Private Colleger of transportation Private Colleger of transportation
 
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
news ВИП ден на "ТРАКИЙСКО ЛЯТО 2014" | Алжирски самолет със 116 души се изгуби над Мали | Табута около сваления над Украйна "Боинг" | Специалисти от Военноморските сили обезвредиха опасна морска мина | ФОТООКО: Отбелязаха годишнината от разстрела на великия Вапцаров | ПОТОПЪТ В АСПАРУХОВО ПРЕЗ ОЧИТЕ НА ОЧЕВИДЕЦ |

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot БРИЗ 2014 - учението и ВИП денят(16)hot Дъждът помля Източна България, има загинали(54)
В момента е: Чет 24 Юли 2014, 21:20
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ЯХТИ И ВЕТРИЛА - ФОРУМ ЗА ВЕТРОХОДИ, РЕГАТИ, ИСТОРИЯ
Любителско и професионално яхтостроене в България
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 4 от 6 [85 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6 Следваща
Автор Съобщение
Slavi

Регистриран на: 26 Фев 2005
Мнения: 25
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Чет 27 Окт 2005, 15:51    Заглавие:  

Здравейр
За съжаление не е много лесно да постигнеш гладкост,такава,каквато е била на матрицата .
При изливане на корпуса върху матрицата ,или от матрица,самата основа на матрицата се обработва и шпаклова за да се получи глаткостта,коиато е нужна.Самата матрица се маже със гел за отделяне от нея,който също спомага за по-добра глаткост.
При качествена работа първият слой стъклоплот е тънък и се полага върху фин слои смола.Тези два слоя определят качеството на изделието.
Единственото,което можеш да направиш е да се въоръжиш с търпение и със шкурене и китване да постигнеш същото.
Много е неприятен финия прах от шкуренето,но според мен в този случаи нямаш много голям избор.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Пет 11 Ное 2005, 18:11    Заглавие: Re: Моля за съвет  

Anonymous написа:
Предложиха ми лодка пластмасова тип ЯЛ-4.При огледа установих,че на много места по корпуса й има пукнатини.Предполагам,че е възможно да се ремонтира,чрез добавяне на нови слоеве стъклоплат и епоксидна смола.В тази връзка ви моля да ми помогнете относно технологията на работа и най-вече,как да се постигне гладкостта /гланца/ на покритието.
Предварително благодаря на тези,които ще споделят опита си.

-------------------------------------------------------------------------------------
Лодката може да се ремонтира. Това е хубавото на стъклопластмасата.
Само че, преди това огледай добре какви са пукнатините: дали са само в дебелината на гелкотния слой или засягат и основния ламинат, дали са обширни или са локализирани на определени места, какъв е рисунъка на пукнатините: кръстообразни или "паяжина" и пр. т.нат. За ремонта не ти трябва епоксидна смола...не че не може да се използва, но е излишно разточителство, а и подготовката за добра адхезия между полиестерната смола и епоксидната отнема време и пари. Предполагам че, знаеш че ЯЛ-ките се строят от полиестерна смола и стъкломат. Също така не ти трябва и стъклоплат(той е скъп!), а стъкломат. Както и да е, когато установиш какви са пукнатините, тогава ще мога да ти кажа как да си направиш ремонта на корпуса.
Върнете се в началото
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Съб 26 Ное 2005, 10:38    Заглавие:  

Много съм благодарен на Слави и другия колега за добронамереността с която се отзоваха на молбата ми.Момчета,честно да ви кажа- олекна ми на душата, че има кой да попитам и кой компетентно да ми отговори.Още един път ви БЛАГОДАРЯ.
Купих лодката.Пукнатините са с мрежообразен рисунък и са в слоя на гела.По планшира,там,където лодката вероятно е удряна има отлюспен гел с размери колкото 20 стотинки.Освен това над водолинията лодката е боядисвана с обикновена блажна или алкидна боя,която е започнала да се лющи.Разполагам с помещение в което да съхранявам лодката,докато я ремонтирам.
С нетърпение очаквам съветите ви.
Ще се регистрирам във форума с ник IUSTINIAN.
Върнете се в началото
IUSTINIAN

Регистриран на: 26 Ное 2005
Мнения: 7
Местожителство: Поморие

МнениеПуснато на: Съб 26 Ное 2005, 10:47    Заглавие:  

Момчета,дано по-скоро някой от вас прочете съобщението ми, защото буквално нямам търпение да стегна лодката.
_________________
Ако не можеш да говориш,научи се да мълчиш.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Slavi

Регистриран на: 26 Фев 2005
Мнения: 25
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Пон 28 Ное 2005, 17:45    Заглавие:  

Здравей,
Днес видях въпроса ти.
От къде си.
Ако си от София можем да се видим и да поговорим по на широко.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
IUSTINIAN

Регистриран на: 26 Ное 2005
Мнения: 7
Местожителство: Поморие

МнениеПуснато на: Пон 28 Ное 2005, 20:07    Заглавие:  

Здравей Slavi,
Не съм от София, но половината ми рода е там.От Поморие съм.Живея в стария град, на 20 м от морето.
Честно да ти кажа защо прибегнах до помощ от интернет. Първоначално бях решил сам да правя лодка. Предизвикателството-сам да си направиш лодка и да я ползваш по предназначение, т.е. да се стремиш към една цел и да я постигнеш, влагайки в нея мисъл,усърдие и труд, е нещо, което би донесло на всекиго удовлетворение от самия себе си. При цялото ми желание прецених, че нямам необходимото свободно време. Затова купих на старо една ЯЛ-4. Лодката е сравнително запазена и може да се ползва и така, но лично аз държа да ми носи и естетическо удоволствие. Оказа се обаче, че в един морски град като Поморие НЯМА КОЙ ДА ТИ ОБЯСНИ ТЕХНОЛОГИЯТА на работа. Кой ли не питах.Вярвай ми, че всеки даваше различен съвет. Не липсват и такива, които сами се натискат да ми помогнат, но искам сам да си свърша работата,както съм свикнал да правя. Затова много се зарадвах, когато ми отговорихте.
Имам всякакви инструменти, помещение където да съхранявам лодката докато трае ремонта и желание за работа Laughing . Очаквам съвети относно необходимите материали, необходимите инструменти, технологията на работа и често срещани проблеми . Предполагам, че темата е доста обширна, но обещавам аз от своя страна да публикувам във форума етапите на работа подкрепени със снимков материал, а лятото като дойдеш на морето да риболуваме заедно.

_________________
Ако не можеш да говориш,научи се да мълчиш.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Slavi

Регистриран на: 26 Фев 2005
Мнения: 25
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Вто 29 Ное 2005, 15:02    Заглавие:  

Да извинявай ,видях регистрацията ти.
Моят опит е изцяло със епоксидна смола.
Всичките ми лодки са направени от дърво , щперплат и са покрити със няколко слоя стъклоплат и епоксидна смола.
В яхт клуб София мой познати направиха доста лодки използувайки матрици и работейки със полиестерна смола,но аз само съм помагал.Така ,че за полиестерната смола може би е хубаво да говориш със някой,които се е борил с нея. Very Happy
Лично аз за моите лодки използувам два приома за работа.Когато ми трябва фин слои за завършваш разреждам смолата след като съм я забъркал със ацетон до необходимата ми гъстота и я нанасям.Включително съм я пръскал с пистолет,но веднага след като се спре пръскането се мие пистолета много добре с ацетон.В противен случай пистолета няма да става за нищо.При необходимост от шпакловане сгъстявам смолата ,отново след като е забъркана ,с цинков окис до необходимата гъстота.По този начин запълвам дучици ,малки цепнатини и неравности.От цинковият окис смолата става млечно бяла на цвят.Може да се използуват и други пълнители включително и дървени,но финни стърготини.
Според мен можеш да направиш следното:
1.Да свалиш всички бои с които е наклепана лодката
2.Да изшкуриш много добре цялата повърхност
3.Да измиеш лодката много добре,така ще се свалят мазнотийте и праха от шкуренето.
4.Да китваш всички дупки и пукнатини,като ако има по-големи можеш да използуваш парченца мат или плат за да армираш смолата.
5.Да зашкуриш отново
6.С тънък стъклоплат да нанесеш още един слои на лодката.
7Последно финно шкурене за оформяне на повърхноста
8.Боядисване.
Това бих направил аз.Разбира се далеч сам от мисълта,че моето мнение е най-миродавното. Very Happy
За да имаш някакъв поглед и за други мнения ти препоръчвам и следния саит:
http://www.katera.ru/forum/index.php?showtopic=2415
Недеи да бързаш.Спокойно обмисли нещата и възможностите си и вземи доброто и изгодно за теб решение.До лятото има много време.
А относно риболова няма проблеми.Стига да обещаеш ,че на всяко замятане ще вадим паламуд Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ask55

Регистриран на: 07 Ное 2005
Мнения: 7
Местожителство: България

МнениеПуснато на: Сря 30 Ное 2005, 12:13    Заглавие:  

Цитат:
Пукнатините са с мрежообразен рисунък и са в слоя на гела.По планшира,там,където лодката вероятно е удряна има отлюспен гел с размери колкото 20 стотинки.Освен това над водолинията лодката е боядисвана с обикновена блажна или алкидна боя,която е започнала да се лющи.Разполагам с помещение в което да съхранявам лодката,докато я ремонтирам.

Здравей приятелю! Отсъствах дълго време и едва сега видях отговора ти. И така, по темата: Щом има пукнотини по гелкота, това означава, че при стоителството на лодката или не е използван качествен гелкот, или не е нанасян професионално добросъвестно, дори да е бил качествен. Следващите кратки инструкции се отнасят за професионален ремонт на плавателни съдове от стъклопластмаса.
1) Провери дали в и около местата на пукнатините има кухини между гелкотния слой и основния ламинат. Това се прави с обикновено дървено трупче, с което натискаш в местата, където имаш съмнения за кухини. Ако при такава проверка чуеш характерно пукане, значи под гелкота има кухини, т.е. отлепване от основния ламинат. Тогава в тези места отстраняваш (буквално изкъртваш) гелкота, докато стигнеш до здрав ламинат(не се страхувай, дори да засегнеш основния ламинат). Оформяш ремонтираното място с шлайф-диск(ако е по-голямо от 0,1м2) и със суха шкурка, а периферните ръбовете - със скосове отворени навън, така че да се получи голям кратер. Почистваш добре мястото от прах и евентулни остатъчни мазнини. Ако мястото за ремонтиране е по-дълбоко от 2-3мм, тогава наслояваш 2-3 слоя прахов мат (най-добре 225г/м2, или 300г/м2) импрегниран с изофталова полиестерна смола. Като размерите на 1-вия слой са най-малки от следващите го по-нагоре слоеве и всеки от тях трябва да захваща по малко от долните ъгли на "кратера". И така, докато така получения нов ламинат се изравни със повърхността на лодката. Правиш общо шлайфване на мястото, като обхващаш и периферията около ремонтираното място (прибл. 30-40мм в повече).
След това си подготяш ремонтен гелкот от изофталова смола, стъклени микробалони(5-8%тегловни), Aerosil200 - не повече от 3-4%тегловни и пигментна бяла паста 6-10%(може да се използва и готов бял гелкот, вместо изофталова смола. Но гелкота трябва да съдържа минимум 5% НПГ-неопентил гликол). Непосредствено преди да започнеш работа с ремонтния гелкот, му добавяш 1-2% МЕКП, разбъркваш го старателно и го нанасяш върху ремонтираното място с дебелина не повече от 0,4-0,5мм. След като полимеризира окончателно, т.е. втвърди, шлайфваш грижливо докато се отстранят видимите изпъкналости. След това отново нанасяш ремонтен гелкот само върху вдлъбнатите места и отново шлайфваш. Когато достигнеш задоволително изравняване, гладкост и сливане с останалата повърхност, тогава можеш и да полираш с шлайф-полир паста (обикновено това става с Oskar's M-50 или М-100).
2) Ако не установиш кухини между гелкотния слой и основния ламинат, тогава значи правиш само т.нар. козметичен ремонт на гелкотния слой. Той може да се направи или с ремонтен гелкот, в който може и да не добавяш Aerosil, или пръскаш със конвенционален гелкот. И в двата случая има последващо шлайфване и ново пръскане, и пак шлайфване, и така докато получената повърхност не те задоволи. Най-накрая можеш окончателно да пръскаш с 1 слой полиуретанова боя или лак (полиуретановите бои имат много добра и трайна адхезия с полиестерите, като придават и отличен блясък и завършен вид на повърхността!).Като преди това трябва да отстраниш целия стар слой боя, с който са напръскали корпуса. Това става със суха шкурка. След това нанасяш или ремонтен гелкот, или конвенционален гелкот за лодкостроенето по горе описания ред.
3) За мястото с отчупен гелкот с площ около 20ст. в ремонтния гелкот добавяш и нарязани стъкловлакна от прахов мат с дължина не повече от 3-4мм. Ако дълбочината е голяма може да запълниш мястото на 2-3 пъти. След като запълниш това "кратерче"(преди това обработено и подготвено по горе описания начин) с така приготвената смес, пак по вече известния начини нанасяш или ремонтен гелкот, или конвенционален гелкот, и го шлайфваш+полираш, и окончателно пръскаш с полиуретанова бяла боя.
4) Тежките ремонти (разрушаване на основен ламинат и/или конструкция), изискват по-подробно и по-сложно обяснение, придружено със скици и затова тук няма да го помествам.
Допълнителна информация за материалите:
1)Катализатор МЕКП (метил-етил кетон прекис) се добавя в качествените и балансирани полиестерни смоли и гелкоти не повече от 2%!!!, защото над това количество катализатора започва да работи като пластификатор. Това означава, че смолата/гелкота няма да втвърди окончателно и след месец, а винаги ще стои с лепкава повърхност. С изключение на редки случаи, полиестерните смоли/гелкоти работят с МЕКП и трябва да се използват само такива катализатори, т.е. в зависимост от околната температура може да се използва с висока или със средна реактивност, но винаги МЕКП!!!
2) За първи слоеве в лодкостроенето, както и за ремонтите на лодки, задължително се прилагат изофталови гелкоти/смоли със съдържание на НПГ-неопентил гликол минимум 5% в комбинация с прахови матове.
Те осигуряват добра водонепроницаемост в продължение на достатъчно дълго време, както и трайна защита от агресията на морската вода, защото са химически устойчиви. Никога не използвай за първи слой ортофталови смоли/гелкоти!!!!
3) Стъклените микробалони се добавят в ремонтния гелкот, защото подобряват физико-механичните характирестики на смолата/гелкота. В България се продават.
4) Използването на Arosil e нужно дотолкова, доколкото той има тиксотропиращо свойство, но трябва да се внимава колко ще се добавя, защото той понижава характеристиките на смолата/гелкота.
Значи едно предпазливо количество от 3-5% тегловни са достатъчни.

За сега това е. Ако имаш други въпроси, не се колебай да питаш.
С поздрави...и успех!

_________________
Anonimous
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение AIM Адрес 
IUSTINIAN

Регистриран на: 26 Ное 2005
Мнения: 7
Местожителство: Поморие

МнениеПуснато на: Сря 30 Ное 2005, 13:44    Заглавие:  

ask55,
Изключително съм впечатлен от отговора ти!
Той ме накара да приема съвета на Slavi да не прибързвам, а спокойно да обмисля и планирам ремонта.
Много съм ви благодарен и на двамата за отзивчивостта и сърдечността с която откликнахте към проблема ми.
Професията и житейския ми опит са ме убедили, че на този свят няма случайни неща.Силно се надявам някой ден да се запознаем.
Предполагам,че в процеса на работа ще възникнат въпроси, които ще споделям с вас, но вече съм спокоен, че има кой да ме съветва.
С уважение:IUSTINIAN

_________________
Ако не можеш да говориш,научи се да мълчиш.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
IUSTINIAN

Регистриран на: 26 Ное 2005
Мнения: 7
Местожителство: Поморие

МнениеПуснато на: Сря 30 Ное 2005, 17:38    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Догодина есента ще ловим такива риби Laughing

_________________
Ако не можеш да говориш,научи се да мълчиш.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
ask55

Регистриран на: 07 Ное 2005
Мнения: 7
Местожителство: България

МнениеПуснато на: Чет 01 Дек 2005, 14:38    Заглавие:  

IUSTINIAN написа:
Click to see if image is larger
Догодина есента ще ловим такива риби Laughing

60см паламуд и около 1,5кг си е направо турук Laughing Зареждам фризера още от септември, а днес научих, че край Варна пак почнал за излиза. Гооооляммм берекет тази година...дано да е хаирлия!!! Very Happy
Когато започнеш да търсиш материали за ремонта на лодката, обади ми се и ще ти кажа откъде какво можеш да купиш.
С поздрави...

_________________
Anonimous
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение AIM Адрес 
IUSTINIAN

Регистриран на: 26 Ное 2005
Мнения: 7
Местожителство: Поморие

МнениеПуснато на: Чет 01 Дек 2005, 15:21    Заглавие:  

ask55,
Беше ми неудобно да те питам откъде да купя материалите за ремонта. С риск да прозвуча френетично ще ти споделя, че сън не ме хваща от мерак за лодката. Дори вчера успях да открия в интернет и да изтегля две професионални програми за проектиране на яхти и кораби "Autoship" и "Fastship". Щом съпругата ми ревнува от лодката прави си изводите сам...
Относно турука бъркаш.С опашката е 72 см.Не е 1,5 кг, а 5,5 кг.Ето снимка за сравнение:
Click to see if image is larger

"Малкия" паламуд е 1,2 килограма.
С нетърпение чакам отговора ти .
С поздрав: IUSTINIAN

_________________
Ако не можеш да говориш,научи се да мълчиш.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
ask55

Регистриран на: 07 Ное 2005
Мнения: 7
Местожителство: България

МнениеПуснато на: Чет 01 Дек 2005, 16:36    Заглавие:  

Цитат:
Беше ми неудобно да те питам откъде да купя материалите за ремонта. С риск да прозвуча френетично ще ти споделя, че сън не ме хваща от мерак за лодката. Дори вчера успях да открия в интернет и да изтегля две професионални програми за проектиране на яхти и кораби "Autoship" и "Fastship". Щом съпругата ми ревнува от лодката прави си изводите сам...

Няма нищо срамно в това да питаш. Срамно е да не знаеш!
Всички материали можеш да купиш в България от търговците на композитни материали: стъкловлакна (почти всички конструкции), полиестерни, винилестерни и епоксидни смоли и гелкоти, ускорители и катализатори и т.нат. Има специализирани фирми в Пловдив, Елин Пелин и май, в Русе. Готов ремонтен гелкот има само в Пловдив, но имай впредвид, че е скъп (29,10лв/кг, без ДДС). Той е за пистолет, но като се смеси с другите съставки може да се получи много добър компаунд за твоята работа. Микробалони също можеш да купиш само в Пловдив (30,00лв/кг без ДДС). Там има и всичко останало (без полиуретановата боя), което ще ти е необходимо за ремонта. В Пловдив има две такива специализирани търговски фирми, ама са на един собственик: "Болкан Композит Полимерс" и "Асен Кожухаров и Партньори". Дават и консултации за прилагането на материалите.
В Елин Пелин нямат всички материали, в Русе-също, в София-също. Така че, Пловдив ти остава като най-доброто решение.
А е нормално жена ти де те ревнува, защото "яхта" и "лодка" също са от женски род Wink Единствения начин да тушираш подобни настроения у нея е да я привлечеш много дипломатично към каузата, така че, тя да се запали и да стане съпричастна на твоя мерак Wink Преди много години аз не успях (по-точно, не се сетих да приложа тая тактика Sad и после съжалявах дълго време след това, ама завърших една 13-метрова яхта.
А турука си го бива. Сигурно е от пресния. Very Happy
С поздрави...

_________________
Anonimous
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение AIM Адрес 
Slavi

Регистриран на: 26 Фев 2005
Мнения: 25
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Чет 01 Дек 2005, 16:54    Заглавие:  

Отличен паламуд.
Точно такъв го обичам. Laughing
В град Елин пелин бях преди наводненията.Дано складовете им да са оцелели,защото най много вода имаше точно там.
Ето тел\факс: 0725/ 2705; 3811
Две любезни жени са.Ако имаш факс можеш да ги помолиш да ти пратят оферта на всичко което предлагат.
За съжаление трябва да се търси баланса между хобито и семеиството.
Поне аз така мисля.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ask55

Регистриран на: 07 Ное 2005
Мнения: 7
Местожителство: България

МнениеПуснато на: Чет 01 Дек 2005, 17:00    Заглавие:  

Цитат:
Дори вчера успях да открия в интернет и да изтегля две професионални програми за проектиране на яхти и кораби "Autoship" и "Fastship".

Пропуснах:
Аутошип и Фастшип са наистина професионални програми, но има и още по-добри. За да ги пуснат в Нета, значи са си "изпели песента" вече, т.е. не са толкова ефективни. Но дори и да е така, според мене, не е добра идея да ги ползваш. Защото:
1) Проектирането на плавателни съдове (особено на яхти-моторни и ветроходни) е много специфична дейност и изисква специфични знания, умения и специфичен опит.
2) Самите програми, като програми, не правят плавателния съд: нужно е да знаеш в тънкости критериите за всички характерни коефициенти, определящи плав. съд като моторна или ветроходна яхта, лодка за риболов или за разходка, спасителната лодка от Risque boat и т.нат. Т.е. профито знае какви критерии да зареди в програмата и как да борави с тях, за да получи това, което иска...и всичко това се съчетава с изискванията на някоя от Класификационните Организации за устойчивост, непотопимост, здравина на корпуса, безопаснаст от една страна, и от друга: скорост, комфорт, автономия и т.нат. и т.нат. В противен случай, може да си представяш едно, а да излезе нещо съвсем друго. Програмите само помагат на професионалистите да работят по-бързо и така да им освобождават повече време за мислене. Но иначе може и да се поупражниш на тях Cool
С поздрави...

_________________
Anonimous
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение AIM Адрес 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 4 от 6 [85 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ЯХТИ И ВЕТРИЛА - ФОРУМ ЗА ВЕТРОХОДИ, РЕГАТИ, ИСТОРИЯ
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.3851s ][ Queries: 14 (0.1162s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker