Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Сбогом, Буги! · Фирма в Русе с революция за работните дни в седмицата · Удареният от мълния англичанин в Пирин с обгорени ръце и крака · Стоичков: Аз болея за българския футбол · Антон Кутев: Предстои чистка в БСП! · Официално: НАП обявиха какви данни са изтекли ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sun 21 Jul 2019, 12:42
All times are UTC + 2
 Forum index » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Носталгия
Moderators: Penio
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 2 of 2 [18 Posts]   Goto page: Previous 1, 2
Author Message
CATCH 22


Joined: 02 Sep 2006
Posts: 424

PostPosted: Tue 14 May 2013, 16:48    Post subject:  

German wrote:
...Доколкото знам, Покришкин е воювал на 4 типа машини - МиГ-3, Як-1, И-16 и P-39 Airacobra. Тази кабина на снимката обаче, според мен не е на нито един от изброените самолети. На Bf 109(известно е, че през 43-а е изпитвал такава пленена машина)няма как да е. По-скоро ми прилича на кабина на ЛаГГ-3. Той има посещение при Лавочкин, но чак да е изпитвал ЛаГГ-3...

Не е ЛаГГ-3, защото липсва характерната хоризонтална шпроса на фанара. А и бронестъклото е коренно различно от челното остъкление на ЛаГГ-а (има и други разлики):
Click to see if image is larger
По-ранен тип:
Click to see if image is larger
Късен тип (66-та серия):
Click to see if image is larger
Покришкин също изглежда малко по-възрастен, отколкото на военновременните му снимки (макар това да е доста субективно) и си мисля, че това е следвоенна снимка.

_________________
"Имаше само една засечка и това беше Catch 22."
Джоузеф Хелър
Back to top
View user's profile Send private message 
Иван
[Moderator]


Joined: 27 Jun 2004
Posts: 1930
Location: София

PostPosted: Sat 20 Jul 2013, 10:34    Post subject:  

Преди два дни се върнах от Германия, където бяхме на гости при близки. Курортното градче, където живеят, е на 45 км северно от Франкфурт. В небето над градчето постоянно бръмчат различни малки самолети и по стар навик проследявам с поглед всеки от тях. Един ден звукът на двигателя беше по-особен и видях изящен планер. Беше на около 1000 м, но бръмченето издаваше, че е мотопланер. Споделих с Волфганг и той ми каза, че съвсем близо има спортно летище от което постоянно се лети. Сигурно и този самолет е излетял оттам. "Теглят ги с въже с една кола и на края на поляната откачат въжето" - компетентно ми обясни той, без да подозира, че говори със стар безмоторен летец. Редовно имало открити летателни дни, на които идвали спортни самолети и планери от много страни.
На следващия ден отидохме на летището (казва се Обер Мьорлен), но по закона на Мърфи се оказа, че денят не е летателен. Беше истинско мъртвило. Само в работилницата до затворения хангар трима младежи "баеха" на един двигател. През една открехната врата на хангара видях нещо, което ме накара да настръхна! Влязох в работилницата, представих се, казах, че съм стар безмоторен летец и моля да разгледам самолетите в хангара. Момчетата се извиниха, че имат много работа, но мога да вляза сам и да разглеждам колкото искам. Не се сдържах и запитах, бипланът в дънито на хангара не е ли Focke-Wulf Fw 44. "Да, "Щиглиц", Вие откъде познавате този самолет?" Наложи се малка лекция по история на българо-немските отношения в авиацията. Техният "Щиглиц" бил един от многото летящи от този тип, които идват за авиационните празници от цяла Германия, Австрия, Швейцария, Швеция. Влачи планери, изпълнява фигурен пилотаж, абсолютно пълноценна машина.
После влязох в хангара. За съжаление поради затворените врати беше доста тъмно, а и поради това, че самолетите и безмоторниците са един до друг и един над друг (висят на стоманени въжета), беше безсмислено да се снима, но разгледах реликвата (ЛЕТЯЩА!) Fw 44 най-подробно. Изглежда като току-що излязал от завода! Тук беше и мотопланерът, който видях в небето предишния ден. Невероятно изящен, огромно крило с уинглети, неприбираем колесник с носово колело и капковидни обтекатели на колелата. После младежите ми казаха, че e "Stimme S-6", има разпереност 23 m и аеродинамично качество 50. Благодарих им от сърце и със смесени чувства напуснах този рай... Защото си спомних времето, когато на Божурище, този храм на българската авиация, поруган от "демокрацията", изваждахме всяка сутрин десетки самолети и безмоторници...

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
German


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 2680
Location: Шуменщайн

PostPosted: Wed 12 Mar 2014, 10:50    Post subject:  

Горната снимка на Покришкин е следвоенна, в кабината на Ла-9.
_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 2 of 2 [18 Posts]   Goto page: Previous 1, 2
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0663s ][ Queries: 14 (0.0076s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker