Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Орбан подкрепя Груевски. В ущърб на българските интереси · САЩ дава 500 млн. евро отстъпка за закупуване на F-35 · Спас Гърневски: Няма да има предсрочни избори, ГЕРБ ще управлява поне още два мандата · Посмъртно Тръмп отличи Елвис Пресли с президентския Медал на свободата · 5600 морски пехотинци са мобилизирани · "Таймс" обяви анимацията "Маша и мечката" за руска пропаганда ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 18 Ное 2018, 06:11
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Авиобаза Добрич-Толбухин (26 РАП)
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 15 [212 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 13, 14, 15 Следваща
Автор Съобщение
JeLo`


Регистриран на: 24 Май 2005
Мнения: 504
Местожителство: някъде на изток

МнениеПуснато на: Пон 20 Юни 2005, 10:50    Заглавие:  Авиобаза Добрич-Толбухин (26 РАП)
Описание на темата: История и снимки
 

26-та рап- Добрич
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Създадена е през 1994 г. на основата на 26-и рап и осигуряващите го тилови и свързочни поделения от 10-и САК- Пловдив.
26-и отделен разузнавателен полк се формира през март 1951 г. на летище Граф Игнатиево на базата на 5-ти авиационен бомбардировъчен полк, участвал до декември 1944 г. във войната. Въоръжението се състои от самолети: Do 17 M “Ураган”, Ьвиа В-71”Жерав”, Фоке Вулф FW 58B “Гълъб” и Физелер Щорх”Дрозд”. От май до септември с.г. полкът се пребазира на летище Крумово, след което е прехвърлен на летище Горна Оряховица.
В края на септември 1955 г. 26-и рап е пребазиран с целия си личен състав на постоянното летище Толбухин(Добрич) но без авиационна техника. Полкът наследява самолетите Ту-2 и Ил 28 от разформированата 3-та бомбардировъчна дивизия Балчик.
През 1959 и 1960 г. една от ескадрилите се превъоръжава с Миг 15 бис, а през 1961 г. са получени допълнително Ил 28 Р. МиГ 17 влизат на въоръжение в 26-и рап през 1963 г. През 1961 г. авиополкът е включен в състава на новосформирания 10-и САК – Пловдив. През 1968 г. група летци преминава курс за приучване на МиГ 21 и започва експлоатацията на МиГ 21 Ф-13, а по късно и на МиГ 21 Р. През 1981 г. МиГ 17 във 2-ра рае МиГ 17 заменя МиГ 15 бис.
През пролета на 1982 г. се провежда приучване на инженерно-технически състав на самолет МиГ 25 в учебен център Краснодар, СССР. В началото на ноември с.г. пристигат едно звено МиГ 25 РБ и един учебно-боен МиГ 25 У. В състава на новосформираното звено самолетите се експлоатират до 1992 г., когато са заменени за изтребители МиГ 23 млд втора ръка.
През 1984 г. в 26-рап млиза на въоръжение Су 22 М4(с учебно боен Су 22 М3)-най модерният разузнавателно –ударен самолет във ВВС, като заменят Миг 17 и УМиГ 15.
През 1990-1991 г. 2-ра ескадрила на полка се превъоръжава с МиГ 21 МФ-13 броя, получени от разформирования 21 иап.
През 1994 г. авиополкът преминава към базова структура и като 26-а разузнавателна авиобаза (раб) е включен в състава на 10-и САК. От 1995 г. в щата на авиобазата са включени учебно-бойните самолети L-39ZA. През 1996 г. авиобазата преминава на подчинение на новосформирания КТА.
През 1998 г. на летище Добрич са прехвърлени МиГ 21 бис и МиГ 21у от разформированата 6-а иаб и е сформирана 3-та изтребителна ескадрила към 26-а раб.
Съгласно “План 2004” през 2001 г. авиобазата прекрати своето активно съществуване.
Click to see if image is larger

АДМИН



26 авиобаза – ДОБРИЧ

26 авиобаза е наследник на 5 авиационен бомбърдировъчен полк. Полкът от 12.09.1944 г. до 26.12.1944 година е базиран на летище ВРАЖДЕБНА и взема активно участие в първата фаза на Отечествената война. Въоръжен със самолети “Ураган” – 15 бр., “Жерав” – 10 броя, “Дрост” – 1 брой и “Гълъб” – 1 бр. изпълняват 365 бойни полета и хвърля 190 бомби. След 26.12.1944 година полкът е пребазиран на летище ГРАФ ИГНАТИЕВО. Със строго секретно писмо от особена важност на Началника на ГЩ № 1-А-3014/30.03.1951 г. на базата на бившия 5-ти авиационен бомбардировъчен полк, считано от 01.04.1951 година е сформиран 26 отделен разузнавателен авиационен полк с командир поручик (генерал от запаса) Йордан Йорданов Стефанов.
От м.май до края на м.септември поделението е базирано на летище КРУМОВО, а от 02.10.1951 година до 23.09.1955 година разузнавателния полк е дислоциран на летище ГОРНА ОРЯХОВИЦА.
С Указ № 298 на Народното събрание на 26.08.1953 година на полка е връчено бойно знаме.
На 23.09.1955 година в изпълнение на МЗ № 00194 полкът е пребазиран на летище Толбухин с целия си състав, но без авиационна техника. Самолетите Ту-2 и Ил-28 са предоставени от разформированата на 13.04.1955 година трета бомбардировъчна дивизия, базирана на летище БАЛЧИК.
От 1959 година до 1960 година летците КИРИЛ СТОЯНОВ и ЯНАКИ ЯНАКИЕВ прелитат с първите самолети МиГ-15, с които по-късно е въоръжена една ескадрила.
През 1961 година постъпва на въоръжение и самолет Ил-28Р. През 1963 година майор Димитър Глушков прелита на летище ДОБРИЧ с първия самолет МиГ-17.
Група летци, под ръководството на майор ГЛУШКОВ преминават през 1968 година курс за приучване на самолет МиГ-21. Първият полет с този самолет е осъществен от майор ГЛУШКОВ.
През 1981 година втора авиоескадрила се превъоръжава от самолет МиГ-15 със самолет МиГ-17.
През 1982 година поделението с целия личен състав и авиационна техника участва в учението “ЩИТ-82”.
На 03.11.1982 година пристигат първите самолети МиГ-25. На 02.12.1982 година е първия полет на български летец с този тип самолети – полковник ВЛАЮ ГЕНОВ, а техник на самолета е лейтенант ПЕНЕВ. Сформирано е звено от четири самолета МиГ-25, с които се извършват полети до 1992 година. От 29.02.1984 година до 01.06.1984 година летци и техници изучават и успешно преминават курс за приучване на самолет Су-22М4 на летище КРАСНОДАР. Първият самостоятелен полет с пилоти – полковник ФОТЕВ и майор Щетинин се провежда на 18.09.1984 година.
Със Заповед на Министъра на отбраната на Р.БЪЛГАРИЯ на 01.09.1994 година е сформирана 26 авиационна база на основата на 26 разузнавателен полк и дислоцираните на летище ДОБРИЧ – тилов и свързочен батальон и радиолокационен пост.
От 1995 година е на въоръжение и самолет Л-39, а на 01.09.1998 година са пребазирани самолети МиГ-21бис от редуцираната 6 авиобаза БАЛЧИК.
Командири на 26 авиополк:
1. Генерал-майор Йордан Йорданов Стефанов – 1951 година.
2. Майор Йордан Върбанов Песаров – 1952-1955 година.
3. Генерал-майор Щерьо Александров Щерев – от 1955 до 1958 година.
4. Полковник Георги Иванов Стоев – от 1958 до 1959 година.
5. Полковник Серафим Митев Колчев – от 1959 до 1966 година.
6. Полковник Дельо Иванов Колев – от 1966 до 1968 година.
7. Полковник Христо Иванов Костадинов – от 1968 до 1971 година.
8. Полковник Тодор Маринов Плачков – от 1971 до 1974 година.
9. Полковник Христо Димитров Костов – от 1974 до 1978 година.
10. Полковник Влаю Христов Генов – от 1978 до 1981 година.
11. Полковник Димитър Петров Фотев – от 1981 до 1985 година.
12. Генерал-майор Иван Николов Парапунов – от 1985 до 1987 година.
13. Полковник Марин Стоянов Христов – от 1987 до 1990 година.
14. Подполковник Руси Вълчев Русев – от 1990 до 1993 година.
15. Полковник Иван Георгиев Пейчев – от 1993 до 1994 година.

Командири на 26 авиобаза:
1. Полковник Иван Георгиев Пейчев – от 1994 до 1995 година.
2. Полковник Альоша Петров Стоянов – от 1995 до 2000 година.
3. Полковник Валентин Георгиев Милев – от 2000 година.

-------------------------------------------------------------------------


Има ли какво да се каже по тази тема?Все пак най-голямата ни база преди реформите,с най разнообразен авиопарк... Laughing[u]
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
JeLo`


Регистриран на: 24 Май 2005
Мнения: 504
Местожителство: някъде на изток

МнениеПуснато на: Пон 20 Юни 2005, 16:51    Заглавие:  

Мисля,че има още самолети по централната стоянка,ама не съм сигурен.[/url]
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
JeLo`


Регистриран на: 24 Май 2005
Мнения: 504
Местожителство: някъде на изток

МнениеПуснато на: Пон 20 Юни 2005, 17:21    Заглавие:  

http://www.arrow-aviation.nl/bvvs_mig21-1.html Laughing [/list]
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
RED!


Регистриран на: 23 Мар 2005
Мнения: 748
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 21 Юни 2005, 11:10    Заглавие:  

има ли идея накой тези самолети продават ли се?
_________________
RED!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Airfan


Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 389
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Вто 21 Юни 2005, 17:43    Заглавие: banned!  

DELETED!
_________________
www.airforce-bg.com
Аз в jetphotos.net
Аз в airliners.net
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Сашо

Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 1879
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 21 Юни 2005, 18:51    Заглавие:  

RED! написа:
има ли идея накой тези самолети продават ли се?

Всичко складирано по съкратените летище, което се съхранява от агенцията, се продава - чрез фирмата "Снабдяване и търговия", 100% собственост на МО.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
RED!


Регистриран на: 23 Мар 2005
Мнения: 748
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 22 Юни 2005, 10:47    Заглавие:  

Сериозно! ами ще проверя тогава за някоя спарка 21 или 23 (тя ми харесва повече)
Защо не? Very Happy
Човек трябва да гони детските си мечти!

_________________
RED!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Glenn


Регистриран на: 17 Мар 2004
Мнения: 114

МнениеПуснато на: Сря 22 Юни 2005, 15:45    Заглавие:  

В Добрич нищо не е останало от авиацията, освен феновете !
_________________
semper fidus
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Foxy

Регистриран на: 25 Апр 2004
Мнения: 417
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Сря 22 Юни 2005, 19:00    Заглавие:  

Glenn написа:
В Добрич нищо не е останало от авиацията, освен феновете !


Мдааа, и спомените .... Smile
Имал съм 4естта и удоволствието да служа в тази авиобаза, признавана дори от най- върлите си противници в Бг и зад граница, за най-добрата която някога сме имали ...... !
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 22 Юни 2005, 21:27    Заглавие:  

Жоро, тая снимка е правена през септември 2002 година. Доколкото знам - нищо не се е изменило от тази тъжна гледка (то освен към по-тъжно няма накъде и да се промени де).
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Airfan


Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 389
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Сря 22 Юни 2005, 23:45    Заглавие: banned!  

DELETED!
_________________
www.airforce-bg.com
Аз в jetphotos.net
Аз в airliners.net
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
RED!


Регистриран на: 23 Мар 2005
Мнения: 748
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 23 Юни 2005, 11:40    Заглавие:  

Тук има много народ запознат с нещата....една 23УБ, не смятате ли че е възможно да се възстанови в летателна годност и да се подържа в музея в Пловдив. Що за пари ви се струват необходими?
_________________
RED!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Чет 23 Юни 2005, 12:26    Заглавие:  

Много - нали им източиха горивото.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Playback


Регистриран на: 28 Ное 2004
Мнения: 126
Местожителство: sofia

МнениеПуснато на: Чет 23 Юни 2005, 22:35    Заглавие:  

sori za latinicata ama sum na niakuv star komp. Aaz sum ot dobrich i sum prekaral nai hubavite si godini v aviobazata.sega tam ima mnogo bureniaci malko stari izpokapali taka nare4eni samoleti.aaaaaa biahaa dni.biaha dni v koito po cqla subota i nedelq kvartal Balik(tva e kvartala nad koito letqha ma6inite pri zahod za kacane) ne spe6e.umnicite v Sofiq i v ministerstvo na nacionalnia nihilizym dobre si svur6iha rabotata.pone Su 22 da biaha ostavili , 4esno po krasiva gledka ot tozi samolet dokato go pilotira Alio6ata ne sum vijdal.pozdravi ot Dobrich
_________________
United we stand , Divided we fall
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
RED!


Регистриран на: 23 Мар 2005
Мнения: 748
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 24 Юни 2005, 10:43    Заглавие:  

еееее, онуфри, много ентусиазъм .... защо трябва само да се подсмърча. С ирония не знам някой да е прокопсал. По-добре да опита човек да направи нещо. Ето виж някъкъв тип си е намерил спонсори и си прави шоуто с МиГ 17....
http://redbullmig.com/ ето ти URL наслаждавай се! Very Happy

_________________
RED!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 15 [212 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 13, 14, 15 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0828s ][ Queries: 12 (0.0053s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker