Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Сбогом, Буги! · Фирма в Русе с революция за работните дни в седмицата · Удареният от мълния англичанин в Пирин с обгорени ръце и крака · Стоичков: Аз болея за българския футбол · Антон Кутев: Предстои чистка в БСП! · Официално: НАП обявиха какви данни са изтекли ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sun 21 Jul 2019, 12:44
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Авиобаза Чешнегирово (25 ИБАБ)
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 16 of 16 [240 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 14, 15, 16
Author Message
zero

Joined: 11 Nov 2013
Posts: 1

PostPosted: Mon 11 Nov 2013, 17:27    Post subject:  

Здравейте на всички и поздравления за хубавия форум Smile Често ме налягаха спомени за авиобазата макар че аз там съм бил просто обикновен войник, а за повечето войници казармата не е най- хубавото място за което искат да си спомнят. Но за мен си остана хубаво и незабравимо преживяване, имах късмета да служа там през 1994-1995г. Та реших да разпитам гугъл какво знае тои за 25 авиобаза и хоп попаднах на тази хубава тема, а в нея се оказва че има доста сериозни хора, пред които се чувствам доста неловко с моите елементарни познания по авиация и спомени от Чешнигирово. Като гледам с какви подробности помните и разказвате всичко чак ме хваща срам че не ми е останало много като спомен Smile
Както казах постъпих там март месец 1994 като планшетист, (самолетите винаги са ме влечели, като малък няколко години се занимавах с авиомеделизам и имам няколко участия в окръжни и републикански първенства) и това много ме радваше че ще съм в по близка връзка с тях, не знам що ама все ме питаха кои ми бил връзката, пък честно без връзки ме бяха сложили на този пост Smile Та току бях постъпил и командния пункт беше прясно изгорял, изкарах цялата служба на фургони в западния краи на пистата където беше импровизиран команден пункт, а спяхме в станцията на радиолокационния пункт. Голям кеф бяха нощните полети, спомням си в началото при нощни сме водили по 10 тина цели, а няма да забравя каква красота беше когато водех полети горе от кулата където всичко се виждаше на далече Smile Там наи често се случваше да водя с Цветков , Тенев, и Спасов, по чинове не ги помня много помня че Спасов стана полковник пред 94та. Тенев и Цветков маи още бяха подполковници. Е с Цветков не беше особено приятно да се води особено ако някои от младите летци го ядоса с някоя уж елементарна грешка за него Smile Имахме много интересен случаи една неделя към 10 часа беше леко мъгливо, както опъвахме кълки в КП-то и по едно време се чува шум от двигатели, капитана скача и вика " кво става бе, някои обади ли се за кацащ самолет" ние вдигаме раменете и се услушваме като гърмяни зайци, споглеждаме се, и с недоумение излизаме на вън и поглеждаме към пистата и докато се чудим кво става и къде бръмчи самолет а дежурния капитана върти телефони до кулата и един румънски (по спомен маи товарен самолет) си кацна като пич на пистата Smile спря в началото на рульожката и зачака, явно се беше усетил че не е кацнал където трябва Smile После идва Калчо Танев , други величия и уж се оказа че бил объркал пистата с Крумовската, аз не знам тва възможно ли е и каква беше тая случка но доста ни разнообрази и без това скучната неделя Smile
Доста често се сещам за авиобазата и ме налягат спомени, много ми се ходи там да се разходя из нея, много мъчно ми стана като видях снимките какво е останало от нея, и нарязаните самолети съвсем ми скапаха настроението, а помня тяхни номера които съм водил в полети, помня думите на ръководител полетите, наистина жалко, и това при положение че просто съм отбивал службата си там, а не знам за тези от вас които са прекарали голяма част от живота си там, които са били в сърцето на авиобазата, всеки ден покраи самолетите, а за онези които пък са били вътре в тях по време на полет и сега ги гледат накълцани на земята Sad(( много тъжно. Някой съжаляват цял живот за загубеното време в казармата, аз не съжалявам и за миг за дните ми в Чешнигирово, въпреки че ми е само на 20км. не знам кога ли ще ми се отдаде възможност да отида там и ако мога да влезна да разгледам и малко така да ми се върнат спомени. Искам да влезна да се разходя по централната алея, да видя щаба и кулата където се катерехме по една тясна стълба за да се качим горе от където се откриваше невероятна гледка. Да се разходя на долу където ни беше спалното в западната част точно до ГСМ-а, да обиколя зона А и Б къде брах страх през нощите на наряд, ще взема да се хвана на пролет да отида хем да поснимам малко. Малко се отплеснах в приказки, успях да изровя само една единствена снимка от тогава, имам и още но те са лични, едва ли им е мястото тук;- група войници снимани на фона на радиолокационната станция "Христо" Изчетох цялата тема с интерес с учудване открих че летци освен в небето има и тук на земята и то в форум Smile шапка Ви свалям и благородно ви завиждам, за съжаление само съм конструирал самолети но едва ли ще се кача да пилотирам някои, дори не съм се возил, но да се возя ме е страх, искам контрола да е в мои ръце Smile Винаги над главата ми като бръмне самолет и вдигам очи на горе, жалко е че не виждам красивите силуети на изтребителите ни от 25 та авиобаза Sad [img]Click to see if image is larger[/img]
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Tue 12 Nov 2013, 20:21    Post subject:  

Браво за спомените! Качи и личните си снимки, няма проблеми, ще им се радваме! Все пак и това е Чешнегирово.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
torta


Joined: 27 Oct 2007
Posts: 481

PostPosted: Tue 31 Dec 2013, 18:37    Post subject:  

Здравейте Zero. бихте ли разказал по-детайлно за случката с този румънския самолет? как точно кацна?? викаш че е било леко мъгливо?? т.е как е намерил пистата, беше ли осветена?.. тия в РВД не са ли го насочвали... много странно....
_________________
Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Sat 14 Jun 2014, 10:35    Post subject:  

C-27J SPARTAN ОПЕРИРА ОТ ГРУНТОВИ ПОЛОСИ

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
lz1cam

Joined: 24 Sep 2014
Posts: 1

PostPosted: Wed 24 Sep 2014, 22:04    Post subject:  

Здравейте "Чешнегировци"! Зарадвах се на темата и ви благодаря за споделените спомени и снимки. И аз бях обикновен войник в авиобазата 1986-88г. в АТР на батальона - под. 32570. Моят баща като ми идваше на свиждане и му се оплаквах, че на въпроса му "какво ново има при мен" не можех да му отговоря нищо освен, че е все същото войнишко, еднообразно и затъпяващо ежедневие. Тогава ми каза, че ще дойде време когато ще искам да се върна тук-в Чешнегирово, но няма да мога. Е, 26 години по-късно това време дойде, но с тази разлика, че много исках да се върна и можах. Върнах се в поделението, разрових старите спомени и сълзи напълниха очите ми от носталгията и разрухата, която заварих, едновременно. Гледах към небето (където се надявам, че е татко) с пълни със сълзи очи и му казвах на ум: Позна, наистина поисках да се върна, но и не позна - все пак можах се върна. И ми се струва, че татко ми се усмихва там, от синьото небе над Чешнегирово.
Тук наистина времето е спряло - за мен някъде преди 30 години и аз съм още току що завършил техникума младеж, вече войник,все още съвсем здрав, млад и силен. Нищо от онова което животът по-късно ми поднесе сякаш никога не се е случило. Сякаш все още целият ми живот още е пред мен... Мирисът на гората, централната алея, сградите, това вълшебно синьо небе над авиобазата - всичко това буди толкова много спомени и непреодолима носталгия у мен. А тук бях само прост войник, само 2 години. Предполагам служилите като авиатори и техници тук могат доста по-добре да обяснят магията на това място...
Няколко пъти по-горе се постави въпроса за погрешка кацналия през 1994г. румънски самолет на Чешнегировската ПИК. Имам спомени от 1-ва ръка за това събитие, понеже бях в дежурната смяна на РВД на Крумово. Мисля, че ВС беше АН12. Полетът се ръководеше от вече пенсионирания ръководител ЛКК. Екипажът на ВС доложи, че вижда ПИК и каца, но ... минаха няколко минути и него все още го нямаше. На повикването на РП екипажът отговори, че вече са кацнали, което ни изуми и силно ни разтревожи. Оказа се, че заради силна турболенция по време на кацането, екипажът вижда Чешнегировската полоса и не съобразява, но каца на нея. Поне това бяха по-късните им обяснения. Отначало, докато разберат, че ВС е било на връзка на ЛКК в Крумово, Чешнегировци арестуват ЕВС, а след като се свързахме с тях и ситуацията се изясни, решиха да се изхитрят и да им искат такса за кацане. Накрая, след като всичко свърши добре се смяхме от сърце, но само преките участници знаеха и споделяха колко страх са брали в тази ситуация
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ggeorgiev

Joined: 14 Dec 2014
Posts: 3

PostPosted: Sun 04 Jan 2015, 19:33    Post subject:  

Здравейте,
попрегледах темата, но не открих каквото търсих. А то е :
През кои години и по колко броя са получавани МиГ-23БН.
Знам, че първите са през 1976, после нещо се споменава за доставки през 1981. Също така имам информация, че през 1979 в Чешнегирово има 24 БН-а. Ако това е било вярно, то тогава са били разпределени по 12 в ескадрила или едната е била "непопълнена".

Благодаря на отзовалите се Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Wed 25 Mar 2015, 09:25    Post subject:  

Екипажи от „EAATTC 15-1” изпълниха задачи на летище Чешнегирово (снимки&видео)

http://pan.bg/view_article-58-28832-Ekipazhi-ot-EAATTC-15-1-izpylniha-zadachi-na-letishte-Cheshnegirovo-snimkiampvideo).html#sthash.2G3lZtNq.dpuf
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
torta


Joined: 27 Oct 2007
Posts: 481

PostPosted: Thu 26 Mar 2015, 22:39    Post subject:  

Добре де .. като няма навигационна система , няма "кула" нито нищо как става това или за учението има екипи там сега?
_________________
Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
sluchaen


Joined: 21 Dec 2010
Posts: 958

PostPosted: Fri 27 Mar 2015, 19:34    Post subject:  

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
torta


Joined: 27 Oct 2007
Posts: 481

PostPosted: Fri 27 Mar 2015, 22:18    Post subject:  

Случаен ... Р 831 ? или Р 832 ? а и какво общо има това? това че кацат самолети означава че това летище макар и това че не работи се води действащ обект с нац. значение?
_________________
Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
torta


Joined: 27 Oct 2007
Posts: 481

PostPosted: Sat 25 Apr 2015, 23:06    Post subject:  

След дълго прекъсване отново съм на линия. Така днес говорих случайно, много случайно даже, с един техник по електро и радио оборудване служил в Чешнегирово дл 2002 г. Стана въпрос за Миг-23 и конкретно че е бил техник на падналия самолет номер 49 през 1994г. Най-много ме заинтригува това че каза, че в миналото (така и не разбрах за коя година става дума) всички самолети са били на земята цели 2 години тъй като били открити пукнатини и т.нар. питинг по лопатките и лагерите на двигателите. Били ремонтирани и след това самолетите са летяли още дълго. Въпроса ми е: знае ли някой кои годин иса престояли на земята? знам че този уред се нарича борескоп, но изобщо имало ли е такова нещо..? благодаря предварително.
_________________
Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Motostrelkovak90


Joined: 06 Oct 2011
Posts: 78

PostPosted: Mon 27 Apr 2015, 10:57    Post subject:  

Имало е такъв период ама не и за 2 години
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
стоил

Joined: 08 Jun 2015
Posts: 1

PostPosted: Mon 08 Jun 2015, 17:58    Post subject: авиобазата чешнегирово отворена ли е за посещения  

ggeorgiev wrote:
Здравейте,
попрегледах темата, но не открих каквото търсих. А то е :
През кои години и по колко броя са получавани МиГ-23БН.
Знам, че първите са през 1976, после нещо се споменава за доставки през 1981. Също така имам информация, че през 1979 в Чешнегирово има 24 БН-а. Ако това е било вярно, то тогава са били разпределени по 12 в ескадрила или едната е била "непопълнена".

Благодаря на отзовалите се Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Mon 08 Jun 2015, 18:43    Post subject:  

Ето...
http://pan.bg/view_article-16-7874-Spisyk-na-samoletite-MiG-23-na-vyoryzhenie-v-aviobaza-Cheshnegirovo-i-tqhnata-sydba.html
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
torta


Joined: 27 Oct 2007
Posts: 481

PostPosted: Wed 02 Jan 2019, 23:49    Post subject:  

Здравейте за много години на всички Smile живи и здрави. Много искам да питам дали тука има някой който е бил по свръзките и радиосистемите. Понеже отдавна летището не работи, навремето на каква честота е била връзката земя- въздух ..
_________________
Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 16 of 16 [240 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 14, 15, 16
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0765s ][ Queries: 13 (0.0097s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker