Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Ислямски джихад обяви война на Израел · Ердоган нападна НАТО и ЕС на път към Тръмп · Полицаи разблокираха френско-испанската граница: Парламентът в Каталуния отново поиска независимост · Борис Ячев: Няма официално постъпило нито едно предложение за шеф на КПКОНПИ · EU Reporter: Турция започна да връща обратно бойци на ИДИЛ в Европа · Мащабна акция в Бургас, има задържани ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 13 Ное 2019, 13:38
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Носталгия
Модератори: Penio
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 2 [18 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2
Автор Съобщение
CATCH 22


Регистриран на: 02 Сеп 2006
Мнения: 424

МнениеПуснато на: Вто 14 Май 2013, 16:48    Заглавие:  

German написа:
...Доколкото знам, Покришкин е воювал на 4 типа машини - МиГ-3, Як-1, И-16 и P-39 Airacobra. Тази кабина на снимката обаче, според мен не е на нито един от изброените самолети. На Bf 109(известно е, че през 43-а е изпитвал такава пленена машина)няма как да е. По-скоро ми прилича на кабина на ЛаГГ-3. Той има посещение при Лавочкин, но чак да е изпитвал ЛаГГ-3...

Не е ЛаГГ-3, защото липсва характерната хоризонтална шпроса на фанара. А и бронестъклото е коренно различно от челното остъкление на ЛаГГ-а (има и други разлики):
Click to see if image is larger
По-ранен тип:
Click to see if image is larger
Късен тип (66-та серия):
Click to see if image is larger
Покришкин също изглежда малко по-възрастен, отколкото на военновременните му снимки (макар това да е доста субективно) и си мисля, че това е следвоенна снимка.

_________________
"Имаше само една засечка и това беше Catch 22."
Джоузеф Хелър
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 20 Юли 2013, 10:34    Заглавие:  

Преди два дни се върнах от Германия, където бяхме на гости при близки. Курортното градче, където живеят, е на 45 км северно от Франкфурт. В небето над градчето постоянно бръмчат различни малки самолети и по стар навик проследявам с поглед всеки от тях. Един ден звукът на двигателя беше по-особен и видях изящен планер. Беше на около 1000 м, но бръмченето издаваше, че е мотопланер. Споделих с Волфганг и той ми каза, че съвсем близо има спортно летище от което постоянно се лети. Сигурно и този самолет е излетял оттам. "Теглят ги с въже с една кола и на края на поляната откачат въжето" - компетентно ми обясни той, без да подозира, че говори със стар безмоторен летец. Редовно имало открити летателни дни, на които идвали спортни самолети и планери от много страни.
На следващия ден отидохме на летището (казва се Обер Мьорлен), но по закона на Мърфи се оказа, че денят не е летателен. Беше истинско мъртвило. Само в работилницата до затворения хангар трима младежи "баеха" на един двигател. През една открехната врата на хангара видях нещо, което ме накара да настръхна! Влязох в работилницата, представих се, казах, че съм стар безмоторен летец и моля да разгледам самолетите в хангара. Момчетата се извиниха, че имат много работа, но мога да вляза сам и да разглеждам колкото искам. Не се сдържах и запитах, бипланът в дънито на хангара не е ли Focke-Wulf Fw 44. "Да, "Щиглиц", Вие откъде познавате този самолет?" Наложи се малка лекция по история на българо-немските отношения в авиацията. Техният "Щиглиц" бил един от многото летящи от този тип, които идват за авиационните празници от цяла Германия, Австрия, Швейцария, Швеция. Влачи планери, изпълнява фигурен пилотаж, абсолютно пълноценна машина.
После влязох в хангара. За съжаление поради затворените врати беше доста тъмно, а и поради това, че самолетите и безмоторниците са един до друг и един над друг (висят на стоманени въжета), беше безсмислено да се снима, но разгледах реликвата (ЛЕТЯЩА!) Fw 44 най-подробно. Изглежда като току-що излязал от завода! Тук беше и мотопланерът, който видях в небето предишния ден. Невероятно изящен, огромно крило с уинглети, неприбираем колесник с носово колело и капковидни обтекатели на колелата. После младежите ми казаха, че e "Stimme S-6", има разпереност 23 m и аеродинамично качество 50. Благодарих им от сърце и със смесени чувства напуснах този рай... Защото си спомних времето, когато на Божурище, този храм на българската авиация, поруган от "демокрацията", изваждахме всяка сутрин десетки самолети и безмоторници...

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
German


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 2680
Местожителство: Шуменщайн

МнениеПуснато на: Сря 12 Мар 2014, 10:50    Заглавие:  

Горната снимка на Покришкин е следвоенна, в кабината на Ла-9.
_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 2 [18 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0823s ][ Queries: 14 (0.0093s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker