, за да обсъдят критичните бележки към българската авиационна администрация. Според стенограмата от срещата, Матиас Рюте посочва на министър Кунева решението на кипърските авиационни власти като един от възможните вариантите, чрез които и българското правителство също може да реши възникналия проблем.

Не съм удовлетворен от изводите в европейския доклад, поясни Петър Мутафчиев и ще разпоредя проверка дали ГВА си е свършила работата. Според него обаче, оцеляването на авиацията ни, не е само проблем на държавата, а и на авиокомпаниите.

Правителството ще се моли на Европейската комисия да удължи срока за сертифицирането на самолетите ни с още три месеца, а след влизането в Европейския съюз ще се реши проблемът.

Докато ръководството на транспортното министерство се опитва да “замаже” отчасти гафа с българската авиация, петте карго компании планират да изнесат дейността си в съседна Сърбия, съобщиха за Mediapool отлично информирани източници. Те са решили да учредят една обща фирма, която да регистрират извън европейското пространство. Освен че планират да се изнесат бизнеса си, превозвачите са решили да съдят държавата за пълната неангажираност на институциите й за защита интересите на авиобранша.

Мащабите на проблема с българската авиация преди влизането ни в Европейския съюз продължават да остават скрити от българските граждани. От Асоциацията на българските авиокомпании уточниха пред депутатите, че най-лошият сценарий предвижда не само самолетите на селскостопанската и карго авиацията да останат “на земята”, а общото европейско небе да се затвори пред всички български авиокомпании, в това число и пътническите. Разбира се, авиационният бранш съобщи, че ще подкрепи усилията на държавната власт и се надява да не се стигне до този най-лош сценарий.

Големият проблем всъщност е, че ЕASA отказва да признае документите, които ГВА издава в областта на летателната годност, техническото обслужване, операции и лицензирането на екипажите, поради “недостатъчния административен капацитет на инспекторите от ГВА, които извършват проверките, лош контрол върху въздушните оператори, липса на стандартни критерии за оценка и лоша проследимост на част от дейностите, които извършва ГВА”, пише в доклад на EASA. А това засяга голяма част от работата на всички авиопревозвачи.

Евроекспертите уведомяват директно българските власти, че ако не изготвят бързо коригиращ план, с които да отстранят констатираните недостатъци и да го прилага по график под стриктното наблюдение на ЕASA, има опасност комисията да ограничи достъпа на родните авиокомпании до вътрешния авиационен пазар.

Според запознати, ако ГВА не се справи с проблема, е възможно самите авиокомпании да поискат от Европейската комисия да съдейства, за да се назначи друга европейски призната въздушна администрация, която да поеме работата на българските експерти.

Транспортният министър Петър Мутафчиев съобщи, че ще бъдат назначени 18 нови служители в ГВА, които да преодолеят липсата на административния капацитет. Той каза, че последната проверка от европейските авиационни власти е била през май 2005 година и тогава са направени 59-те препоръки.

Година и половина вече европейските авиационни експерти не са идвали на проверка, за да отчетат докъде е стигнала ГВА с преодоляването на проблемите, оплака се министър Мутафчиев
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Thunderchief

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 6311
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 06 Окт 2006, 16:03    Заглавие:  

Mдааа, съдейки от прочетеното проблема е доста надълбоко и малко встрани от ГД ГВА. Едно време там имаше дирекцийка "Европейска интеграция и международно сътрудничество", която сега се цепна на две. Три от предишните шефки на дирекцийката имаха основната грижа как да скокнат в Мисията на България в ЕО(където и работят в момента) и грижата за гл. 9 беше сред последните неща. Докато бях там се случи при мене да дойде човек от тях с искане да му свърша работата щото "Аз от това не разбирам"(познайте къде е сега лелката - на отговорилите Брюксел - честито), смятайте за какво иде реч.
А сега К. Мартинова вади и поредното гигаидиотско предложение..... Confused

_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Летец


Регистриран на: 19 Дек 2005
Мнения: 146

МнениеПуснато на: Вто 10 Окт 2006, 10:07    Заглавие: Брюксел решава за авиацията ни в края на ноември  

Брюксел решава за авиацията ни в края на ноември
9 Октомври 2006, Mediapool

Инспекторите от Европейската агенция за авиационна безопасност (ЕААБ) ще пристигнат в края на ноември за окончателна проверка на Гражданска въздухоплавателна администрация (ГВА), съобщи в понеделник БНР. От проверката на европейските инспектори дали ГВА е изпълнила техните предписания или не, ще зависи дали Европейската комисия (ЕК) ще ни наложи контрол от чужда авиационна администрация.

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев на 10 октомври ще посети Брюксел, за да разговаря по проблемите на авиационния транспорт.

Ден след това се очаква ЕК да обяви окончателния списък с компаниите, за които ще е забранено да летят в общото европейско небе
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Thunderchief

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 6311
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 16 Окт 2006, 15:57    Заглавие:  

Oт evroportal.bg

ЕК обеща да не налага ограничения за българските авиокомпании

13.10.2006
Европортал

България получи гаранции, че няма да й бъдат наложени авиорестрикции след присъединяването към Европейския съюз, съобщи БНР. Решението стана ясно след среща на министъра на транспорта Петър Мутафчиев с еврокомисаря за транспорта Жак Баро.
Авиоексперти от 25-те държави-членки оцениха като задоволителен ангажиментът на правителството да се справи с пропуските в бранша до март 2006 г., когато ще бъде публикуван следващият доклад за изпълнението на евроизискванията от страна на

България. В мониторинговия си доклад от септември т.г. Еврокомисията предупреди, че България не отговаря на всички критерии за безопасност на полетите и това може да стане причина на самолетите й да бъде отказан достъп до въздушното пространство на ЕС.

_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Летец


Регистриран на: 19 Дек 2005
Мнения: 146

МнениеПуснато на: Пет 27 Окт 2006, 07:19    Заглавие: Авиоинспектори на ЕС пристигат в София до дни...  

Авиоинспектори на ЕС пристигат в София до дни

Министрите едва сега гласували увеличение на щата на ГВА

Йордан Велев, Mediapool, 26 Октомври 2006


Инспектори от Европейската агенция за авиационна безопасност (ЕААБ) пристигат за последна проверка на Главна дирекция “Гражданска въздухоплавателна администрация” (ГВА) в началото на следващата седмица, съобщиха за Mediapool отлично информирани източници. Ще се проверява дали специализираната административна структура към транспортно министерство е приложила коригиращ план за отстраняване на пропуските, регистрирани в последния доклад на ЕК за напредъка на страната ни за членството. От тази проверка ще се реши дали Брюксел ще задейства предпазна клауза за авиацията ни.

Запознати коментираха, че транспортният министър Петър Мутафчиев е поискал от колегите си да одобрят допълнителни 12 щатни бройки за инспектори, които да проверяват нивото на безопасност . Мутафчиев е уточнил пред членовете на кабинета, че ако не одобрят допълнителните бройки българската авиация няма шанс.

Основните критики на Обединените авиационни власти (JAA) са основно към недостатъчния административен капацитет на инспекторите в ГВА, които да извършват проверките за безопасност. Лош контрол върху някои от дейностите на ГВА, беше другият голям упрек от Европейската комисия.

Според специалисти, решението да се отпуснат 12 – те нови бройки няма да реши проблема, защото те трябва и да се назначат и да поемат функциите. Европейските авиационни инспектори няма да приемат просто едни бройки като стъпка към решаване на въпроса.

Преди близо седмица, по време на международния форум на организациите за ръководство на въздушното движение, който се проведе в столицата, транспортният министър Петър Мутафчиев също беше скептичен, че страната ни ще успее да се справи с проблемите на авиацията.

Ако това не стане, Брюксел най-вероятно ще ни наложи чужда авиационна администрация да издава документите за българските авиопревозвачи.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Летец


Регистриран на: 19 Дек 2005
Мнения: 146

МнениеПуснато на: Чет 21 Дек 2006, 01:09    Заглавие: България получи първата предпазна клауза от ЕК  

България получи първата предпазна клауза от ЕК

Авиокомпаниите ни остават извън отвореното небе на ЕС

20 Декември 2006, Mediapool


Дни преди влизането на България в Европейския съюз, Европейската комисия (ЕК) реши да й наложи безсрочна предпазна клауза по отношение на сигурността на българската гражданска авиация. Новината за вземането на тази мярка, която досега не е налагана на нито една страна членка на ЕС, бе потвърдена в Брюксел от европейския комисар по транспорта Жак Баро.

"При сегашното състояние на нещата (по сигурността на авиацията – б. р.), ние не смятаме, че България е в изискваните норми. Нашите експерти ще наблюдават България и аз няма да препоръчам отмяна на предпазната клауза, докато не бъдем удовлетворени", заяви Баро, цитиран от Франс прес.

Възможността за налагане на предпазни клаузи е записана в договора за присъединяване на България към ЕС, а за опасността от такава клауза бе предупредено в последния мониторингов доклад за готовността на България за членство.

Причините, накарали ЕК да предприеме това решение, са слабости в структурата и работата на българските авиационни власти, липсата на достатъчно обучени кадри и на програми за непрекъснато и продължаващо обучение, слабости при установяване на нередности и вземането на недостатъчни или никакви мерки за отстраняване на открити нередности в използваните за различни цели самолети, се казва в решението на ЕК.

До отмяната на клаузата, продължителността на действието на която ще зависи само от усилията на България да отстрани констатираните нередности, страната ни ще бъде третирана като "трета страна" в съюза.

На практика това означава, че българските авиопревозвачи ще могат да летят по дестинации в ЕС, които са били договорени досега на двустранна основа, но няма да имат право да ползват “отвореното европейско небе”, тоест да летят свободно по дестинации вътре в ЕС, например, между Варшава и Дъблин, или Мадрид и Краков. Същевременно всяка европейска компания ще може да изпълнява вътрешни за България полети като София – Варна или София – Бургас, стига те да са й изгодни.

Предпазната клауза означава също, че се убива конкуренцията вътре в българския авиационен пазар, защото само една авиокомпания – “Хемус Ер”, която е купувач на националния превозвач “България Ер”, ще разполага с договорените преди десетилетия дестинации на бившата авиокомпания “Балкан”.

Европейската комисия е стигнала до решението, след като многократно е обръщала внимание на българските авиационни власти за съществуващите проблеми.

От 2003 г. досега в България са извършени близо 800 различни инспекции. През есента на тази година за съществуващите проблеми е бил официално уведомен и българският министър на транспорта Петър Мутафчиев, който е уверил, че ще бъдат взети необходимите мерки, се казва още в съобщението на ЕК.

След поредна проверка на Европейската агенция за авиационна сигурност (ЕААС) през ноември тази година обаче ЕК не е получила достатъчно доказателства, че по констатираните нередности се прави необходимото за отстраняването им. Комисията смята също, че в ред случаи даже да се вземат мерки, те са недостатъчни.

Авиационните евроексперти са дали за пример на лошо свършена работа броя на инспекторите в службите за авиационна сигурност в България. Според данни на ЕААС към декември тази година те са 10 души. Освен тях, на работа били привлечени само още трима стажанти, а във фонд "Работна заплата" имало средства за назначаване на още петима. Освен че броят на инспекторите е недостатъчен, европейските експерти по авиационна сигурност са притеснени и от това, че обучението на инспекторите е недостатъчно и не се върши постоянно.

Експертите на ЕК са на мнение, че проблемите в българската гражданска авиация не са свързани само с използването на остарели руски самолети, като, например, АН, но и при самолети тип Боинг 737.

В съобщението на ЕК се казва още, че констатациите не се отнасят до отделни български авиопревозвачи, а до състоянието на сектора в България като цяло.

През януари 2007 г. експертите на ЕК ще завършат анализа си на дейността на всички действащи в ЕС авиокомпании. През февруари ще се изготви и последният вариант на т. нар. “черен списък” и тогава ще се види дали някоя от 15-те български авиопревозвачи, регистрирани в ЕС, ще попаднат в него.

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев се опита да омаловажи приетата в сряда мярка на ЕК срещу България, като каза, че предпазната клауза няма да се отрази на членството на страната в ЕС.

Той повтори, че авиокомпаниите ще продължат да извършват полети в рамките на двустранните си спогодби. Мутафчиев каза още, че към момента само три от общо 15-те авиокомпании в България разполагат с нужната документация за издаване на евросертификати за полети във вътрешността на ЕС. Министър Мутафчиев обаче не уточни кои са тези три авиокомпании. Той заяви, че “българската страна продължава да защитава своите позиции и ще направи всичко възможно в най-скоро време тази мярка да отпадне”, но не обясни защо досега тези мерки не са били предприети въпреки многократните предупреждения от страна на Европейската комисия.

С предпазната мярка на практика българските самолети ще летят в ЕС както досега, но крайната дестинация задължително трябва да е България, посочи председателят на Асоциацията на авиокомпаниите у нас Светослав Станулов.

“Фактът, че ние не сме допуснати до европейския авиационен пазар, при всички положения ограничава работата на българските авиокомпании”, каза той. “За да могат да летят те до градовете на Европа, трябва да продължат да съгласуват своите полети с чуждите администрации и да искат разрешения с допълнителни честоти. Когато има чартъри, те трябва да искат разрешения за изпълнението им, същото се отнася за карго превозвачите”, обясни Станулов.


Да ни е честито! Както се казва: "Сега в София, скоро и в други градове!"


Летец
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Летец


Регистриран на: 19 Дек 2005
Мнения: 146

МнениеПуснато на: Чет 21 Дек 2006, 02:38    Заглавие: Brussels Triggers Safeguard Clause against Bulgaria's Aviati  

Brussels Triggers Safeguard Clause against Bulgaria's Aviation


Top news: 20 December 2006, Wednesday.

The European Commission decided to invoke a safeguard clause against Bulgaria's aviation over "grave deficiencies" in safety procedures.

The safeguard clause will exclude Bulgarian air carriers from the benefit of being considered a "Community carrier". They may continue to operate as "third country operators" to and from member states in accordance with existing bilateral agreements.

That means there would be no mutual recognition of standards, adding costs and bureaucracy to Bulgarian airline operations. Bulgaria will have to arrange bilateral agreements with individual EU members.

However Bulgarian air carriers will have to comply with EU safety rules and might be grounded by member states if found seriously defective during a ramp inspection.

The European Commission stressed it is not targeting a particular company.

"We are urgently assessing the situation of each BG carrier and we will draw our conclusions which will be forwarded to the EU Air Safety Committee in February," the EU executive body said in a press release.

Deficiencies in the capacity of the BG CAA concern inability to exercise correctly the oversight of aircraft personnel and maintenance organisations.

The European Commission pointed out that these difficulties have been identified last year already, but the latest visit of the European Aviation Safety Agency proved that the situation remains unsatisfactory.

EASA latest report singled out several areas of serious concern - the capacity of the Directorate General of Civil Aviation Administration, the preparedness of the Bulgarian air carriers and the security of Russian-made planes.

By backing EU transport commissioner Jacques Barrot, the European Commission is calling for some of the toughest safety measures ever applied against a new member state, the Financial Times commented.

Barrot will say the Bulgarian authorities lack the technical capacity or human resources to carry out full safety checks on aircraft parts registered in Bulgaria, on flight personnel or on maintenance organisations, the Financial Times said.

However, he will not advise European citizens against flying to Bulgaria and there will be no restrictions on Bulgarian carriers operating to and from other EU states.

Barrot was said to be disturbed that Sofia appeared to have done little to address EU concerns about aviation highlighted in a report last year.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 4 [60 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, 4 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Криле
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0833s ][ Queries: 14 (0.0071s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker