Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Орбан подкрепя Груевски. В ущърб на българските интереси · САЩ дава 500 млн. евро отстъпка за закупуване на F-35 · Спас Гърневски: Няма да има предсрочни избори, ГЕРБ ще управлява поне още два мандата · Посмъртно Тръмп отличи Елвис Пресли с президентския Медал на свободата · 5600 морски пехотинци са мобилизирани · "Таймс" обяви анимацията "Маша и мечката" за руска пропаганда ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 18 Ное 2018, 06:27
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Авиобаза Стара Загора (23 ВАБ)
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 5 [68 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, 4, 5 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Сря 28 Май 2008, 14:54    Заглавие:  Авиобаза Стара Загора (23 ВАБ)
Описание на темата: История и снимки
 

Само за тази бивша авиобаза май нямаме тема, ето вече е създадена. Макар и да е в миналото, но поне ще остане в историята на ВВС. Скоро очаквайте и снимки оттам.

Вертолетна авиация

23-та вертолетна авиобаза бойни вертолети (ваббв).Стара Загора

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Създадена е през 1994 г. на основата на 13-и вертолетен полк бойни вертолети и осигуряващи тилови и свързочни поделения ат състава на 10-и САК- Пловдив.
В края на 1978 г. в СССР е изпратена група летци и авиационни специалисти от 44-ти вап за теоретично изучаване на вертолети Ми 24. От февруари следващата година след завръщане на групата започва ускорена теоретическа и методическа подготовка с летателния и техническия състав от 1-ва, а след това и от 2-ра авиоескадрили.
През юни 1979 г. на летище \пловдив кацат първите четири вертолета Ми 24, на които започва практическо обучение по техника на пилотиране и бойно използване.
През лятото на 1980 г. 44-ти вап е пребазиран на летище Крумово и се формират две авиоескадрили на бойния вертолет Ми 24. В този състав започва интензивна летателна дейност в различни метеорологични условия.
На 1 октомври 1982 г. пред целия личен състав на 44-и вертолетен авиополк е сведена заповедта на министъра на отбраната за сформирането на 13-ти вертолетен полк бойни вертолети заедно с осигуряващите поделения. До този срок авиополкът вече е въоръжен с вертолети Ми 24д/б, но едва през 1986 г. е окомплектован напълно.
Съгласно заповедта новосформирания полк трябва да се пребазира на летище Стара Загора, затова командването на полка създава и изпраща на новото летище работни групи. Те подготвят и осигуряват необходимите условия за работа и живот.
В края на май 1983 г. на летище Стара Загора започва пребазиране на цялата бойна техника и личен състав от полка и осигураващите поделения. На новото място продължава доизграждането на необходимата материална база, без да се прекъсва летателната подготовка.
На 23 януари 1984 г. застъпва в бойно дежурство с вертолет Ми 24 първият екипаж за борба с малоскоростни нисколетящи цели и нарушители на границата.
През 1994 г. авиополкът преминава на базова структура и се създава 23-та авиобаза.
От 1996 г. базата е включена в състава на новосформирания корпус Тактическа авиация.
Съгласнво “План 2004” през 2000 г. 23-та авиобаза прекрати активносъществуване, а от юни 2002 г. окончателно е закрита.
Click to see if image is larger[



И още малко от списание "КРИЛЕ"

23 авиобаза – СТАРА ЗАГОРА

Със Заповед на Министъра на отбраната от 03.08.1982 г. е организиран 13 велтолетен полк бойни вертолети с военнопощенски номер 46540 – СТАРА ЗАГОРА. Заедно с обслужващите го подразделения – 42 оатб(отделен авиотехнически батальон), 13 ОБРСТО (отделен батальон за свързочно и радиосветотехническо осигуряване) и 710 РЛП (радиолокационен пост).
Погледнато в искорически план необходимостта от създаването на щурмова вертолетна авиация и по-конкретно на вертолетния полк бойни вертолети е съществувало като идея в държавното ръководство и вискши команден състав на Българската армия, много преди тази дата и намира израз в специален указ на пезидиума на Народното събрание, издаден в началото на 1962 година.
Под ръководството на командването на ПВО и ВВС и командирите на 10 смесен авиационен корпус – генерал-майор ЛЮБЕН ЛЕОНИДОВ, а по-късно и генерал-майор БЛАГОЙ ЩИЛЯНОВ беше сформирана група от летци и авиационни специалсти, която следваше да премине двумесечен курс в тогавашния съветски съюз за теоретично изучаване на новия боен вертолет Ми-24.
На 15 декември 1978 година за град ФРУНДЗЕ (тогава Киргизка СССР) заминава група от летци и авиационни специалисти, сред които: полковник МИТКОВ – инспектор в ПВО и ВВС; майор ГРИГОР ДАМЯНОВ ГЕОРГИЕВ; капитан КОСТА АНДРЕЕВ КОСТОВ; майор БОЙЧЕВ; майор ИВАН ТРИФОНОВ; ст.лейтенант ИВАН ПАВЛОВ и други.
Завръщайки се през м.феврураи 1979 година на летище ПЛОВДИВ, групата офицери започва ускорена теоретична и методическа подготовка първоначално на летците и техническия състав на Iае, а в последствие и на състава от II ае. През м. юни 1979 година група руски летци прелитат и кацат на летище ПЛОВДИВ с първите четири броя Ми-24, на които започва практическото обучение по техника на пилотиране и бойно използване.
През лятото на 1980 година тогавашния 44 вертолетен авиационен полк бе пребазиран на летище КРУМОВО, където бяха сформирани две авиационни ескадрили с воен вертолет Ми-24. Започва подготовка и провеждане на интензивна летателна дейност в различни метеорологични условия. Венец на подготовката на летателния и инженерно-технически състав, както и на осигуряващите го подразделения бе участието в оперативно-стратегическото учение “ЩИТ-82”. В провежданите шест епизода на учението, летците от I и II ае с командири:капитан ЦОНЬО КОЛЕВ и майор ГЕОРГИ ГЕОРГИЕВ показват отлични резултати и заслужено получават висока оценка от висшето командване.
На 1 октомври 1982 година пред личния състав на 44 вертолетен авиационен полк бе прочетена заповедта на Министъра на отбраната за структурното създаване и организационното изграждане на 13 вертолетен полк бойни вертолети, заедно с осигуряващите го поделения. Поради тази причина денят 1 октомври е обявен за празник на авиационното ни поделение.
За командир на 13 впбв е назначен подполковник ГРИГОР ДАМЯНОВ ГЕОРГИЕВ с началник щаб тогава капитан СЪБИ ИВАНОВ СЪБЕВ, за командири на осигуряващите поделения са назначени както следва:
- 42 оатб – подполковник ГЕОРГИ ИВАНОВ СТОЯНОВ;
- 13 обрсто – подполковник ИВАН ДИМИТРОВ ПЕТРОВ;
- 710 РЛП – лейтенант АНГЕЛ ИВАНОВ МАТРАКЧИЙСКИ.
В изпълнение заповедта на командването на ПВО и ВВС за пребазиране на летище СТАРА ЗАГОРА, новосформираното командване на авиополка взема решение за създаване и изпращане на работни групи от инженерно-техническия състав и осигуряващите го батальони, които да подготвят и осигурят необходимите условия на новото мирновременно летище.
На 26.12.1982 г. в 14.55 часа е връчено бойното знаме на частта. Същото е получено от Военно комендантство – СОФИЯ и доставено с охрана в авиополка на 09.03.1983 г. от група начело с началник щаба на полка. Знамето е връчено на командира на авиополка – майор ГЕОРГИ ВЛАДИМИРОВ ГЕОРГИЕВ от генерал-лейтенант от авиацията СТОЯН МИНКОВ ВЕЛКОВ.
На 27 май 1983 година на летище СТАРА ЗАГОРА каца първия боен вертолет с командир на екипажа – майор БЕТУХОВСКИ. Пребазирайки се на летище СТАРА ЗАГОРА целия летателен, инженерно-технически, свързочен, радиотехнически и тилов състав започва усилена работа за доизграждането на материалната база и по-нататъшното учебно-бойно сглобяване на авиационното поделение.
На 23.01.1984 година е застъпил в бойно дежурство първия екипаж за борба с балони и малоскоростни цели в състав:
- командир – майор КОСТА АНДРЕЕВ КОСТОВ;
- оператор – ст.л-т МИРОСЛАВ МИХАЙЛОВ МАТЕЕВ с вертолет Ми-24 с бордови техник ст.с-т СТОЯН РАНГЕЛОВ ТОДОРОВ.
Красноречив факт е, че три пъти - 1984, 1985 и 1986 г. на авиополка е присъждано званието “ПОЛК-ОТЛИЧНИК” в системата на ПВО и ВВС – ярко признание за самоотвержения труд и високите резултати, показвани по време на ЛТУ и изпълнените задачи по подържането на постоянна и висока БМГ.
На основание Заповед на Командващия ВВС тогава генерал-лейтенант МИХО МИХОВ от 18.08.1994 г. – ВПБВ, ОБРСТО, ОАТБ, РЛП бяха реорганизирани в 23 вертолетна база бойни вертолети с командир полковник СПАС ПЕТРОВ ДИМИТРОВ.
Със Заповед на Началника на ГлЩ на ВВС от 01.10.2000 г. се разформирова поделение 46540 и се сформира авиационна техническа база с военнопощенски номер 52320 -–СТАРА ЗАГОРА с командир – полковник НИКОЛАЙ ЛОЗЕВ ДИМИТРОВ.
Командири на авиационното ни поделение от създаването му да сега са както следва:
- от 1982 до 1983 г. – полковник ГРИГОР ДАМЯНОВ ГЕОРГИЕВ;
- от 1983 до 1986 г. – полковник ГЕОРГИ ВЛАДИМИРОВ ГЕОРГИЕВ;
- от 1986 до 1990 г. – полковник ГЕОРГИ ЕВТИМИЕВ ГЕОРГИЕВ
- от 1990 до 1995 г. – полковник СПАС ПЕТРОВ ДИМИТРОВ;
- от 1995 до 1998 г – полковник НЕДЕЛЧО ДИМИТРОВ МИНЧЕВ;
- от 1998 до 1999 г – полковник ИВАН ДЕНЕВ ДЕНЕВ;
- от 01.01. до 30.08.2000 г . – подполковник ГЕОРГИ РАДОЕВ ГЕОРГИЕВ.

Последната промяна е направена от Preslav на Вто 29 Сеп 2009, 13:06; мнението е било променяно общо 8 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Сря 28 Май 2008, 17:08    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ZoT


Регистриран на: 15 Авг 2008
Мнения: 44

МнениеПуснато на: Пет 15 Авг 2008, 12:40    Заглавие:  

Такава авиобаза май вече няма. Цялото летище мина под калпака на Министерство на транспорта.


Цитат:
Министерството на отбраната ще предостави за ползване на Министерството на транспорта военното летище в Стара Загора.



То май така ще е и по-добре, защото летището ще отиде на концесия през 2009 г. и ще стане ниско бюджетно и/или чартърно. Ще разчита, също така и на карго полетите, предназначени за района на Централна България, както и ще може да обслужва /при едни по-ниски летищни такси/ и туристите по южното черноморие, когато се построи АМ Тракия от Стара Загора до Бургас.


В момента гражданското Летище Стара Загора, което някога обслужваше и полети дори от и до Москва, освен София и др., е в ужасно, бих казал занемарено състояние, като единствената летателна дейност се извършва от авио-клубовете и при някои от авио-сбирките май. Иначе пистата е 2400 м, което никак не е малко.


Няколко снимки от пистата, пътническия терминал, както и контролния център. Smile


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger


Click to see if image is larger


Ако някой има някакваи други снимки ще съм му много благодарен да ги видя. Особено ако са направени от високо. Wink
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Vihren

Регистриран на: 05 Май 2007
Мнения: 25

МнениеПуснато на: Пет 15 Авг 2008, 13:15    Заглавие:  

Дадено Smile

http://www.bgspotters.net/pictures/pic.php?subm=3&oprt=2&form_PicId=11431
http://www.bgspotters.net/pictures/pic.php?subm=3&oprt=2&form_PicId=11430
http://www.bgspotters.net/pictures/pic.php?subm=3&oprt=2&form_PicId=11429
http://www.bgspotters.net/pictures/pic.php?subm=3&oprt=2&form_PicId=11391
http://www.bgspotters.net/pictures/pic.php?subm=3&oprt=2&form_PicId=12143

Не е нещо особено, но все пак е Стара Загора
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ZoT


Регистриран на: 15 Авг 2008
Мнения: 44

МнениеПуснато на: Пет 15 Авг 2008, 13:34    Заглавие:  

Благодаря много! Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Вто 19 Авг 2008, 09:28    Заглавие:  

Мерси и на 2-ма ви за снимките. Много, много занемарено, за съжаление.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Пет 12 Сеп 2008, 19:30    Заглавие:  

Ето още един кадър от Стара Загора

Click to see if image is larger

Същият, но цветен:

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Пет 12 Сеп 2008, 19:35    Заглавие:  

И още един кадър от там:

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ZoT


Регистриран на: 15 Авг 2008
Мнения: 44

МнениеПуснато на: Сря 17 Сеп 2008, 16:00    Заглавие:  

Летище Стара Загора ЕООД

LBSZ/BU85951

Иван Нойков - Управител

адрес: 6000, Стара Загора

тел: (042) 606 927

факс: (042) 606 924

е-mail: agencysz@infotel.bg

http://www.mtc.government.bg/page.php?category=177&id=348
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Пон 10 Ное 2008, 16:45    Заглавие:  

Още една за архива. Красива е - на Страхил Лозанов

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Пон 10 Ное 2008, 17:27    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Пон 10 Ное 2008, 17:29    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
AH-1 (Attack Helocopter-1


Регистриран на: 11 Ное 2008
Мнения: 64
Местожителство: Стара Загора,Пловдив

МнениеПуснато на: Вто 11 Ное 2008, 19:49    Заглавие:  

В Стара Загора бяха най-хубавите години за Ми-24.Аз лично сам се наслаждавал на полетите на почти всички бордове.Сигурен сам че много от вас знаят за този вертолет след пристигането му в Крумово, но аз сам израстнал гледайки полетите им денем и ноштем.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Сря 12 Ное 2008, 14:31    Заглавие:  

Сигурен съм, че всички знаят от къде отиде в Крумово Ми-24 Wink !
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
AH-1 (Attack Helocopter-1


Регистриран на: 11 Ное 2008
Мнения: 64
Местожителство: Стара Загора,Пловдив

МнениеПуснато на: Пет 14 Ное 2008, 16:23    Заглавие:  

Абе знам,че знаете от къде идва но почти сам сигурен,че знаете за съществуването му в българската армия след като е пристигнал в Крумово. Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 5 [68 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, 4, 5 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0825s ][ Queries: 12 (0.0060s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker