Private Colleger of transportation Private Colleger of transportation
 
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
news ФОТООКО: На фона на конфликта с Русия - Два натовски кораба във Варна | Изпратиха с почести в резерва полк.Митко Йоцов | Програмата за авиошоуто по случай 102 години български ВВС | Ръст на трафика и през август за летище София | Един българин - ШАЛАМАНОВ, си позволи да каже истината, че Русия ни заплашва! И последва шамаросване от феновете на Путин в България | ОБЛЪЧЕНИ ОТ СССР: БЪЛГАРИЯ И ВЕЧНАТА ДРУЖБА С РУСИЯ |

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot Космическата зала в Научния музей в Лондон(17)hot РЕГАТА "КОР КАРОЛИ 2014"(18)hot УЧЕНИЕ "ТРАКИЙСКИ ОРЕЛ 2014" - THRACIAN EAGLE 2014(31)
В момента е: Съб 20 Сеп 2014, 07:53
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Катастрофи и инциденти в БГА "БАЛКАН"
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 3 [38 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 39518

МнениеПуснато на: Пет 04 Юли 2008, 22:39    Заглавие:  Катастрофи и инциденти в БГА "БАЛКАН"  

АРХИВНИ МАТЕРИАЛИ ЗА АВИОКАТАСТРОФИТЕ ВЪВ В."Телеграф".

http://www.airgroup2000.com/forum/viewtopic.php?t=227130

---------------------------------------------------------------------------
Може би сте го обсъждали. Катастрофата на Ил18 през 1971 г. в София.
Да питам къде мога да намеря списък на загиналите.
И да питам имало ли е катастрофа през 70-те години с друг самолет пак над София.
Ако има линк към форума, където сте го обсъждали - пуснете ми го.

На 21 декември 1971 г.,

от София за Алжир чартърно излетял Ил 18 пилотиран от Борис Луканов. При отделяне от земята самолетът се наклонил на ляво, закачил с крилото си пистата, врязал се в близкото поле, влачил се и се запалил. Загинали част от пътниците и екипажа. Сред жертвите била и естрадната звезда Паша Христова. Тя пътувала със своя оркестър и културна делегация за Алжир. В групата трябвало да бъде и Мистер Сенко.

Последната промяна е направена от Preslav на Пет 22 Окт 2010, 12:09; мнението е било променяно общо 5 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 39518

МнениеПуснато на: Пет 04 Юли 2008, 22:49    Заглавие:  

Тук намерих за друг Ил18, през 1966 г.
Има ли във форума тема за авиокатастрофите на български граждански самолети?

http://paper.standartnews.com/archive/2004/12/11/supplement/s4289_8.htm

На 24 ноември 1966 г., става една от най-големите катастрофи в историята на българската гражданска авиация. Самолетът Ил-18 на българската държавна авиокомпания ТАБСО по линията София-Берлин излита след междинно кацане в Будапеща. Следващата спирка е Прага. Заради лошото време в чешката столица се налага машината да се приземи в Братислава. Самолетът излита оттам след три часа и половина престой. Но само след няколко минути, на 8 километра от летището, той се забива във връх Сакра. Загиват всичките 82 души на борда - 74 пътници и осем-членният екипаж.
Загиват всички пътници, сред които е и дъщерята на Методи Шаторов - Кремена. Вече повече от 15 години - изследователи на миналото, учени невежи и невежи учени громят партийността и идеологическия подход в историята, който властвал във времената преди 1989 г. Не че го е нямало този подход, но в днешните времена се явиха не малко апологети на “новите времена”, които поголовно вкараха мистиката в изследванията си. Някой беше казал - “всичко започва с мистика и завършва с политика”. Та и те - гледат да угодят на благодетелите си и виждат “голямата конспирация” навсякъде заедно с “дългата ръка на страшната ДС”.
Самолет на БГА "Ил-18" лети по линията София-Берлин. Сред пътниците са и ген. Бъчваров, оперната певица Катя Попова. Една от стюардесите е съпругата на Иван Славков. Самолетът каца в Будапеща и оттам излита за Прага. Поради лошо време каца в Братислава. След три и половина часа отново излита. На 8 км от летището се разбива в хълма Сакра. Загиват всички пътници и екипажът - 82 души.

Последната промяна е направена от Preslav на Нед 06 Юли 2008, 01:57; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 39518

МнениеПуснато на: Пет 04 Юли 2008, 23:01    Заглавие:  

На 16 март 1978 г. в 13.36 ч.

самолет Ту 134 на БГА "Балкан" излита по редовен пътнически рейс от София за Варшава. До момента, в който руската машина пресича височина 4900 м., полетът протича нормално и без отклонение от зададения маршрут. Някъде към Голяма Брестница обаче авиодиспечерите забелязват как аеропланът изненадващо завива наляво и взема западен курс на 270 градуса. Наземните служби тутакси настояват пилотите да доложат какво става. Отговор обаче не последва. След още 25 км самолетът се отклонява надясно със северен курс и изчезва от радиолокационния монитор в диспечерската кула. По-късно се разбира, че в 13.52 ч. Ту 134 с идентификация LZ-TUB се е разбил в района на врачанското село Тлачене. Загинали са 66-те пътници и 7-членния екипаж. Сред жертвите е и шефката на Българската федерация по художествена гимнастика и дългогодишна треньорка на националния ни отбор Жулиета Шишманова. Катастрофата от 16 март 1978-а е най-загадъчния инцидент в историята на цивилното ни въздухоплаване. Причината за кървавата трагедия не е установена и до днес. Не е изключено драмата да е следствие от терористичен акт на борда, подозират авиоспециалисти. Според някои от поддръжниците на тази версия катастрофата е предизвикана умишлено, за да бъде унищожен елитът на художествената ни гимнастика. Освен Жулиета Шишманова в самолета намират смъртта си и грациите Румяна Стефанова, Албена Петрова и Валентина Кирилова, пианистката на националките Снежана Михайлова и съдийката Севдалина Попова.

http://www.planecrashinfo.com/1978/1978-18.htm

Последната промяна е направена от Preslav на Нед 06 Юли 2008, 02:15; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 39518

МнениеПуснато на: Пет 04 Юли 2008, 23:21    Заглавие:  

10 януари 1984 г.

- катастрофа при с.Кривина


СТАРАТА ТЕМА ВЪВ ФОРУМА (намерих я най-накрая, след 3 дни ровене, добре че форума е адски посещаван, та в гугъл сме на 3-о място като напишеш "Кривина - самолетна катастрофа")

http://airgroup2000.com/forum/viewtopic.php?t=35079&start=30

http://www.airliners.net/open.file/0176566/M/

ДОСИЕ

- Една от най-скандалните катастрофи в историята на БГА "Балкан" става на 10 януари 1984 г. От летище “Шьонефелд” в Берлин излита ТУ-134 LZ 104 по маршрут Берлин - София с 50 пътници на борда. Командир на полета е Кирил Велинов. В последния момент се качва и проверител от Държавната въздухоплавателна инспекция (ДВИ). Той нарежда на втория пилот да напусне и заема мястото му. В 19,30 ч. в пилотската кабина се провежда следният разговор: "Командире, заповядвам ви да изпълните “сляпо кацане”, само по уреди", нарежда чиновникът от ДВИ. "При тази буря, дъжд и грамотевици?", шокиран е командирът.
"Спусни пердетата и изпълнявай!" - "Вие луд ли сте, другарю проверяващ - ще се пребием всички!" Но проверителят е непреклонен. Командирът е принуден да започне т. нар. сляпо кацане. Диалогът между двамата е записан дословно в черната кутия на самолета.
Експериментът завършва трагично. В 19,35 ч. едно от крилата докосва високоволтов проводник над село Кривина. Самолетът се възпламенява и се разбива в краварника на местното ТКЗС. Всички 50 души загиват моментално, гласи официалното становище. На практика обаче остават много въпросителни.
Пожарникарите, пристигнали на мястото на трагедията, получили заповед да гасят пожари с креда, а не с пяна. При аутопсията в белите дробове на много от пътниците са открити следи от креда, което значи, че те са били още живи, за да я вдишат. Тоест, вместо да бъдат спасени, са били доунищожени от пожарникарите и по-точно от “умната” заповед да не се гаси с пяна, допускат експерти.


http://www.planecrashinfo.com/1984/1984-3.htm

Date: January 10, 1984
Time: ?
Location: Sofia, Bulgaria
Operator: Balkan Bulgarian Airlines
Flight #: ?
Route: Berlin - Sofia
AC Type: Tupolev TU-134A
Registration: LZ-TUR
cn / ln: 4352308
Aboard: 50 (passengers:45 crew:5)
Fatalities: 50 (passengers:45 crew:5)
Ground: 0
Summary: The aircraft struck power lines and crashed into a forest during a snowstorm while attempting to land. A go-around was attempted at 300 ft. but the plane struck power lines and crashed 2.5 miles short of the runway. The crew descended below decision altitude while trying to make visual contact with the runway.
The aircraft crashed short of the runway while attempting to land in a blizzard after the crew descended below DH in an attempt to make visual contact with the runway. Crew error.

----------------------------------------------------------------------------------------

Из интервю на Васил Петров, механик в БГА "БАЛКАН"

http://blitz.bg/article/554

"След катастрофата при Кривина през 1984 г. партията уволнява за един ден 850 души от БГА "Балкан"
Вината за катастрофите се хвърляше върху загиналите.
Например за катастрофата през 1984 г. край Кривина причините се търсеха в конфликта между партийния секретар, стар авиатор, и инструктора, който беше по-млад от него. Дискутираше се, че това било разпра на тема поколения. И както тогава ни убеждаваха, те са направили грубо кацане в Берлин, а в самолета пътувал тогавашният първи секретар на ЦК на ДКМС Бойко Щерянов. Извинили му се, но явно на връщане нещо е станало.
- Какво означава "грубо кацане"?
- Примерно, с ляв, десен, носов колесник, при претоварване на машината...
- Какво беше отношението на ръководството на БГА "Балкан" към семействата на загиналите авиатори?
- Синът на един от загиналите авиатори в катастрофата край Кривина - Драганов, също стана летец. Много борба води момчето. Бил е един от първите, които са отишли на мястото на катастрофата. Но просто нищо повече не се разбра от това, че двамата летци са имали конфликт.

- Твърдите, че голямото обезглавяване на "Балкан" не е започнало след "нежната революция", а непосредствено след катастрофата при Кривина през 1984 г. Тогава стартира мащабна чистка, за един ден са уволнени 850 души персонал. Коя беше причината за този "лов на вещици"?
- 850 души уворнени за един ден - такова нещо го няма в световната история! Изпъдиха ги по член, по който дотогава са били уволнени само две жени в Бургас - "за разврат" и "несправяне с работата". В един момент партийно-правителствената комисия начело с другаря Георги Атанасов, който хал-хабер си нямаше от авиация, но впоследствие много се разви в тази област, се развихри и ни обезглавиха за 24 часа.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Нено Радков Цонзаров е потомък на стар род от гр. Лясковец. Работи в националната телевизия на Германската демократична република (ГДР) в направление забавни програми. Сътрудничи и в Българска национална телевизия, като създава много забавни програми (в това число и новогодишни) излъчени в българския ефир. Загива при самолетна катастрофа край село Кривина, близо до летище София на 10.01.1984 година.Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Preslav на Нед 06 Юли 2008, 02:48; мнението е било променяно общо 7 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Съб 05 Юли 2008, 18:21    Заглавие:  

Разтърси се из редакцията за една книжка на Цветан Цаков - "Катастрофите, мъртвите, виновните". Там има подрабности.
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 39518

МнениеПуснато на: Съб 05 Юли 2008, 18:44    Заглавие:  

Мерси много, интересува ме екипажния списък, и по специално името на пилота Младенов. Не мога дасе сетя обаче в коя от всичките катастрофи е загинал.
А ако няма тема за катастрофите в БГА, ще я прекръстя.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Съб 05 Юли 2008, 23:39    Заглавие:  

Ту-134 на Кривина, ако не се лъжа. Има откъде да научиш...
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 39518

МнениеПуснато на: Нед 06 Юли 2008, 01:54    Заглавие:  

23 март 1978 г.

Самолетът Ту 154 LZ BTB е излетял за Дамаск от летище София в 20.50 ч на 23 март 1978 г. В 23.15 ч. самолетът се забива в скалиста местност, на 18 километра от летището в Дамаск. Експлозията е била толкова силна, че парчета от самолета са открити в радиус от 3 километра.

http://www.blitz.bg/article/1874

МЪГЛА ОБВИВА СВАЛЕНИЯ САМОЛЕТ КРАЙ ДАМАСК
24 март 2006, 06:14

• 28 години от най-мистериозната катастрофа в нашата авиация
• Командирът направил груби грешки според експертите

Това е най-грижливо пазената в тайна самолетната катастрофа на БГА “Балкан”. Причината е в секретния товар на борда на машината. Ту 154 LZ BTB е бил пълен с оръжие на “Кинтекс”. От три камиона претоварват в аероплана десетки сандъци по 30 и 100 килограма. В тях има оръжие и боеприпаси за отрядите на палестинската съпротива. Според официалната версия командирът е допуснал груби грешки, с което е предизвикал катастрофата. Според друга версия самолетът е бил свален и по бронята е имало 20 пробойни от куршуми.

Самолетът е излетял за Дамаск от летище София в 20.50 ч на 23 март 1978 г. В 23.15 ч. самолетът се забива в скалиста местност, на 18 километра от летището в Дамаск. Експлозията е била толкова силна, че парчета от самолета са открити в радиус от 3 километра.
Екипажът с командир Рашко Белчов е уведомен за полета още предния ден. Излитането е било насрочено за 18 часа на 23 март. Екипажът пристига, както се полага, час по-рано и в стаята на дежурния щурман получават справка за аеронавигационната обстановка. Според информацията над Дамаск бушува буря със светкавици.
Камионите с оръжието обаче закъсняват и товаренето се проточва. Така вместо в 18 ч ТУ 154 излита малко преди 21ч.
Забавянето изнервя екипажа на машината. Това се потвърждава и от факта, че след инструктажа командирът забравя куфарчето със сборници от схеми и карти на аеродрумите и трасетата, по които летят самолетите на БГА “Балкан”.
Рашко Белчов и Кирил Александров бяха много спокойни преди полета, казва по-късно по време на разпита пред следователя дежурният щурман Георги Лалов. Според него инструктажът е бил достатъчно задълбочен и забравеното куфарче не може да е причина за трагедията.
Екипажът беше в добро настроение, когато се качиха в самолета, потвърждава и електрокаристът Кирил Любенов, който последен ги е видял живи и им пожелава успешен полет.
ТУ 154 излита нормално, полетът до Сирия също протича безпроблемно.


Заради бурята над Дамаск екипажът иска от ръководството на полетите да му бъде оказана радарна помощ за насочване към трасето за заход и кацане на пистата.
Такава помощ не била оказана на нашия самолет, понеже локаторът не функционирал добре по време на гръмотевични бури. Кулата има връзка със самолета до 23.14 ч. и след това я изгубва. Малко преди това с изплашен глас от самолета поискали помощ от локатора. Обяснили му, че локаторът не гледа устойчиво в този сектор поради гръмотевичната буря и местните изображения.
Освен това обхватът на локатора е 10 мили, а самолетът е катастрофирал на 11 мили от летището.
Командирът Белчов поискал да запалят светлините на писатата. Той потвърждава, че вижда светлините, и започва снижаването. Секунди по-късно самолетът се разбива в скалите.
Машината се пръска на хиляди парчета
Всички прибори от кабината са помлени от катастрофата, с изключение на висотомера, който сочи 600 м, при настройка 760 м. Предполага се, че пилотът е поставил неточно данните на висотомера. Когато екипажът е мислел, че се намира на 600 м над летището, всъщност са се намирали на височина 0 м.
Преди излитането не е бил включен и магнетофонът на черната кутия. Затова няма запис на последните реплики между екипажа.
Същата вечер, независимо от лошото време, на летището в Дамаск кацат още три самолета. Всички, пълни с оръжие. Звездомир Тодоров, командир на друг самолет, кацнал минути след катастрофата и отишъл на местопроизшествието.
Пред следователя по-късно той разказва, че от лявата страна на самолета, гледано от опашката, имаше около 20 пробойни с диаметър около 1.5 см.
Те били недалеч от задните аварийни изходи. Две пробойни е имало и върху един от илюминаторите на самолета.
Комисията обаче отхвърля версията за стрелба по самолета, независимо от свидетелските показания на пилота Тодоров.

Божидар ТОДОРОВ

ЕКИПАЖЪТ
• Командирът Рашко Тодоров Белчов е 49-годишен, роден в Стрелча. През кариерата си е летял на пет типа самолети и има 6416 летателни часа във въздуха. От тях 1535 часа е летял като командир на ТУ 154.
• Вторият пилот Кирил Костадинов Александров е 48-годишен. 8510 летателни часа има във въздуха без медицински ограничения. Последният му полет до Дамаск е бил на 17 декември.
• Бордният инженер Манол Стефанов Манов е на 49 г. от с. Долни Криводол. Завършил е самолетостроене. Бил с първата група, която изучавала ТУ 154 в Уляновск през 1972 г. Бил е инструктор на бордните инженери към този момент.
• Рангел Василев Захариев е бил стюард.

КОМИСИЯТА
Самолетът е катастрофирал поради неизпълнение на операциите, предвидени в “Инструкция по летателна експлоатация” за работа с барометричните и радиовисотомерни уреди от екипажа на съответните етапи от полета.
При излитането от София за Дамаск командирът Белчов не е поставил на радиовисотомера предупредителен сигнал на 600 м за взимане на решение при сближаване със земята.
Поради тази причина при критично приближаване до земята не е имало звуков и светлинен сигнал в кабината.
Освен това командирът не е отбелязал на командирския висотомер и фактическото барометрично налягане, което е било предадено по радиообмена на екипажа. На висотомера е останало стандартното атмосферно налягане, което е заблудило екипажа в тежката метеорологична обстановка с около 600 м, колкото е височината на аеродрума спрямо морското равнище.

Последната промяна е направена от Preslav на Нед 06 Юли 2008, 02:05; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 39518

МнениеПуснато на: Нед 06 Юли 2008, 01:57    Заглавие:  

2 август 1988
Самолетна катастрофа на софийското летище. Летището е затворено за полети заради предстоящото излитане на ТУ-154 с Тодор Живков на борда. Излитането на самолета на Живков се забавя и въздушният диспечер позволява на пътнически самолет Як-40 на БГА "Балкан" да излети за Варна, като иска от екипажа да ускори излитането. В бързината екипажът допуска грешка, самолетът не успява да се отдели от земята преди края на пистата, разбива се в бетонираното корито на река Искър и избухва в пламъци. Загиват 28 от 37-те души на борда на самолета, в това число секретарят в съветското консулство във Варна Юрий Черьомин, който пренася дипломатическа поща.

--------------------------------------------------

Самолетът е принуден да излети не от изпълнителния старт при началото на полоса 09, а от мястото на полосата, където започва рульожка Делта. Това е наложено от липсата на време поради излитащият минути след това Тодор Живков. Работата е била, че екипажът или е трябвало да излети колкото се може по-скоро или да чака докато "Първия" излети, че и малко след това предполагам. Доколкто разбрах наскоро, когато той е летял летището почти е било затваряно. Друг проблем идва от неправилната позиция на вертикалния стабилизатор, недостатъчна за такава дължина на полосата (около 1500м заради загубата на дължина между Делта и началото на 09). Самолетът е бил на границата на максималната си излетна маса. Освен това при една от чек-листите командирът не иска доклад за положението на стабилизатора. Както при повечето авиационни инциденти причината не е една, а са няколко.

Последната промяна е направена от Preslav на Нед 06 Юли 2008, 02:06; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 39518

МнениеПуснато на: Нед 06 Юли 2008, 02:02    Заглавие:  

18 юни 1977 г.

Отвличат Ан-24


На 18 юни преди 25 години Румен Димитров принуди аероплан по курса Видин – София да кацне в Белград


Най-известният спец по терора и диверсиите в системата на ДС - о.з. подполковник Бончо Асенов, е на мнение, че тероризмът в България по времето на Тато не е бил насочен срещу режима. "В мнозинството си терористичните актове (извършени, опити, приготовления) в страната са резултат на ававнтюристични, психопатни прояви. И само в отделни случаи могат да се търсят политически мотиви за тяхното извършване".
Като "лице с психически отклонения" е определен и 22-годишният Румен Димитров, който на 18 юни 1977 г. отвлече АН-24 на БГА "Балкан", пътуващ по курса Видин - София, и принуди пилота му да извърши аварийно кацане в Белград. Истинската цел на похитителя е Лондон. Но командирът на самолета стъкмява капан на "терориста" и търси помощ от сръбските си колеги, които с доста зор го обезвреждат. През това време затворените в машината пътници колабират от стреса и жегата.
Разследването така и не установява как Румен е успял да внесе оръжие на борда. Предполага се, че го е направил със служебна карта. Пистолетът, с който отклонява курса на аероплана, е марка ТТ. Води се законно притежание на неговия баща - старшина.
В деня на инцидента нищо не предвещава, че екипажът и пътниците ще станат заложници на младеж с болна психика. Но именно това се случва.
"Терористичният акт" започва с крясък: "Аз съм вече командирът! Отиваме в Лондон! Включи ми микрофона!". Млад мъж е извил ръката на стюардесата. Лицето й е изкривено от болка. Девойката определено няма късмет, защото това е един от първите й полети. Ситуацията изглежда безнадеждна, понеже похитителят е опрял дулото на пистолет в главата й. При най-малка съпротива от нейна страна ще натисне спусъка. Или ще започне да стреля безразборно по пасажерите.
В салона настава паника. Спокойствие цари само в пилотската кабина, която е чак през две врати от пътническото отделение.
Въпреки надвисналата смъртна опасност стюардесата се бави да даде знак на командира по радиостанцията. Тогава Румен Димитров побеснява. Насочва дулото на пистолета към тавана. Чува се гръм и руква вода.


Писъци огласят салона. Стюардесата най-после се свързва с пилотската кабина. Ридаейки, предава на командира Димитър Чокоев ултиматума на психаря. Опитният летец разбира, че трябва на всяка цена да забаламоса терориста. Иначе всички ще загинат. При това не от куршумите на похитителя, а от пробитата обшивка на самолета. "Ако се лети на голяма височина, при разхерметизиране аеропланът може да се пръсне", пояснява Чокоев.
Оттук нататък започва игра на нерви. Пилотът незабавно се свързва със София, но получените указания - да кацне в София или Пловдив, не го устройват. Твърде голям е рискът за живота на пасажерите. Решава на своя глава да "преговаря" с въоръжения младеж. Предлага му да направят аварийно кацане под предлог, че горивото свършва. Но това е блъф. Защото през това време командирът се свързва с Белград. Моли да извикат посланика и да осигурят храна и напитки за пътниците.
Но керосинът наистина се оказва на привършване. "И да стреляш, и да не стреляш, имаме гориво до Белград. Даже я кацнем, я не. И да убиеш някого, и да не убиеш, всички ще умрем", била присъдата на пилота. Психопатът обаче продължава да вилнее. После, явно подплашен от думите на командира, се кротва. И определя нова цел - Мюнхен. В най-краен случай - Виена. Но горивото няма да стигне дотам. За да избегне катастрофата, Димитър Чокоев не трябва да се отклонява от "плана Белград". Румен изпада в цайнтнот, но не се предава. Наумил си е да задържи аероплана на летището в Белград, докато не го зареудят с гориво. И след това - здравей, Лондон!
Аеропланът най-сетне каца в Белград. Жегата е убийствена. Пътниците припадат, няма вода. Сръбските полицаи са оградили машината, но не предприемат никакви действия. Минават два часа, които се струват на изтерзаните заложници цяла вечност. Най-накрая пилотът събира смелост да разсече гордиевия възел. Лъже Румен, че му трябват пари за гориво. "Ако ти имаш - дай. Защото в противен случай оставаме тук", обявил Чокоев. В крайна сметка терористът скланя. Командирът на анчето слиза и тръгва пеш по пистата към аерогарата, за да разбере какво става. Разстоянието не е малко - близо 3 км. А навън вече е тъмно като рог.
В административната сграда на летището го чака нашият посланик и шефът на полицията. Започват да обсъждат ситуацията. Димитър Чокоев лансира идеята да пуснат газ в салона, за да обезвредят терориста. Без да се замисля, че това може да убие пътниците с болно сърце. Слава Богу, сърбите отказват.
Спират се на друг вариант. Комадирът се ръща в самолета, придружен от 20-ина въоръжени до зъби полицаи от спецчастите. Обяснява на психопата, че без пари сърбите няма да му налеят керосин. Но пък можели да можели да дадат на Румен политическо убежище. След кратък размисъл, похитителят кандисал. Но още щом отворил вратата и си протегнал оръжието, му пускат прожектори. Ослепен от ярката светлина, той не може да разбере ккаво става. Когато идав на себе си, вижда насочените дула. Съобщават му по рупора, че трябва незабавно да се предаде. Той вдига ръце и олюлявайки се, слиза по стълбичката.
Вместо да му дадат политическо убежище, сърбите му щракат белезниците и го тикат в затвора. После го разменят за друг бандит и така Румен Димитров се връща в България, където го чака съд. Наказан е с 12 години престой зад решетките. Съдебните лекари са на мнение, че младежът страда от разстройство на личността.
След инцидента стюардесата инкога повече не се качва на самолет.

Силвия ПЕШЕВА
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 39518

МнениеПуснато на: Нед 06 Юли 2008, 02:03    Заглавие:  


1948 г.


Стоян Михалков заедно с дъщеря си и още 8 души овладяват самолет на ТАБСО при полет от Бургас към София, като убиват радиста и раняват тежко механика на самолета. Михалков, който е бил летец, успява да приземи машината в Турция.

1975 г.

в Солун принудително е приземен български пътнически самолет от Тончо Гогов, 30-годишен, въоръжен с пистолет. Похитителят бил психично болен и се самоубил в гръцкия затвор.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 39518

МнениеПуснато на: Нед 06 Юли 2008, 02:19    Заглавие:  

18 януари 1971 г., Ilyushin IL-18

http://www.planecrashinfo.com/1971/1971-3.htm

Date: January 18, 1971
Time: 15:49
Location: Zurich, Switzerland
Operator: Balkan Bulgarian Airlines
Flight #: LZ130
Route: Paris - Zurich - Sofia
AC Type: Ilyushin IL-18
Registration: LZ-BED
cn / ln: 186009002
Aboard: 47 (passengers:39 crew:Cool
Fatalities: 45 (passengers:38 crew:7)
Ground: 0
Summary: The crew decided while on the ground at Paris not to stop at Zurich but later, while in flight, changed their minds when they received reports of improving weather. The plane crashed during the approach to Zurich after drifting to the right and below the glide path. The left wing tip and landing gear struck the ground first.

Последната промяна е направена от Preslav на Нед 06 Юли 2008, 02:22; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 39518

МнениеПуснато на: Нед 06 Юли 2008, 02:21    Заглавие:  

4 ноември 1972 г.,
Ilyushin IL-14


Date of Accident: 04 November 1972
Airline: Balkan Bulgarian Airlines
Aircraft: Ilyushin IL-14
Location: Plovdiv, Bulgaria
Registration: LZ-ILA
Previous Registrations: ---
Flight Number: ---
Fatalities: 35:35
MSN: 146001046
Line Number: ---
Engine Manufacturer: ---
Engine Model: ---
Year of Delivery: ---
Accident Description: After diverting to Plovdiv due to fog at their original destination, the crew was forced to attempt an approach without the proper charts and impacted terrain.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 39518

МнениеПуснато на: Нед 06 Юли 2008, 02:23    Заглавие:  

3 март 1973 г., Ilyushin IL-18

Date of Accident: 03 March 1973
Airline: Balkan Bulgarian Airlines
Aircraft: Ilyushin IL-18
Location: Moscow, Russia
Registration: LZ-BEM
Previous Registrations: ---
Flight Number: 307
Fatalities: 25:25
MSN: 182005602
Line Number: ---
Engine Manufacturer: ---
Engine Model: ---
Year of Delivery: ---
Accident Description: The aircraft crashed while on final approach. Significant icing on the tailplane caused an eventual loss of movement capability and subsequently, a loss of pitch control by the crew.

-------------------------------------

Date: 03 MAR 1973
Time: 12:45
Type: Ilyushin 18V
Operator: Balkan Bulgarian Airlines
Registration: LZ-BEM
C/n / msn: 182005602
First flight: 1962
Crew: Fatalities: 8 / Occupants: 8
Passengers: Fatalities: 17 / Occupants: 17
Total: Fatalities: 25 / Occupants: 25
Airplane damage: Written off
Location: Moskva-Sheremetyevo Airport (SVO) (Russia)
Phase: Approach
Nature: International Scheduled Passenger
Departure airport: Sofia-Vrazhdebna Airport (SOF/LBSF), Bulgaria
Destination airport: Moskva-Sheremetyevo Airport (SVO/UUEE), Russia
Flightnumber: 307
Narrative:
The Ilyushin, on its 2nd approach, suddenly descended below the glidepath and struck the ground.
PROBABLE CAUSE: Tail plane icing.

Ил-18 пада поради обледеняване на хоризонталния стабилизатор при захода за кацане. Прави "клевок", преминава в пикиране и се разбива.

Последната промяна е направена от Preslav на Нед 06 Юли 2008, 02:51; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 39518

МнениеПуснато на: Нед 06 Юли 2008, 02:27    Заглавие:  

2 декември 1977 г.,
Ту-154


Date of Accident: 02 December 1977
Airline: Balkan Bulgarian Airlines
Aircraft: Tupolev TU-154B
Location: Al Bayda, Lebanon
Registration: LZ-BTN
Previous Registrations: ---
Flight Number: ---
Fatalities: 59:165
MSN: 054
Line Number: ---
Engine Manufacturer: ---
Engine Model: ---
Year of Delivery: ---
Accident Description: The aircraft was forced to divert from its original destination due to fog, and while the crew attempted to locate their alternate field, the aircraft ran out of fuel and crashed.


"Тук се повдигна и темата за катастрофата на ТУ 154 край Тобрук прес 80-те години .Пак за нея съм чел -чартърен полет полет Мека-Бенгази(лично съм бил на летище Бенгази през 90-те -то е едно летище ама хайде ) -нощен полет на пустинята -основно Бенгази ,запасно Тобрук .Сложни МТО условия над Бенгази -гъста мъгла след заход екипажа решава на резервно .По пътя към Тобрук самолета губи ориентация -няма връзка с кулите в Бенгази или Тобрук .Командира решава да се върне към Бенгази ,но горивото е на привършване и пътниците за подготвени за аварийно кацане -Ту каца с скорост 250 км и се преобръща -екипажа разбива прозорците и след няколко часа намира помощ от Тобрук .Това съм го чел по спомени на стюарда (Людмил Горанов).Трябва да се поровя за инфо за имената на екипажа .
За тази катастрофа ако някои има повече инфо -номер на рейса ,борден номер на машината ,екипаж -мисля че ще е полезно за всички."

Последната промяна е направена от Preslav на Нед 06 Юли 2008, 02:50; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 3 [38 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1998s ][ Queries: 13 (0.0569s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker