Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 01 Мар 2021, 09:46
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Българската авиация тогава и сега
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 10 от 14 [210 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 Следваща
Автор Съобщение
SHIKO

Регистриран на: 03 Мар 2005
Мнения: 957
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Чет 15 Мар 2007, 21:13    Заглавие:  

Да точна така, тогава полк.Любенов наклони везните за 29-ката вместо 23-ки.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
2C7


Регистриран на: 07 Яну 2007
Мнения: 1422
Местожителство: Центъра на просффетата

МнениеПуснато на: Пет 16 Мар 2007, 23:24    Заглавие:  

Серийното производство на МиГ-23 нали спира през 1984 г.?
За да има колебание между 23 и 29 през 1988 г., значи е ставало въпрос за МиГ-23 "втора ръка" и вероятно такива, правени за съветските ВВС, като петте изд. 23-18А доставени през 1992 г.?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Frujin Assen


Регистриран на: 15 Сеп 2006
Мнения: 90
Местожителство: карлово

МнениеПуснато на: Вто 20 Мар 2007, 15:58    Заглавие:  

Ами явно наистина става въпрос за МиГ-23 МЛД втора ръка. Обаче се взема решение вместо тях да се вземат МиГ-29. Отново неразбория на квадрат! МиГ-29 може и да е отличен самолет, но е ясно с приемането на още един тип самолет разходите ще нарастнат още повече.
Тоест България няма да оперира с два типа изтребители ( скъп и мощен МиГ-23 и лек и масов МиГ-21), а с ТРИ типа, с всички разходи които произтичат от това. Прочее серийното производство на МиГ-29 започва в средата на 80 те (по времето когато в България се приемат на въоражение МиГ-21 бис). Ясно е било че МиГ-29 до няколко години ще започне да се предлага на държавите от вършавския договор. Защо тогава се закупува въобще МиГ-21 ? Нямало ли е да е по разумно да се изчака до получаването на МиГ-29 и стария МиГ-21 да бъде пратен в пенсия? Защо са и на България да експлоатира едновременно ТРИ типа изстребители. По бедните и малки държави гледат да минат ако може с един тип самолет, а България понеже е много богата явно няма проблем да експлоатира три типа изстребители.
При удърната авиация се вижда същото нещо, има цели три типа удърни машини (айде МиГ-23 си имат изстребителен вариант), но защо са закупени още цели два типа самолети. Су-22 може и да са добри машини, но са си отделен тип, както вече бе казано от Явор унгарците примерно вземат вариант с двигателя на МиГ-23, явно обаче България е по богата от Унгария и може да си позволи този лукс.
Защо примерно вместо Су-22 не са взети МиГ-27, поне малко унификация да има, или пък вместо Су-25 можеха да се вземат Су-22.
Задавам си въпроса дали през 80 те България е била чак толкова богата държава че да си позволи толкова разнотипна авиация.

_________________
СЛАВА НА ХРИСТА БОГА НАШ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
SHIKO

Регистриран на: 03 Мар 2005
Мнения: 957
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Вто 20 Мар 2007, 16:04    Заглавие:  

Цитат:
По бедните и малки държави гледат да минат ако може с един тип самолет, а България понеже е много богата явно няма проблем да експлоатира три типа изстребители.
Ако погледнеш каде се намира България във военно-политическо отношение, ще си отговориш на повечето въпроси.
Цитат:
или пък вместо Су-25 можеха да се вземат Су-22.
Страшно сравнение правиш.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
калло

Регистриран на: 09 Яну 2004
Мнения: 7833
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 20 Мар 2007, 16:23    Заглавие:  

леле, не издържам.
Фружине, казва се и се пише УДАР. с А. оттам - УДАРНИ.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fallschirmjaeger


Регистриран на: 21 Сеп 2006
Мнения: 2168
Местожителство: Градът на трите лъва

МнениеПуснато на: Вто 20 Мар 2007, 16:32    Заглавие:  

Фружин, ти хубаво го мислиш, ама не можеш да замениш МиГ-29 за МиГ-23, пък било то и доработен. Типовете може и да стават 3, но с последвала замяна на по-старите два разчетена за дълъг период. Производството на 29 започва в средата на 80-те, но първо трябва да се превъоръжат съветските ВВС, после лидерни части на съюзниците в и извън Варшавския договор и много време ще мине до пълно преминаване на МиГ-29 на изтребителните части. Докато дойде този момент как мислиш, кое ще е по-евтино? Експлоатирането на 21бис или 23МЛД? 6 ескадрили МиГ-29 ей така за година две можем ли да получим?
За ударната авиация:
- за МиГ-23 БН сам си отговаряш
- за Су-22 - ние го вземаме за разузнавач. МиГ-23 тази задача може ли да изпълнява? А МиГ-27? Унгарците ако искат могат и с МиГ-15 да карат. Само че ние нямаме 36 Краснознаменная ВА да ни пази въздушното пространство с 3 полка МиГ-29, да осигурява разузнаване със Су-24МР и т.н. на Су-22 един летателен час е колкото три на Су-25, освен това голямото су не може да осигури авиоподдръжката, която може да осигури малкото. Нито е толкова маневрено, нито може да маневрира на малки височини и скорости с боен товар от 4т. така както Су-25. 22 е изтребител-бомбардировач, а 25 си е щурмовик, има разлика.

_________________
Einigkeit und Recht und Freiheit
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
YavorD

Регистриран на: 16 Яну 2007
Мнения: 211

МнениеПуснато на: Вто 20 Мар 2007, 16:54    Заглавие:  

Frujin Assen написа:
...
Задавам си въпроса дали през 80 те България е била чак толкова богата държава че да си позволи толкова разнотипна авиация.


Съгласен съм относно проблема с разнотипните самолети. Военно-пилотическата ситуация не може да служи за оправдание на липсата на последователен подход.
Най-логичното обяснение, за което се сещам (ако изобщо има такова), е че ръководството на МНО работи без ясна дългосрочна концепция за развитието на авиацията.
Една от най-съществените грешки в края на периода е наличието на корпус ПВО и корпус Тактическа авиация. Много ми е интересно да разбера как се е получавало взаимодействието помежду им поне на командно-щабно учение. Нещо не си представям как полковете МиГ-21 (Ф-13, ПФМ, М, МФ, бис) ще осигуряват условия за работа на ударните самолети. 10 САК е вероятно стъпка в правилната посока, но половинчата.
Вярно е, че не се предлага достатъчно универсален самолет като F-4E (или поне F-8E), но въпреки това непоследователността ми се вижда прекалена.
Самия факт на съществуване на кПВО и кТА като паралелни структури обуславя използуването на изтребители, които не са подготвени за работа по земни цели, и на безспорно слабите възможности за тактическо разузнаване (6 МиГ-21Р дори не са равностойна замяна на старите Ил-28Р). кТА изглежда попада в положението на доведено дете за което се грижат между другото. Су-22М-4 се появява за да запълни една дупка оставена без внимание поне около 10 години.

Поздрави,
Явор
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
SHIKO

Регистриран на: 03 Мар 2005
Мнения: 957
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Вто 20 Мар 2007, 17:25    Заглавие:  

Цитат:
Една от най-съществените грешки в края на периода е наличието на корпус ПВО и корпус Тактическа авиация
Тези две структури какво общо имат с 80-те години? Или отново пишете, само и само да се наложите?
Цитат:
и на безспорно слабите възможности за тактическо разузнаване (6 МиГ-21Р дори не са равностойна замяна на старите Ил-28Р)
Ами ето де Су-22М4 идва за целта именно през 80-те(така оспорвани от Вас), а интересно каква е тази дупка от близо 10 години?Нима през 1973-74г. нямаме разузнавателна авиация или МиГ-21Р за началото и средата на 70-те е слаб?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
YavorD

Регистриран на: 16 Яну 2007
Мнения: 211

МнениеПуснато на: Вто 20 Мар 2007, 18:00    Заглавие:  

SHIKO написа:
Цитат:
Една от най-съществените грешки в края на периода е наличието на корпус ПВО и корпус Тактическа авиация
Тези две структури какво общо имат с 80-те години? Или отново пишете, само и само да се наложите?
Цитат:
и на безспорно слабите възможности за тактическо разузнаване (6 МиГ-21Р дори не са равностойна замяна на старите Ил-28Р)
...а интересно каква е тази дупка от близо 10 години?Нима през 1973-74г. нямаме разузнавателна авиация или МиГ-21Р за началото и средата на 70-те е слаб?


Поправете ме ако греша, нямам подходящ източник за хронологията. За противоречието между двете направления, обаче, смятам че имам основание.

Според мен МиГ-21Р не е пълноценен разузнавателен самолет още в момента на появата си. Превъзхожда само разузнавателните варианти на МиГ-17. Признавам, до появата на Су-22 изобщо не се предлага подходящ самолет от този клас. "Дупката" във възможностите се отваря още преди пенсионирането на Ил-28Р, така че вероятно е по-продължителна, трябва да проверя.

Поздрави,
Явор
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
калло

Регистриран на: 09 Яну 2004
Мнения: 7833
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 20 Мар 2007, 18:46    Заглавие:  

Цитат:
Нито е толкова маневрено, нито може да маневрира...


а пък разни пилоти, летяли с него, твърдят, че си е бая маневрен, значително повече от МиГ-27 например.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Сашо

Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 1879
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 20 Мар 2007, 19:27    Заглавие:  

калло написа:
Цитат:
Нито е толкова маневрено, нито може да маневрира...


а пък разни пилоти, летяли с него, твърдят, че си е бая маневрен, значително повече от МиГ-27 например.

маневреността е едно на ръка.
Су-22М4 е основно доставен и ползван като разузнавателен - друг за такова нещо е нямало за доставка. МиГ-21Р - само три броя през 80-те години е бая ограничен по далечина на полета и налично оборудване, особено за ВРТР.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Frujin Assen


Регистриран на: 15 Сеп 2006
Мнения: 90
Местожителство: карлово

МнениеПуснато на: Вто 20 Мар 2007, 19:38    Заглавие:  

Кало, с риск да разводня темата ще спомена че откакто ми направи забележка вече внимавам повече какво пиша. Сега за УДЪР или УДАР, мен в училище са ме учили че тази дума се пише с Ъ.
Значи винаги има начини за намаляване типовете самолети. Ако МиГ-21 са ставали за разузнавачи, то са можели да преуборудват от тях, вместо да купуват Су-22. Поляците мисля разчитат само на Су-22 за удърни машини (може и да греша). Иначе сте прави, по добре е повече типове специализирани машини. Обаче тук стои въпроса за цената да имаш това. През 90 те авиацията бе под пълен разгром. Вместо да се ориентират овреме към съкращаване на някой типове самолети се продължи експлоатацията само на отделни машини от всички типове.
Личното ми мнение на неспециалист е че трябваше още към 1994-95 МиГ-21 да бъдат снети от въоражение (вече са стари), а МиГ-29 ( те летят повече на хартия), Су-22 (скъпа експлоатация) и Су-25 (при наличието на МиГ-23БН можеха да се жертват в името на унификацията) консервирани, за да се въведат отново в експлоатация в по добри дни. МиГ-23 имат и изтребителен и ударен вариант, добре усвоени са и можеха да се използват с по малко разходи сравнително пълноценно.

_________________
СЛАВА НА ХРИСТА БОГА НАШ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
bomba


Регистриран на: 07 Яну 2004
Мнения: 167
Местожителство: СОФИЯ/КОСТЕНЕЦ

МнениеПуснато на: Вто 20 Мар 2007, 20:07    Заглавие:  

Frujin Assen написа:
....Личното ми мнение на неспециалист е че трябваше още към 1994-95 МиГ-21 да бъдат снети от въоражение (вече са стари), а МиГ-29 ( те летят повече на хартия), Су-22 (скъпа експлоатация) и Су-25 (при наличието на МиГ-23БН можеха да се жертват в името на унификацията) консервирани, за да се въведат отново в експлоатация в по добри дни. МиГ-23 имат и изтребителен и ударен вариант, добре усвоени са и можеха да се използват с по малко разходи сравнително пълноценно.

Относно Су-22:експлоатацията му не е много по-скъпа от тази на МИГ-23БН, а като ефективност е в пъти по-добър(най-многоцелевия самолет в ВВС).
За Су-25 предлагаш замяна на самолет на <от 5 с такъв на >10,без да отчиташ че не са в една категория ,БН-на е изстребител-бомбардивач като Су-22(сравнението м/у двата а,не е в полза на БН-а).

_________________
ИДВА БЪРЗО,УДРЯ ТОЧНО И ПРАВИ БУМММ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27542
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 20 Мар 2007, 20:08    Заглавие:  

Cool Cool Cool
По принцип идеята е била МиГ-29 да замени МиГ-21 но с по-малко самолети с по-високо качество. Предвиждало се е до 1996г да имаме около 66 самолета от този тип а МиГ-21 да бъде изведен от въоръжение. Тоест периода е бил преходен и затова се експлоатирали 3 вида изтребители.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
petaka

Регистриран на: 16 Апр 2005
Мнения: 37
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Вто 20 Мар 2007, 20:19    Заглавие:  

Хора спрете вече със споровете,няма смисъл!
Миналото не подлежи на обсъждане,а само на уважение.Уважение към тези,които са правели българската военна авиация тогава!!!

_________________
Големите мечти не изискват големи крила, а меко приземяване !!!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 10 от 14 [210 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0743s ][ Queries: 13 (0.0072s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker