Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
Aktuelles Datum und Uhrzeit: Fr 27 Nov 2020, 15:34
Alle Zeiten sind UTC + 2
 Forum-Index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Авиобаза Граф Игнатиево (3 ИАБ)
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
Seite 1 von 58 [869 Beitrдge]   Gehe zu Seite: 1, 2, 3, ..., 56, 57, 58 Weiter
Autor Nachricht
pirinlion


Anmeldedatum: 17.08.2004
Beitrдge: 75
Wohnort: Холандия

BeitragVerfasst am: Mo 21 Mдrz 2005, 10:40    Titel:  Авиобаза Граф Игнатиево (3 ИАБ)
Themen-Beschreibung: Действаща и след 2010 г.
 

Авиобаза Граф Игнатиево

Click to see if image is larger


3-та изтребителна авиобаза (иаб- Граф Игнатиево

Създадена е през 1994 г. на основата на 19 иап и осигураващите го тилови и свързочни поделения от състава на 10-ти смесен авиационен корпус(СЬК). Пловдив.
Летище Гр. Игнатиево съществува от 1940 г. и първата авиациона част, базирана там е 2-ри армейски въздушен полк.
19-и иап включен в състава на 10-а иад, се формира през март 1951 г. на летище Граф Игнатиево. Летателният състав първоначално лети на витловия самолет Як 11, а от месец април започва усвояването на реактивните Як 17 и Як 23. Още през есента на 1951 г. са заменени от първите пристигнали МиГ 15 и УМиГ 15, а през 1955 г. –от МиГ 17 пф. С този самолет са извършени първите прехвати на разузнавателни балони над България.
През 1957 г. на въоръжение в авиополка постъпват фронтовите изтребители МиГ 19 ъ, през 1959 г. МиГ 19 п. Така авиополкът придобива следната структура: 1-ва иае, въоръжена с МиГ 19ъ, МиГ 19 пм, а 2-ра и 3-та иае с МиГ 19ъ. МиГ 19 п са предадени на 11 –и иап Габровница.
На 23 февруари 1961 г. за първи път в България застъпва в бойно дежурство свърхзвуков прехващач МиГ 19 пм, въоръжен с управляеми ракети “въздух-въздух.”
От есента на 1961 г.19 иап е включен в състава на новосформирания 10 смесен авиокорпус (САК)-Пловдив.
През лятото на 1963 г. група летци и техници от 3-та иае се приучва в СССР на фронтовия изтребител МиГ 21 ф-13 и още през септември същата година на летище Граф Игнатиево кацат първите 12 машини.
През 1969 г. идват МиГ 21 п, а от 1978 г.-по модерните МиГ 21 пф от 18 иап Доброславци. Така през ноември 1978 г. приключва ерата на МиГ 19 във ВВС на България, когато са снети от въоръжение и последните самолети в 1-ва ескадрила. От декември 1983 г. започва превъоръжаването на двете ескадрили с МиГ 21 бис-най модерния изтребител от тази фамилия, като са получени 36 самолета. От есента на 1993 г. към състава на 19-и иап е включена още една ескадрила -3-та, базирана на на летище Узунджово от съкратения 21-и иап.
През август 1994 г. със заповед на Командващия ВВС 19-и иьп се разформирова и се създават две изтребителни авиобази-3-та и 4-та. От септември 1996 г. 3-та авиобаза е включена в състава на новосформирания корпус ПВО-София.
В съответствие с “План 2004” от началото на 2000 г. започва прехвърляне на личен състав и авиациона техника от 5-а иаб. През 2001 г. изтребителите МиГ 29 са включени в новосформирания щат на авиобазата.
Летище Граф Игнатиево е модернизирано и напълно отговаря на стандартите на НАТО и изискванията на ICAO. Ученията от типа “Cooperative Key" се провеждат на него.
Click to see if image is larger

АДМИН

--------------------------------------------------------------------------------



Сигурно вече знаете за тази страница, но все пак реших да направя тема и всеки да каже какво мисли за страницата, а и за базата като цяло. Ето и линка:

http://grafportal.org/
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
борден*
Gast


BeitragVerfasst am: Mo 21 Mдrz 2005, 17:07    Titel:  

Каквато страницата - такава и базата.
Лъскава, обаче с много грешки, включително граматически.

И интересно - кога ли са имали на въоръжение МиГ-21ПД... Rolling Eyes
Nach oben
биса*
Gast


BeitragVerfasst am: Di 22 Mдrz 2005, 17:38    Titel:  

Борден, звучи доста грубо! Имай малко уважение към труда на хората от Графа! Те го заслужават!
Nach oben
Airfan


Anmeldedatum: 03.01.2004
Beitrдge: 389
Wohnort: Пловдив

BeitragVerfasst am: Mi 23 Mдrz 2005, 07:44    Titel: banned!  

DELETED!
_________________
www.airforce-bg.com
Аз в jetphotos.net
Аз в airliners.net
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen 
ICQ-Nummer 
борден*
Gast


BeitragVerfasst am: Mi 23 Mдrz 2005, 09:05    Titel:  

биса* hat Folgendes geschrieben:
Борден, звучи доста грубо! Имай малко уважение към труда на хората от Графа! Те го заслужават!

Уважавам труда на всички! Ако някой се е почувствал засегнат - да ме прощава.
Nach oben
калло

Anmeldedatum: 09.01.2004
Beitrдge: 7803
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Mi 23 Mдrz 2005, 09:33    Titel:  

Присъединявам се към борден - това, че някой е положил много труд, не значи, че не може да прави грешки или пък, че като ги посочиш - не зачиташ труда му. обаче - грешки - наистина много (например - макс. далечина на пуска на Р-60МК - 1,5 км - сигурно, ама на ПМВ по свръхзвукова цел)

иначе - сайтът не никак лош Laughing
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
Сашо

Anmeldedatum: 03.01.2004
Beitrдge: 1879
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Mi 23 Mдrz 2005, 19:32    Titel:  

От вестник Армия:
Елитното ни ВВС поделение вече си има своя интернет страница. Промоцията бе по време на празника в края на миналата седмица. Необходима е била близо една година работа, за да се стигне до днешния резултат. Най-важното за мен, каза за в. "Българска армия" командирът на базата полковник Константин Попов, че страницата е създадена от хора, които служат при нас. Те не са точно професионалисти, които си вадят с това хляба. Страницата според командира е уникална защото е първата, която се създава за съединение. Добрите думи са за капитан Табаков, летец на МиГ-21, капитан Зъзъраво, летец на МиГ-29 и старши лейтенант Борисов от КИС.

Всеки, който влезе в страницата, може да намери информация за историята на базата. Подробни данни има за всяка ескадрила: личен състав и задачи. Любителите на авиацията ще имат възможност да разберат какви самолети е имало в 54-годишната история на базата и с какви летят днес нейните пилоти. Известно е, че на летището в Граф Игнатиево за първи път български пилот лети с реактивен самолет.

Интернет страницата предоставя възможност за обсъждане на различни въпроси. Свободният форум ще ни даде възможност да се запознаем с широк кръг от мнения и становища както на любители, така и на експерти в нашата област, което очевидно ще бъде от изключителна полза за по-нататъшната ни работа, прогнозира полковник Попов.

Разбира се, подобна страница не може да мине без актуална информация и фотогалерия. Както и с много линкове, включително и за в. "Българска армия".
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
onufrii


Anmeldedatum: 02.01.2004
Beitrдge: 13226
Wohnort: вилает Боляристан

BeitragVerfasst am: Do 24 Mдrz 2005, 11:24    Titel:  

Вярно е, че има някои грешки, но хората са се постарали да направят нещо добро. На мен лично ми хареса, че не се обръща внимание само на пилотите, а са представени всички ескадрили.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
Airfan


Anmeldedatum: 03.01.2004
Beitrдge: 389
Wohnort: Пловдив

BeitragVerfasst am: Do 24 Mдrz 2005, 18:58    Titel: banned!  

DELETED!
_________________
www.airforce-bg.com
Аз в jetphotos.net
Аз в airliners.net
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen 
ICQ-Nummer 
kondor

Anmeldedatum: 04.01.2005
Beitrдge: 18
Wohnort: софия

BeitragVerfasst am: Sa 02 Apr 2005, 13:20    Titel:  

сайта найстина е добър но тъй като в момента нямам шапка няма да им я свалям
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
Alexxx


Anmeldedatum: 01.01.2004
Beitrдge: 778

BeitragVerfasst am: Sa 02 Apr 2005, 14:54    Titel:  

Само едно не ми побира главата - защо старите самолети като Як-23 не са със знак, какъвто са летяли?
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
борден


Anmeldedatum: 01.01.2004
Beitrдge: 2881
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Sa 02 Apr 2005, 19:03    Titel:  

Защото не е евроатлантически ориентиран.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
Alexxx


Anmeldedatum: 01.01.2004
Beitrдge: 778

BeitragVerfasst am: Sa 02 Apr 2005, 20:57    Titel:  

Квито и знаци да му сложат - той пак ще си остане съветски самолет Wink
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
борден


Anmeldedatum: 01.01.2004
Beitrдge: 2881
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Sa 02 Apr 2005, 20:59    Titel:  

Да, ама Свинаров (да речеме) това не го знае. Обаче ако види червени петолъчки - ужас! Shocked
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
magi


Anmeldedatum: 26.07.2004
Beitrдge: 799

BeitragVerfasst am: Di 26 Apr 2005, 20:04    Titel:  

Aз чак сега го виждам сайта Embarassed !Постарали са се хората,хареса ми!
Дано и колегите от другите поделения последват примера на графалии!

_________________
Лети,нападай,бий!
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
Beitrдge der letzten Zeit anzeigen:   Sortieren nach:   
Seite 1 von 58 [869 Beitrдge]   Gehe zu Seite: 1, 2, 3, ..., 56, 57, 58 Weiter
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
 Forum-Index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Gehe zu:  

Du kannst keine Beitrдge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beitrдge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht lцschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht teilnehmen.

[ Time: 0.0730s ][ Queries: 13 (0.0069s) ][ Debug Ein ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker