Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Орбан подкрепя Груевски. В ущърб на българските интереси · САЩ дава 500 млн. евро отстъпка за закупуване на F-35 · Спас Гърневски: Няма да има предсрочни избори, ГЕРБ ще управлява поне още два мандата · Посмъртно Тръмп отличи Елвис Пресли с президентския Медал на свободата · 5600 морски пехотинци са мобилизирани · "Таймс" обяви анимацията "Маша и мечката" за руска пропаганда ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 18 Ное 2018, 05:42
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИ МОРСКИ И РЕЧНИ ПРИСТАНИЩА
ПРИСТАНИЩЕ СОМОВИТ
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 2 [20 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Пет 23 Мар 2007, 23:49    Заглавие:  ПРИСТАНИЩЕ СОМОВИТ  

Село и пристанище Сомовит, десен бряг, км 607,5

Пристанището на Сомовит е с голяма портална механизация. На четвърто място е по значение след Русе, Лом и Видин. С право се счита за пристанище на Плевен, с който го свързва жп линията Черквица - Ясен.
На крайдунавския хълм Кариерата са разкрити останки от крепост с петоъгълна форма, с площ от 7 декара. Този военен пункт, населен с романизирани траки, през ранновизантийската епоха се е наричал Луцернариаборгу, което означава „кула, снабдена с лампа - фар". За крепостта пише през VI век византийският хронист Прокопий Кесарийски.

Click to see if image is larger


Трафик по Дунав, Пристанище "Сомовит", 24/10/2008 (снимки ПОЛАРИС)

Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Трябваше да поснимам повече, ама...работа. Красиво местенце, а и корабите...

Пристанище "Сомовит" е пристанище за обществен транспорт с национално значение за обработка на генерални и насипни товари.

Параметри на пристанището /терминала/ Мярка Стойност
Обща площ на пристанището
кв. м.
28 300
Корабни места
бр.
3
Обща дължина на корабните места
м
270
Максимална дълбочина пред корабните места
м
2,7
Открита складова площ
кв. м.
9 700
Закрита складова площ
кв. м.
3 375
Обем на складовете за течни товари
куб. м.
0
Кейовият фронт на пристанището е 354 м. - 3 корабни места, от които две за товаро-разтоварна дейност и едно - пътнически понтон.

Складова площ
Пристанището разполага с 6 400 кв. м. открита и 3 375 кв. м. закрита складова площ.

Товарооборот
Пристанището може да обработва метали, зърно, целулоза, въглища и др. товари.

Механизация
То разполага с 5 елекрически портални крана с товароподемност до 50 кN, 3 вилкови високоповдигача с товароподемност от 16 до 30 kN и една трюмна кофачна машина с товароподемност до 15,2kN.


Октопод-С” взе пристанище Сомовит - 26 юни 2005 г.
Варненската фирма "Октопод-С" спечели конкурса за концесията на пристанищен терминал Сомовит, който е част от порт Русе. Концесионерът се задължава да направи инвестиции в размер, не по-малък от 5 млн. лв. за първите 2 г. и не по-малък от 7 млн. лв за първите 10 г. на концесията.
-------------------------------------------------------------------------------
НОВИНИ:
В момента виждам в залата г-н Димитър Куманов. Давам му думата да развие питането си относно скандалния инцидент с отвличане на българския кораб "Хан Кубрат" на 6 март т.г. от пристанище Сомовит.

ДИМИТЪР КУМАНОВ (СДС): Димитър Куманов, СДС.

Уважаема госпожо председател, използвам правото си на народен представител да отправя официално питане до господин министъра на вътрешните работи във връзка със скандалния национален и международен инцидент с кораба "Хан Кубрат".

Известно е, че този кораб преди това е бил спиран при опит да наруши ембаргото и да мине по незаконен път границата на страната. Бил е докаран в пристанище Сомовит, което между другото е и гранична зона, и това предполага, че не една, а поне четири служби от Министерство на вътрешните работи би трябвало да проявят интерес и да упражнят всяка от своя страна някаква форма на контрол върху този кораб и носената от него стока. Една от службите е Гранични войски, тъй като това става в гранична зона и корабът е оставен там. Втора служба е Централната служба за борба с организираната престъпност, тъй като корабът носи товар за десетки милиони и няма уточнени собственици на товарите, документи и пр. въпроси, които засягат именно Централната служба за борба с организираната престъпност.

Друга служба е териториалната служба на МВР, която също би трябвало да упражни някакъв контрол и доколкото едно евентуално нарушаване на ембаргото по такъв тежък начин разрушава международния авторитет на нашата страна и причинява значителни политически вреди, би следвало да се заинтересува и службата за Национална сигурност.

В рамките на тези обстоятелства въпросът ми е: извършило ли е министерството някакъв анализ на обстоятелствата и фактите в рамките на своите служби, които то ръководи?

И вторият въпрос: според Министерството на вътрешните работи коя от изброените служби носи главната отговорност за оставяне възможност за извършване на този престъпен акт, предизвикал национален и международен скандал, уронващ престижа на страната ни.

Това е моят въпрос.

ПРЕДСЕДАТЕЛ СНЕЖАНА БОТУШАРОВА: Благодаря Ви.

Господин министре, имате думата за отговор.

МИНИСТЪР ВИКТОР МИХАЙЛОВ: Госпожо председател, дами и господа народни представители! Малко съм затруднен да дам всички подробности по случая, защото чл. 179, ал. 1 от НПК не ми позволява, без разрешение на прокуратурата, да разгласявам следствия, които се събират в момента, тъй като по историята има образувано предварително производство. Въпреки това обаче ще се опитам да дам известна яснота, доколкото ми позволява законът.

Искам да започна оттам, че не бива да отчитате като международен скандал този инцидент с "Хан Кубрат". Знаете, че въпросът беше внесен в Съвета за сигурност и той одобри действията на българските компетентни органи по повод инцидента с кораба. Насаме бих Ви казал как стои въпросът с охраната на границата ни с Румъния, не искам да го казвам по радиото.

Но службите, които имат отношение към проблема са взели всички необходими мерки и по тази причина през януари корабът беше върнат от пътя си по посока на ембарговата зона. По-късно обаче и под конвой от нашите гранични катери беше закаран на пристанището в Сомовит. На пристанището в Сомовит, което е товарно пристанище фактически на "Плама" и е пригодено за товарене на горива, течни горива, се намира на около километър и половина от другото Сомовитско пристанище, фактически от Контролно-пропускателния пункт, и това пристанище, поради липса на средства в "Плама", се охранява от въоръжена охрана. Митническите органи са иззели документацията на кораба и не са поискали от органите на Министерство на вътрешните работи охраната на тази стока, поставена под митнически контрол. Независимо от това обаче нашите хора са наблюдавали дали корабът няма да потегли. Той е бил заминал на 4 март около 3,00 часа през нощта. Сутринта веднага е била констатирана неговата липса на пристана. Разменени са съответните телеграми между поделенията, органите на САМ и митницата са поискали съдействие за задържане на кораба едва на другия ден.

На съвещание с румънските гранични власти, реката е гранична, органите на САМ и нашите митничари се е стигнало до извода, че не е целесъобразно да се употреби сила за спирането на кораба, тъй като хората, които са го подкарали към ембарговата зона, са заплашили с неговото взривяване.

Така е преценено и аз смятам, че правилно е преценено, защото, ако не дай си Боже бяха взривили кораба, 5300 т петрол бяха изтекли в Дунава, можеше да предизвикат непредвидими последици, тъй като щяха да отидат и към района на Атомната централа - Козлодуй.

АЛЕКСАНДЪР СТАЛИЙСКИ (от място): И хората.

МИНИСТЪР ВИКТОР МИХАЙЛОВ: И хората естествено, господин Сталийски, преди всичко можеше да загинат. И затова корабът беше пропуснат, без да се употреби сила.

Така беше, ако си спомняте и когато сръбските конвои преминаха през цялото протежение на границата ни от Силистра до другия край.

В Министерството на вътрешните работи веднага беше назначена комисия под ръководството на секретаря Румен Стоилов, която изясни всички действия на нашите служби. Ние си направихме съответните изводи и затова изтеглихме всички цистерни от гарата в Сомовит, за да не може някой да ги натовари.

Вчера Министерският съвет прие едно решение, с което се забранява превозването на течни горива и ембаргови стоки по цялото протежение на река Дунав.

Това е, което мога да Ви отговоря. Ако нещо не съм бил точен, то е и защото ми пречи малко и Наказателно-процесуалният кодекс.

ПРЕДСЕДАТЕЛ СНЕЖАНА БОТУШАРОВА: Благодаря Ви, господин министър.

Господин Куманов, имате думата.

ДИМИТЪР КУМАНОВ (СДС): Уважаема госпожо председател, колеги народни представители, господин министър! Чух Вашия отговор, но смятам, че министерството е вървяло след събитията, така да се каже. И взетите мерки евентуално биха въздействували върху друг такъв случай, докато според мен служби като Централна служба за борба с организираната престъпност, Национална служба за сигурност трябва да вървят преди събитията, да ги предвиждат и когато има важни обстоятелства и улики, да вземат всички възможни мерки, за да предотвратят подобни действия. Това е.

ПРЕДСЕДАТЕЛ СНЕЖАНА БОТУШАРОВА: Благодаря Ви.

Министър Михайлов, имате думата.

МИНИСТЪР ВИКТОР МИХАЙЛОВ: Господин Куманов, Вие сте напълно прав, нашите хора взеха мерки и затова януари се върна. Но по-нататък, законните средства, с които разполага Министерството на вътрешните работи, не позволяват нито да бъде конфискуван този товар, нито да се образува предварително производство (ние просто не можем да го образуваме), нито пък да го източим. Товарът беше поставен под митнически контрол и оттук нататък правомощията ни по неговото източване, конфискуване и отнемане, или прекарване на друго място вече ги няма, не са в рамките на компетенциите, които имат службите на Министерството на вътрешните работи.

ПРЕДСЕДАТЕЛ СНЕЖАНА БОТУШАРОВА: Благодаря Ви.

ДИМИТЪР КУМАНОВ (от място): Искам да кажа още една дума.

ПРЕДСЕДАТЕЛ СНЕЖАНА БОТУШАРОВА: Да, но тя само може да бъде дали Ви удовлетворява отговорът. Имате право да кажете само дали Ви удовлетворява отговорът.

ДИМИТЪР КУМАНОВ (СДС): Бих казал, при цялото си уважение към държавните институции, че не съм доволен от подобен отговор. Ако министерството със своите ресурси, със своите възможности и права, които има, не е било в състояние да се справи, би трябвало въпросът да се отнесе примерно до Министерския съвет и чрез тази по-висша институция да се вземат всички необходими мерки за съгласуване на нещата и предотвратяване на подобни произшествия.

ПРЕДСЕДАТЕЛ СНЕЖАНА БОТУШАРОВА: Благодаря Ви.
---------------------------------------------------------------------------------

"Индустриален Холдинг - Доверие” АД притежава 51.45% от акциите с право на глас на дружеството или това са 168 731 лева. Дружеството е с най-големи капацитетни възможности за добив до 800 хил. т. инертни материали годишно и преработка до 500 хил. т.

Годишните приходи от продажби възлизат над 3 000 хил. лева.

Има възможности за извършване на пристанищна дейност, както и на транспортни услуги по река Дунав за превоз на насипни товари.

Поддържа чрез пристанище “Тутракан” и пристанище “Сомовит” – бази за речен пясък и речна баластра.


http://nobug.port-varna.bg/port/bg/somovit.htm
http://www.ihdoverie.com/branche1.html
http://www.port.bg/bg/operators_rs_port.html

В приложение към проектозакона са посочени пристанищата за обществен транспорт с национално значение: ПРИСТАНИЩЕ ВАРНА (Варна-изток, Петрол, Леспорт, ТЕЦ "Варна", Варна-запад, Фериботният комплекс и Балчик); ПРИСТАНИЩЕ БУРГАС (Бургас-изток, Бургас-запад, Росенец, Созопол, Поморие, Царево, Несебър и Ахтопол); ПРИСТАНИЩЕ РУСЕ (Русе-изток, Русе-център, Русе-запад, Силистра, Тутракан, Свищов и Сомовит); ПРИСТАНИЩЕ ЛОМ (Лом и Оряхово); ПРИСТАНИЩЕ ВИДИН (Видин-център, Видин-юг, Видин-север и Фериботният комплекс). В текста, с който редакцията разполага, неправилно е изписано "ТЕЦ "Варна-запад", вместо "ТЕЦ "Варна" и "Варна-запад".
Сред пристанищата за обществен транспорт с регионално значение има само две морски (Фиш Порт - Бургас, и Одесос ПБМ - Варна) и 17 речни: Силистра - Поларис 8; Силистра - Лесил; Зърнен терминал - "Ийст пойнт - Силистра; Русе - нефтоналивен терминал - Арбис; Русе - терминал втечнен газ - Булмаркет; Русе - безмитна зона; Дунавски драгажен флот АД - Русе; Свищов - Свилоза; Белене; Петрол - Сомовит; Фериботен комплекс - Оряхово; АЕЦ - Козлодуй, ДДФ "Дуним" - Козлодуй, Екопетролиум - Видин (Тайфун), Ро-Ро СО МАТ - Видин; Безмитна зона - Видин, ДДФ "Бъдин" - Видин.

-------------------------------------------------------------------------------------

Село и пристанище Сомовит, десен бряг, км 607,5
Пристанището в Сомовит

Пристанището на Сомовит е с голяма портална механизация. На четвърто място е по значение след Русе, Лом и Видин. С право се счита за пристанище на Плевен, с който го свързва жп линията Черквица - Ясен.
На крайдунавския хълм Кариерата са разкрити останки от крепост с петоъгълна форма, с площ от 7 декара. Този военен пункт, населен с романизирани траки, през ранновизантийската епоха се е наричал Луцернариаборгу, което означава „кула, снабдена с лампа - фар". За крепостта пише през VI век византийският хронист Прокопий Кесарийски.


22 юни 2007 г.

Подготвят се документите за отдаване на концесия на интермодалния пристанищен терминал в Лом и терминала на пристанище Сомовит.
Последната промяна е направена от Preslav на Пон Мар 09, 2009 6:23 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 21743


МнениеПуснато на: Сря Окт 08, 2008 9:47 am Заглавие: Отговорете с цитат Променете/Изтрийте това мнение Изтрий това мнение Вижте IP адреса на потребителя
Пак дават на концесия пристанище Сомовит



Правителството ще предложи откриването на нова процедура за концесионирането на Пристанищен терминал Сомовит. Концесията за русенското пристанище беше обявена за първи път през 2005 г. Тогава 10 компании, между които варненската „Интерком груп“, занимаваща се с доставка на метали и стъкло, „Трансимпекс“, „Полимери“, „Портфлот Бургас“, „Газтрейд“ и т.н., заявиха интерес за участие в процедурата. Конкурсът за концесията обаче беше спечелен от варненската фирма Октопод-С. До подписване на договор не се стигна, защото останалите участници в търга заведоха съдебни дела срещу избора на победител.

Последната промяна е направена от Preslav на Пет 24 Сеп 2010, 14:27; мнението е било променяно общо 3 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Нед 16 Ное 2008, 11:43    Заглавие:  

Пак дават на концесия пристанище Сомовит

Правителството ще предложи откриването на нова процедура за концесионирането на Пристанищен терминал Сомовит. Концесията за русенското пристанище беше обявена за първи път през 2005 г. Тогава 10 компании, между които варненската „Интерком груп“, занимаваща се с доставка на метали и стъкло, „Трансимпекс“, „Полимери“, „Портфлот Бургас“, „Газтрейд“ и т.н., заявиха интерес за участие в процедурата. Конкурсът за концесията обаче беше спечелен от варненската фирма Октопод-С. До подписване на договор не се стигна, защото останалите участници в търга заведоха съдебни дела срещу избора на победител.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Сря 11 Фев 2009, 15:58    Заглавие:  

Пристанище Сомовит

В очакване на нови товари

Пристанище Сомовит се намира в средата на българския участък от река Дунав. Разположено е на km 608 от десния й бряг, срещу румънския остров Калновац. Пристанището е специализирано за обработката на вносни, износни и транзитни товари с единична маса до 10 t. Оборудвано е с 5 портални крана. Четири от тях са "Ганц" (с товароподемност 5 t) и са въведени в експлоатация в периода 1970 - 1980 г. Петият кран е от 50-те години на миналия век. Доставен е от немски специалисти, като преди това е обслужвал трафика по река Сена. Днес той все още се използва като тилов кран за обработка на пясък и въглища.
Кейовата стена е с дължина 380 m. Тук могат да пристават 2-3 кораба. Пред кея е монтиран понтон за приемането на пътнически кораб.

Историята на пристанището

В началото на ХХ век пристанище Сомовит е било разположено в непосредствена близост до устието на река Вит. В средата на века немски специалисти изграждат нова кейова стена, която се намира на 1 km (надолу по течението) от старото пристанище. По-късно там е построен и склад за закрито съхранение на товари с площ 2400 m2.
Най-успешните години в историята на Сомовит са 1984-1985 г. Тогава през пристанището преминават 30-40 кораба месечно. Оттук за бившия СССР се изнасят домати, грозде и консерви*. От СССР пък пристигат въглища, метали, машини и различни видове оборудване... По-възрастните разказват, че пред административната сграда на порта са чакали десетки автомобили, натоварени с плодове и зеленчуци за износ.

---
* От плевенския консервен комбинат "Георги Кирков". - Бел. авт.

През 90-те години на изтеклия век е изготвен проект за разширение на пристанище Сомовит. Той предвижда усвояване на голяма територия западно от селището до устието на река Вит. Обсъжда се изграждането на нова кейова стена и лиман. За съжаление проектът не е реализиран.
Днес пристанище Сомовит влиза в състава на Пристанищен комплекс Русе - ЕАД, а негов началник е Росен Киров. Екипът му се състои от 16 души.

Основните товари
които преминават и се обработват тук, са кокс, въглища и различни метали (от Русия и Украйна), петрококс (от Сърбия, Унгария и горния Дунав), зърнени храни (за африкански страни - с претоварване в Констанца), слънчоглед (за Австрия), пшеница, ечемик, шрот и други. През 2001 г. са обработени 57 000 t товари (с 11 000 t повече от 2000 г.). Възможностите за обработка обаче са 10 пъти по-големи при максимално натоварване на наличната техника. Традиционно най-добрите месеци в годината за пристанището са август и септември. Тогава се изнасят слънчоглед и ечемик.
Бруто приходите за 2001 г. са 170 хил. лв., а реализираната печалба - 20 400 лв.
"Нашето пристанище е малко, но компактно. На 1 km надолу по течението има база за бункероване към "Петрол" АД. Митницата и жп гарата са разположени в непосредствена близост до кейовата стена. Обработваме товарите бързо и качествено - който веднъж е минал оттук, става наш постоянен клиент - заяви пред сп. "Клуб ОКЕАН" г-н Росен Киров, началник на пристанище Сомовит. - В момента работим на много ниски обороти. Трафикът е малък. Можем да поемем до 30 кораба месечно, но икономиката на Плевенска област е в криза. Основен наш товародател беше картоненият завод в Черковица. Той беше един от най-модерните в България, с австрийско оборудване. За него пристигаше хартия на бали от Западна Европа. За съжаление заводът е затворен от 3 години. Приватизиран е неколкократно от турски фирми, но неуспешно."
Кейовата механизация се поддържа от група от специалисти към "Пристанищен комплекс Русе" - ЕАД. Те извършват инспекция на крановете два пъти годишно.
През 1998 г. повечето от кранистите в Сомовит се пенсионират. Ето защо са организирани курсове за нови работници. Осем младежи от селището се записват и успешно ги преминават. После изкарват стаж при по-стари кранисти и постъпват в екипа на г-н Киров.
"Всеки от работниците ми владее по няколко професии - днес е на крана, утре на фадромата... Ако се наложи, и аз се включвам в разтоварването. Вчера (бел. авт. - 18 февруари 2002 г.) натоварихме 2 шлепа с жито за Констанца и един кораб с въглища. Днес очакваме друг кораб с въглища. Ще ги обработим за ден, ден и половина" - разказа началникът на пристанището.

Бъдещето

В Сомовит се надяват, че с възстановяването на корабоплаването по река Дунав ще привлекат нови товари. Част от тях ще бъдат предназначени за предприятията в Плевенска област: Картонения завод в Черковица, "Металснаб" в Сомовит и Циментовия завод в Плевен.
"Няколко австрийски фирми се интересуват от Картонения завод. Ако той заработи отново, ще ни осигури 5-6 баржи месечно внос на хартия и износ на готовата продукция - споделя Росен Киров. - От "Металснаб" вече направиха запитване за цените на обработка при нас - вероятно искат да внасят метали за Македония."
След април се очаква увеличение на вноса на петрококс за циментовите заводи в областта. Други потенциални товари са паветата и каменните блокове. При добра реколта 5-6 шлепа със слънчоглед ще поемат към Горния Дунав през есента.
В момента се водят преговори между България и Румъния за редовна фериботна връзка между Загражден и Корабия (западно от устието на река Вит). Все още всичко е в сферата на проектите. Евентуалното откриване на тази линия наред с вече съществуващата между Никопол и Търну Мъгуреле ще доведе до истинско съживяване в този участък от река Дунав.

Екип на сп. "Клуб ОКЕАН"
Калоян ПАНЧЕЛИЕВ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Сря 29 Апр 2009, 15:42    Заглавие:  

"Октопод С" е избран за концесионер на Сомовит

http://www.capital.bg/show.php?storyid=710191


Пристанище Варненското дружество "Октопос С", занимаващо се с търговия със зърно, спечели процедурата по отдаването на концесия на дунавското пристанище Сомовит. Другият кандидат "София мед" може да обжалва решението до 27 април. Това е втората процедура по отдаването на концесия. При първата победител отново беше варненската фирма, но съдът отмени избора. Междувременно компанията "Слънчев дар", в която влиза "Октопод С", спечели през 2007 г. и концесията на пристанището в Оряхово.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Сря 27 Май 2009, 16:41    Заглавие:  

Договорът за предоставянето на концесия на пристанищен терминал Сомовит ще бъде подписан утре
27 май 2009 | 17:37 | Агенция "Фокус"
София. Договорът за предоставянето на концесия на пристанищен терминал Сомовит ще бъде подписан от министъра на транспорта Петър Мутафчиев и фирмата, определена от Министерския съвет за спечелила откритата процедура „Октопод – С” ООД, град Варна, съобщиха от Министерството на транспорта. Събитието ще се състои утре, 28 май 2009 г., в 9.00 часа в Заседателната зала на Министерството на транспорта.
Пристанищният терминал Сомовит е част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Русе. Срокът на концесията е 22 години. Според концесионния договор спечелилият кандидат се задължава да направи инвестиции през срока на концесията в размер не по малък от
6 445 000 лева. Те ще бъдат реализирани за постигането на: увеличаване на капацитета на пристанището и въвеждане на нова пристанищна услуга – обработка на пътници; разширяване на складовите площи, рехабилитация и подобряване на пристанищната инфраструктура; повишаване на качеството на претоварната дейност, чрез закупуване на нова пристанищна механизация и тилова претоварна техника и внедряване на нови технологии за обработка на товарите; както и за подобряване на условията на труд, на системите за опазване на околната среда, охраната и безопасност на пристанищния терминал.
На 29 октомври 2008 г. Министерският съвет взе Решение № 669, с което беше открита процедура за предоставянето на концесия на Пристанищен терминал Сомовит и определи параметрите и условията на концесията.
В резултат на проведената открита процедура за предоставяне на концесия на пристанищния терминал Сомовит с Решение № 233 от 6 април 2009 г. Министерският съвет определи кандидата, спечелил конкурса.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Чет 06 Авг 2009, 21:50    Заглавие:  

Пристанищен терминал Сомовит е отдаден на концесия

Подписан е Протокол за влизане в сила на Договор за предоставяне на концесия върху „Пристанищен терминал Сомовит”, част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Русе. Договорът за концесия е подписан на 28.05.2009 г. между Министъра на транспорта и Ф”Октопод-С”ООД-Варна за срок от 22 години и влиза в сила на 01 август 2009 г.
Пристанищен терминал Сомовит е предназначен за обслужване и обработване на генерални и насипни товари и разполага с 3 корабни места и кейов фронт от 384 м. Общата му площ е 30 105 кв.м, като на нея са разположени открити и закрити складове с различно предназначение.
Концесионерът се задължава да вложи не по-малко от 6, 445 млн. лв. в модернизирането и разрастването на стопанисвания обект, както и въвеждането на нова услуга – обработка на пътници.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
bilbo27

Регистриран на: 05 Окт 2009
Мнения: 94

МнениеПуснато на: Сря 05 Май 2010, 20:33    Заглавие:  

m/k EUROSHIP 1 товари зърно в Пристанище Сомовит

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Сря 05 Май 2010, 20:37    Заглавие:  

Ихууу! Браво!
Аз последният месец 2 пъти ходих, но кораби нямаше. Все бяха натоварили или разтоварили, ще пусна снимки скоро.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
gogo222


Регистриран на: 11 Юни 2008
Мнения: 123

МнениеПуснато на: Пет 14 Май 2010, 17:36    Заглавие:  

"GERIZIM" флаг:Румъния , преди отплаване .


Click to see if image is larger

Неговото място зае "Хохрайн"

Click to see if image is larger

малко панорама от Сомовит

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
bilbo27

Регистриран на: 05 Окт 2009
Мнения: 94

МнениеПуснато на: Вто 25 Май 2010, 22:58    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
gogo222


Регистриран на: 11 Юни 2008
Мнения: 123

МнениеПуснато на: Чет 27 Май 2010, 17:52    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Very Happy
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
cerber

Регистриран на: 07 Юли 2010
Мнения: 4

МнениеПуснато на: Сря 07 Юли 2010, 14:55    Заглавие:  

[img]Click to see if image is larger[/img]
Click to see if image is larger


Сръбската самоходка ДЕЛИГРАД на п-ще Сомовит -есента на 2009 г
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
bilbo27

Регистриран на: 05 Окт 2009
Мнения: 94

МнениеПуснато на: Пет 16 Юли 2010, 23:16    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
bilbo27

Регистриран на: 05 Окт 2009
Мнения: 94

МнениеПуснато на: Чет 19 Авг 2010, 17:27    Заглавие:  

Жътва е !

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Пет 20 Авг 2010, 17:54    Заглавие:  

Пълно е! Very Happy
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 2 [20 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИ МОРСКИ И РЕЧНИ ПРИСТАНИЩА
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0737s ][ Queries: 12 (0.0041s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker