Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Wed 26 Feb 2020, 00:30
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Авиобаза Добрич-Толбухин (26 РАП)
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 15 [212 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, ..., 13, 14, 15 Next
Author Message
JeLo`


Joined: 24 May 2005
Posts: 504
Location: някъде на изток

PostPosted: Mon 20 Jun 2005, 10:50    Post subject:  Авиобаза Добрич-Толбухин (26 РАП)
Subject description: История и снимки
 

26-та рап- Добрич
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Създадена е през 1994 г. на основата на 26-и рап и осигуряващите го тилови и свързочни поделения от 10-и САК- Пловдив.
26-и отделен разузнавателен полк се формира през март 1951 г. на летище Граф Игнатиево на базата на 5-ти авиационен бомбардировъчен полк, участвал до декември 1944 г. във войната. Въоръжението се състои от самолети: Do 17 M “Ураган”, Ьвиа В-71”Жерав”, Фоке Вулф FW 58B “Гълъб” и Физелер Щорх”Дрозд”. От май до септември с.г. полкът се пребазира на летище Крумово, след което е прехвърлен на летище Горна Оряховица.
В края на септември 1955 г. 26-и рап е пребазиран с целия си личен състав на постоянното летище Толбухин(Добрич) но без авиационна техника. Полкът наследява самолетите Ту-2 и Ил 28 от разформированата 3-та бомбардировъчна дивизия Балчик.
През 1959 и 1960 г. една от ескадрилите се превъоръжава с Миг 15 бис, а през 1961 г. са получени допълнително Ил 28 Р. МиГ 17 влизат на въоръжение в 26-и рап през 1963 г. През 1961 г. авиополкът е включен в състава на новосформирания 10-и САК – Пловдив. През 1968 г. група летци преминава курс за приучване на МиГ 21 и започва експлоатацията на МиГ 21 Ф-13, а по късно и на МиГ 21 Р. През 1981 г. МиГ 17 във 2-ра рае МиГ 17 заменя МиГ 15 бис.
През пролета на 1982 г. се провежда приучване на инженерно-технически състав на самолет МиГ 25 в учебен център Краснодар, СССР. В началото на ноември с.г. пристигат едно звено МиГ 25 РБ и един учебно-боен МиГ 25 У. В състава на новосформираното звено самолетите се експлоатират до 1992 г., когато са заменени за изтребители МиГ 23 млд втора ръка.
През 1984 г. в 26-рап млиза на въоръжение Су 22 М4(с учебно боен Су 22 М3)-най модерният разузнавателно –ударен самолет във ВВС, като заменят Миг 17 и УМиГ 15.
През 1990-1991 г. 2-ра ескадрила на полка се превъоръжава с МиГ 21 МФ-13 броя, получени от разформирования 21 иап.
През 1994 г. авиополкът преминава към базова структура и като 26-а разузнавателна авиобаза (раб) е включен в състава на 10-и САК. От 1995 г. в щата на авиобазата са включени учебно-бойните самолети L-39ZA. През 1996 г. авиобазата преминава на подчинение на новосформирания КТА.
През 1998 г. на летище Добрич са прехвърлени МиГ 21 бис и МиГ 21у от разформированата 6-а иаб и е сформирана 3-та изтребителна ескадрила към 26-а раб.
Съгласно “План 2004” през 2001 г. авиобазата прекрати своето активно съществуване.
Click to see if image is larger

АДМИН



26 авиобаза – ДОБРИЧ

26 авиобаза е наследник на 5 авиационен бомбърдировъчен полк. Полкът от 12.09.1944 г. до 26.12.1944 година е базиран на летище ВРАЖДЕБНА и взема активно участие в първата фаза на Отечествената война. Въоръжен със самолети “Ураган” – 15 бр., “Жерав” – 10 броя, “Дрост” – 1 брой и “Гълъб” – 1 бр. изпълняват 365 бойни полета и хвърля 190 бомби. След 26.12.1944 година полкът е пребазиран на летище ГРАФ ИГНАТИЕВО. Със строго секретно писмо от особена важност на Началника на ГЩ № 1-А-3014/30.03.1951 г. на базата на бившия 5-ти авиационен бомбардировъчен полк, считано от 01.04.1951 година е сформиран 26 отделен разузнавателен авиационен полк с командир поручик (генерал от запаса) Йордан Йорданов Стефанов.
От м.май до края на м.септември поделението е базирано на летище КРУМОВО, а от 02.10.1951 година до 23.09.1955 година разузнавателния полк е дислоциран на летище ГОРНА ОРЯХОВИЦА.
С Указ № 298 на Народното събрание на 26.08.1953 година на полка е връчено бойно знаме.
На 23.09.1955 година в изпълнение на МЗ № 00194 полкът е пребазиран на летище Толбухин с целия си състав, но без авиационна техника. Самолетите Ту-2 и Ил-28 са предоставени от разформированата на 13.04.1955 година трета бомбардировъчна дивизия, базирана на летище БАЛЧИК.
От 1959 година до 1960 година летците КИРИЛ СТОЯНОВ и ЯНАКИ ЯНАКИЕВ прелитат с първите самолети МиГ-15, с които по-късно е въоръжена една ескадрила.
През 1961 година постъпва на въоръжение и самолет Ил-28Р. През 1963 година майор Димитър Глушков прелита на летище ДОБРИЧ с първия самолет МиГ-17.
Група летци, под ръководството на майор ГЛУШКОВ преминават през 1968 година курс за приучване на самолет МиГ-21. Първият полет с този самолет е осъществен от майор ГЛУШКОВ.
През 1981 година втора авиоескадрила се превъоръжава от самолет МиГ-15 със самолет МиГ-17.
През 1982 година поделението с целия личен състав и авиационна техника участва в учението “ЩИТ-82”.
На 03.11.1982 година пристигат първите самолети МиГ-25. На 02.12.1982 година е първия полет на български летец с този тип самолети – полковник ВЛАЮ ГЕНОВ, а техник на самолета е лейтенант ПЕНЕВ. Сформирано е звено от четири самолета МиГ-25, с които се извършват полети до 1992 година. От 29.02.1984 година до 01.06.1984 година летци и техници изучават и успешно преминават курс за приучване на самолет Су-22М4 на летище КРАСНОДАР. Първият самостоятелен полет с пилоти – полковник ФОТЕВ и майор Щетинин се провежда на 18.09.1984 година.
Със Заповед на Министъра на отбраната на Р.БЪЛГАРИЯ на 01.09.1994 година е сформирана 26 авиационна база на основата на 26 разузнавателен полк и дислоцираните на летище ДОБРИЧ – тилов и свързочен батальон и радиолокационен пост.
От 1995 година е на въоръжение и самолет Л-39, а на 01.09.1998 година са пребазирани самолети МиГ-21бис от редуцираната 6 авиобаза БАЛЧИК.
Командири на 26 авиополк:
1. Генерал-майор Йордан Йорданов Стефанов – 1951 година.
2. Майор Йордан Върбанов Песаров – 1952-1955 година.
3. Генерал-майор Щерьо Александров Щерев – от 1955 до 1958 година.
4. Полковник Георги Иванов Стоев – от 1958 до 1959 година.
5. Полковник Серафим Митев Колчев – от 1959 до 1966 година.
6. Полковник Дельо Иванов Колев – от 1966 до 1968 година.
7. Полковник Христо Иванов Костадинов – от 1968 до 1971 година.
8. Полковник Тодор Маринов Плачков – от 1971 до 1974 година.
9. Полковник Христо Димитров Костов – от 1974 до 1978 година.
10. Полковник Влаю Христов Генов – от 1978 до 1981 година.
11. Полковник Димитър Петров Фотев – от 1981 до 1985 година.
12. Генерал-майор Иван Николов Парапунов – от 1985 до 1987 година.
13. Полковник Марин Стоянов Христов – от 1987 до 1990 година.
14. Подполковник Руси Вълчев Русев – от 1990 до 1993 година.
15. Полковник Иван Георгиев Пейчев – от 1993 до 1994 година.

Командири на 26 авиобаза:
1. Полковник Иван Георгиев Пейчев – от 1994 до 1995 година.
2. Полковник Альоша Петров Стоянов – от 1995 до 2000 година.
3. Полковник Валентин Георгиев Милев – от 2000 година.

-------------------------------------------------------------------------


Има ли какво да се каже по тази тема?Все пак най-голямата ни база преди реформите,с най разнообразен авиопарк... Laughing[u]
Back to top
View user's profile Send private message 
JeLo`


Joined: 24 May 2005
Posts: 504
Location: някъде на изток

PostPosted: Mon 20 Jun 2005, 16:51    Post subject:  

Мисля,че има още самолети по централната стоянка,ама не съм сигурен.[/url]
Back to top
View user's profile Send private message 
JeLo`


Joined: 24 May 2005
Posts: 504
Location: някъде на изток

PostPosted: Mon 20 Jun 2005, 17:21    Post subject:  

http://www.arrow-aviation.nl/bvvs_mig21-1.html Laughing [/list]
Back to top
View user's profile Send private message 
RED!


Joined: 23 Mar 2005
Posts: 748
Location: София

PostPosted: Tue 21 Jun 2005, 11:10    Post subject:  

има ли идея накой тези самолети продават ли се?
_________________
RED!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
Airfan


Joined: 03 Jan 2004
Posts: 389
Location: Пловдив

PostPosted: Tue 21 Jun 2005, 17:43    Post subject: banned!  

DELETED!
_________________
www.airforce-bg.com
Аз в jetphotos.net
Аз в airliners.net
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
Сашо

Joined: 03 Jan 2004
Posts: 1879
Location: София

PostPosted: Tue 21 Jun 2005, 18:51    Post subject:  

RED! wrote:
има ли идея накой тези самолети продават ли се?

Всичко складирано по съкратените летище, което се съхранява от агенцията, се продава - чрез фирмата "Снабдяване и търговия", 100% собственост на МО.
Back to top
View user's profile Send private message 
RED!


Joined: 23 Mar 2005
Posts: 748
Location: София

PostPosted: Wed 22 Jun 2005, 10:47    Post subject:  

Сериозно! ами ще проверя тогава за някоя спарка 21 или 23 (тя ми харесва повече)
Защо не? Very Happy
Човек трябва да гони детските си мечти!

_________________
RED!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
Glenn


Joined: 17 Mar 2004
Posts: 114

PostPosted: Wed 22 Jun 2005, 15:45    Post subject:  

В Добрич нищо не е останало от авиацията, освен феновете !
_________________
semper fidus
Back to top
View user's profile Send private message 
Foxy

Joined: 25 Apr 2004
Posts: 417
Location: Пловдив

PostPosted: Wed 22 Jun 2005, 19:00    Post subject:  

Glenn wrote:
В Добрич нищо не е останало от авиацията, освен феновете !


Мдааа, и спомените .... Smile
Имал съм 4естта и удоволствието да служа в тази авиобаза, признавана дори от най- върлите си противници в Бг и зад граница, за най-добрата която някога сме имали ...... !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Wed 22 Jun 2005, 21:27    Post subject:  

Жоро, тая снимка е правена през септември 2002 година. Доколкото знам - нищо не се е изменило от тази тъжна гледка (то освен към по-тъжно няма накъде и да се промени де).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Airfan


Joined: 03 Jan 2004
Posts: 389
Location: Пловдив

PostPosted: Wed 22 Jun 2005, 23:45    Post subject: banned!  

DELETED!
_________________
www.airforce-bg.com
Аз в jetphotos.net
Аз в airliners.net
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
RED!


Joined: 23 Mar 2005
Posts: 748
Location: София

PostPosted: Thu 23 Jun 2005, 11:40    Post subject:  

Тук има много народ запознат с нещата....една 23УБ, не смятате ли че е възможно да се възстанови в летателна годност и да се подържа в музея в Пловдив. Що за пари ви се струват необходими?
_________________
RED!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Thu 23 Jun 2005, 12:26    Post subject:  

Много - нали им източиха горивото.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Playback


Joined: 28 Nov 2004
Posts: 126
Location: sofia

PostPosted: Thu 23 Jun 2005, 22:35    Post subject:  

sori za latinicata ama sum na niakuv star komp. Aaz sum ot dobrich i sum prekaral nai hubavite si godini v aviobazata.sega tam ima mnogo bureniaci malko stari izpokapali taka nare4eni samoleti.aaaaaa biahaa dni.biaha dni v koito po cqla subota i nedelq kvartal Balik(tva e kvartala nad koito letqha ma6inite pri zahod za kacane) ne spe6e.umnicite v Sofiq i v ministerstvo na nacionalnia nihilizym dobre si svur6iha rabotata.pone Su 22 da biaha ostavili , 4esno po krasiva gledka ot tozi samolet dokato go pilotira Alio6ata ne sum vijdal.pozdravi ot Dobrich
_________________
United we stand , Divided we fall
Back to top
View user's profile Send private message 
RED!


Joined: 23 Mar 2005
Posts: 748
Location: София

PostPosted: Fri 24 Jun 2005, 10:43    Post subject:  

еееее, онуфри, много ентусиазъм .... защо трябва само да се подсмърча. С ирония не знам някой да е прокопсал. По-добре да опита човек да направи нещо. Ето виж някъкъв тип си е намерил спонсори и си прави шоуто с МиГ 17....
http://redbullmig.com/ ето ти URL наслаждавай се! Very Happy

_________________
RED!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 15 [212 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, ..., 13, 14, 15 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0783s ][ Queries: 12 (0.0025s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker