|
В момента е: Пон 01 Мар 2021, 10:04 Часовете са според зоната UTC + 2 |
България Ер и Хемус Ер
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 1 от 45 [662 Мнения] | Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 43, 44, 45 Следваща |
Автор | Съобщение | ||||
---|---|---|---|---|---|
toni75
Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 434 Местожителство: Щутгарт, Германия |
Василев насърчава българските авиокомпании да купуват по-нови самолети През 2004 г. националният ни авиопревозвач "България Ер" ще удвои самолетния си парк с нови четири самолета, заяви министърът на транспорта и съобщенията Николай Василев. С общо десет нови самолета трябва да се снабдят действащите български авиопревозвачи през настоящата година, съобщава БТА. На проведена днес среща с с представители на професионалните организации от авиационния бранш министъра е обсъдил въпроси за сигурността на летищата и безопасността на авиационния парк. Идеята, съгласувана и с превозвачите е, авиацията ни постепенно да се освободи от всички стари машини над десет години, обяви транспортният министър. Според него това особено важи за националния ни превозвач "България Ер", за който обновяването на самолетния парк е въпрос не само на сигурност, но и на престиж. Тази препоръка се отнася и за частните превозвачи, които постепенно ще обновят парка си с нови самолети до десетгодишна възраст. Василев подчерта, че това е продължение на политиката на министерството за постигане на европейските стандарти и изисквания в транспорта. Основните приоритети на българската авиация през тази година, наред с безопасността, ще бъдат - отдаването на летище Варна и на летище Бургас на концесия, реконструкцията на летище София, както и договарянето на все по-голям брой дестинации от авиокомпаниите. Николай Василев каза още, че "България Ер" очаква много добра печалба от няколко милиона лева за изминалата година. Авиокомпанията ще набира нови стюардеси по програмата "Българска мечта", която осигурява стажове за български студенти. http://www.mediapool.bg/site/business/2004/01/14/05_140104bu.shtml _________________ http://planepictures.net/netsearch4.cgi?stype=name&srng=1&srch=Toni+Georgiev&offset=0&range=25 http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=8462 |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
toni75
Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 434 Местожителство: Щутгарт, Германия |
Чета днес интервюто с Константин Тасков от брой 12 на списанието и се чудя да вярвам ли на очите си? Възможно ли е нещата в авиокомпанията да са толкова розови колкото той ги представя: печалба 1,1 милиона за деветмесечието, нови самолети, нови дестинации... Изобщо всичко цъфти ? В тази връзка се сетих да питам, авиокомпанията съвсем „на чисто“ ли започна съществуването си ? Имам предвид понесе ли някакви (каквито и да са) пасиви от дейността на предшественичките си ? Имам някакви спомени, че България Ер получи заем (или подарък ![]() Изобщо загрижил съм се нещо за нашия национален превозвач, затова дайте да поразнищим темата малко ![]() _________________ http://planepictures.net/netsearch4.cgi?stype=name&srng=1&srch=Toni+Georgiev&offset=0&range=25 http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=8462 |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
harrier
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 1594 Местожителство: София/Nuernberg |
Предполагам че си лъжат най-мазно, както правеха преди с Балкан. Много ми е трудно да си представя че имат толкова доходен бизнес, въпреки че заетостта на креслата им в последните месеци ме впечетлява... |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
скипаджията
Регистриран на: 22 Яну 2004 Мнения: 382 |
Преди да коментирам следва да заявя личен интерес спрямо България Ер -- хората, които правят бордното им списание ме привлякоха да им сътруднича. Летял съм с тях шест пъти от ноември 2002 г. досега и винаги съм оставал с много добри впечатления. В самото начало всичко беше някак си безлично, но скоро установиха един приятен и ненатрапчив почерк, който е коренно различен от тоя на Балкан. Учудва липсата на сувенирни продажби на борда, която май носеше прилични приходи на Балкан. (Не, че лично съм се възползвал, откровено, но поне едно двайсетина души в средната средно-пълна седем-тройка се бъркаха в джоба за запалки и писалки.) Най-освежаващо е приятното и некомплексирано отношение спрямо българите на борда. (Балкан третираше своите като концлагеристи в най-добрия случай и като невръстни дечица в най-добрия. Ха си си отворил устата на български, ха извадили камшика или надянали снизходителната маска... Необяснимо за мен, но факт! Междувременно съм летял с МАЛЕВ, Остриан и Би ей. Бих ги наредил с Би ей най-горе, последван от МАЛЕВ, после почти напосредствено България Ер и доста по-надолу (къде Ер ГУЛаг) Остриан. Признавам си, че Би ей имат рекламно-създаден ореол, който ги задължава, но пък го оправдават, дявол да ги вземе. Бачкат яката -- на борда екипажът действа почти хореографирано. Някак си всичко си пада на мястото и без да знаеш именно как и защо, полетът ти оставя едно закръглено впечатление -- като вкусно ядене с разядки, супа, главно, десерт и сирене (което хич не е онова, което сервират в полет!). МАЛЕВ печели една идея преднина пред България Ер с това, че салонните им състави са весели (на Българи-ат-ербег са си по български пълни с безгранична, лирично-безмълвна, дълбока и черно-безутешна тъга, подобно домакини, които храбро изпълняват някакво протоколно задължение въпреки връхлетяла ги съвсем наскоро покъртителна семейна трагедия). Помага и това, че самолетите на МАЛЕВ са си МАЛЕВ-ски, с техните цветове и стил отвътре (на България Ер са екс-Луфти -- гот, ама някак си объркващо). Повечето машини на МАЛЕВ имат и електронна осведомителна система на борда (карта, сведения за скорост и височина), за която България Ер може само да мечтае на тоя етап. Остриан са станали много циганска работа. Вече не сервират нищо освен по една кифла стил Смаки и едно питие. Ако си поискаш второ питие те карат да се чувстваш гузен като безмълвно ти сочат празната чашка от първото. Е, вода дават... Персоналът е супер-надменен спрямо българите и раболепно-топящ се спрямо британци и други Йеврупейци -- супер-странно трансплантирана Балкан-ска черта. Върхът бе полет с Остриан от Виена до София с ЕРДж-145 нает от Райнталфлуг, който бе каран от пиян пилот, и който не успя да кацне отраз в София, ами изпълни особено неуверен втори кръг над Кремиковци, с коронен номер окончателен прехват на курса на полоса 27 чак след Околовръстното... Такива номера довеждат черни мисли, че скорошният случай с Фокера си има причините... Та дай на ербега пет-шест нови аероплана (лесно) и научи салонните да се усмихват (трудно: изискват се поне двайсетина години индивидуална работа с всеки член на солонния състав; може би по-просто ще е вместо кислород да возят райски газ и най-много на всеки четвърт час да ги карат задължително да вдишват по десетина литра...) и имаш обслужване, от което България да не е засрамена. Виж, това с "българи-ат-ербег" и облика си е жив и всеобщ национален резил за страната ви, но лека хирургична намеса и там ще ви даде Йеврупейска авиокомпания, готова за всичко! |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
toni75
Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 434 Местожителство: Щутгарт, Германия |
скипаджията за кой ли път поднесе много интересен коментар. ![]() Скип, а какви са ти личните впечатления за това, какво е затоварването на креслата на България Ер ? harrier спомена, че е добро, което би обяснило така блестящите финансови резултати на нашия национален превозвач ![]() _________________ http://planepictures.net/netsearch4.cgi?stype=name&srng=1&srch=Toni+Georgiev&offset=0&range=25 http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=8462 |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
harrier
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 1594 Местожителство: София/Nuernberg |
Аз определено не смятам че са спечелили нещо, просто напоследък им провърва със затоварването. До Лондон например винаги летят пълни. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
slice
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 1801 Местожителство: София |
според мен и да станат силен европейски превозвач, емо ще е пак против тях... ![]() _________________ ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
скипаджията
Регистриран на: 22 Яну 2004 Мнения: 382 |
Затоварването нарастна -- първите им полети имаха доста по-малко от половината заетост, а днес са бая над заветните две трети. Лондон неминуемо е премиерното направление. Но по бегли впечатления от порталите в София гледам бая народ има и за тях -- едно стотина на полет със сигурност. Доколкото знам нямат тайна формула за успех, а просто ползват акъла си -- несъмнено най-добрата формула от всички. Но не мога да кажа докъде са осведомени -- нито съм се врял в "кухнята" им, нито имам намерение да се вра там. Особена визия не изпъква при по-близък допир с хората им, което може би съвсем не е лошо -- по-добре вързани работяги, отколкото словоохотливи мързеливци като мен! Е, че нямат добър облик е ясно. А тоя, гдето го имат е тотално неизвестен -- народът упорито (и откровено съвсем разбираемо) още говори за Балкан или дори за мимолетния Балкан Ер Тур... |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Гост
Гост |
Дано това наше чудо да успее да се развие както трябва и от него да излезе истинска авиокомпания. Би било хубаво да имаме наша фирма, с която наистина да се гордеем...да можем да кажем НАШАТА АВИОКОМПАНИЯ. Освен това защо да се налага да си даваме парите на унгарците или други измекяри, които са ми несимпатични. За целта, както вече споменахте, трябва да се поработи здраво върху предлагания продукт и да се направи адекватна рекламна кампания. "Е, че нямат добър облик е ясно. А тоя, гдето го имат е тотално неизвестен -- народът упорито (и откровено съвсем разбираемо) още говори за Балкан или дори за мимолетния Балкан Ер Тур..." Това е абсолютно вярно, и в чужбина не е по различно...всички говорят за Балкан, а повечето пътници нямат добри спомени от него... |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Toni
Регистриран на: 09 Яну 2004 Мнения: 102 |
това горе съм аз |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
harrier
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 1594 Местожителство: София/Nuernberg |
Слайсе, аз против превозвача нищо, само против това че е в ръцете на банда тарикати от едно спакано министерство. А тия тарикати знаят как да се облажат. Иначе много ме радва факта че са им пълни самолетите. Ето даже един факт, които говори за доброто им затоварване: В началото на Декември(първите дни) един приятел ми каза че си е резервирал билет за полет с Луфтханза до София(той в Лондон живее) през Мюнхен. На моя въпрос що с Луфтханза а не с Българиа Ер, той ми каза че до 20-ти Януари няма свободни места(той си го е резервирал преди две седмици поне, значи някъде средата на Ноември). |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
bsb
Регистриран на: 05 Яну 2004 Мнения: 237 Местожителство: София |
Че откога самолети, по-стари от 10 години, са опасни? И откога се постигат европейски стандарти по безопасността с просто закупуване на нов самолет? И как досега не сме постигнали европейските стандарти за безопасност на авиопревозвачите - ако е така, как европейските страни ни позволяват да летим? Не че не може де, нали видяхме там разните египетски авиокомпании, ама все пак... Интересно ми е какви ли услуги дължи министър-председателят, че още държи това недоразумение Василев. Боян |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Toni
Регистриран на: 09 Яну 2004 Мнения: 102 |
Не мисля, че някой е имал предвид, че самолет по-стар от 10 г. е опасен. Става въпрос за чисто икономическа логика. Какъв е смисъла да инвестираш в закупуването на една 15 годишна машина? Нима идеята е да я експлоатираш още 15. Освен това колкото са по стари, толкова повече се отдалечават от съвремените стандарти и им се увеличават разходите за поддръжка. Какво ще стане, ако наистинапрез 2006 въведат Stage IV? Да не говорим, че всеки пътник би предпочел да се вози на 7, а не 17 годишен самолет. Ако продължаваме да взимаме стари самолети, след 3-4 години нашите летища ще приличат на авиационни гробища. Крайно време е да се изчистим от всички Ан-24/26, Ту-134/154, Як-40 и Ан-12. Не искам да кажа нищо лошо за тези самолети. Те просто са си изслужили службата и нямат бъдеще. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Toni
Регистриран на: 09 Яну 2004 Мнения: 102 |
Не всичко опира до пари, необходима е правилна мисъл за нещата. Може да имаш финансов ресурс, но да не знаеш какво да го правиш и много бързо да го загубиш. Пари се намират...омръзна ми от "няма пари". Начинът на мислене не е този, по скоро трябва да се запитат как да немерят необходините средства. Според данни от онзи ден Хемус имат приходи от продажба на билети за 2003 ~ 1,5 милиона $, а в същото време купуват 3 BAe 146 за 20 милиона...значи пари има. С тези средства можеха (например) да започнат плащанията на финансов лизинг на 2 3-4 годишни Б717-200. Последната промяна е направена от Toni на Вто 27 Яну 2004, 19:37; мнението е било променяно общо 1 път |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
engineer
Регистриран на: 27 Яну 2004 Мнения: 10 Местожителство: София |
Това за Хемус сигурно ли е? |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Страница 1 от 45 [662 Мнения] | Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 43, 44, 45 Следваща |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.0712s ][ Queries: 12 (0.0060s) ][ Debug on ] |