Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Орбан подкрепя Груевски. В ущърб на българските интереси · САЩ дава 500 млн. евро отстъпка за закупуване на F-35 · Спас Гърневски: Няма да има предсрочни избори, ГЕРБ ще управлява поне още два мандата · Посмъртно Тръмп отличи Елвис Пресли с президентския Медал на свободата · 5600 морски пехотинци са мобилизирани · "Таймс" обяви анимацията "Маша и мечката" за руска пропаганда ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 18 Ное 2018, 05:42
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Форум на списание "Клуб ОКЕАН"
На този ден... (част 5)
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Тази тема е заключена - не можеш да отговаряте или да променяте мнения Предишната тема :: Следващата тема
Страница 12 от 26 [388 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 10, 11, 12, 13, 14, ..., 24, 25, 26 Следваща
Автор Съобщение
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет 02 Юни 2011, 03:29    Заглавие:  

2 юни 1875 г. Британският параход Vicksburg потъва в Северния Атлантик след сблъсък с айсберг. Загиват 47 души пътници и екипаж.

2 юни 1919 г. В залива Талкауано потъва чилийската подводница Rucumilla H-3. Както впоследствие се изяснило, причина за гибелта й е грешка на матроса, който носел вахта при маховика на извънбордния кран на шахтата за смукателна вентилация на акумулаторите. Приводът на този кран имал лява резба и преди потапянето матросът го отворил докрай, вместо да го затвори.

Click to see if image is larger

2 юни 1951 г. Във Военноморска база Варна е сформиран дивизион кораби със спомагателно назначение (ОХРа). Пръв негов командир е капитан ІІ ранг Асен Иванов.

2 юни 1969 г. По време на учения на SEATO в Южно-Китайско море се сблъскват австралийският самолетоносач Melbourne (R21) (бивш британски „Majestic”) и американският разрушител Frank E. Evans (DD-754). В резултат на сблъсъка носовата част на разрушителя потъва, а 74 човека от екипажа му загиват. Кърмовата част остава на вода и по-късно е използвана и потопена като мишена.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 03 Юни 2011, 03:57    Заглавие:  

3 юни 1568 г. В Мексико сити умира испанският щурман Андрес де Урданета (Andrés de Urdaneta) – откривателят на най-благоприятния маршрут за плаване от Филипините до Нова Испания (дн. Мексико) – северно от Тропика на Рака. По-късно пътят е наречен „Път на Урданета” и е използван до края на ХVI век.

Click to see if image is larger

3 юни 1928 г. Съветски радиолюбител от Архангелск успява да улови сигнала „SOS ITALIA”, излъчван от Биаджи, радиста на групата на Умберто Нобиле, претърпяла катастрофа с дирижабъла „Italia”. На 6 юни съветското посолство в Рим уведомява за това италианското правителство. На 7 юни сигналът е уловен и от радистите на кораба-база на експедицията – „Città di Milano”. Към района, посочен от Биаджи, се насочват самолети и спасителни кораби. На 20 юни италиански хидроплан „Savoia-Marchetti S.55” открива червената палатка на експедицията. На 24 юни шведски самолет прибира ранения Нобиле, а на 10 юли съветският ледоразбивач „Красин” качва на борда си останалите оцелели участници в експедицията.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

3 юни 1962 г. По време на швартовка на американската подводница Thresher (SSN-593) в базата Канаверал я протаранва пристанищен буксир, пробивайки под ватерлинията цистерната за главния баласт (размерът на пробойната е около 1 м²).

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 04 Юни 2011, 07:46    Заглавие:  

4 юни 1741 г. Започва втората Камчатска експедиция на руската Велика северна експедиция под ръководството на Витус Йонасен Беринг (Vitus Jonassen Bering). Тя трябвало да установи съществува ли в действителност Земя да Гама, обозначена на много карти югоизточно от Курилските острови. С ветроходите „Святой Пётр” и „Святой Павел” (командван от Алексей Чириков) Беринг достига до 45º с.ш. и установява, че въпросната земя всъщност е измислена. По време на това плаване Беринг открива някои от Алеутските острови. По обратния път е принуден да зимува на острова, носещ днес неговото име. Там заболява от скурбут и умира.

Click to see if image is larger

4 юни 1930 г. В Кърджали е роден капитан Георги Иванов Георгиев. Баща му е офицер от армията (родом от Ботевград) и семейството често сменя местожителството си. През 1939 или 1940 г. бащата получава назначение във Варна и тогава малкият Георги за първи път вижда морето. Очевидно то го примамва още тогава. От спомени на очевидци и приятели се знае, че бъдещият капитан Георгиев наистина е прекарвал повече време на хелинга (там, където навремето във Варненското пристанище са държали гребните и ветроходни лодки), отколкото над учебниците.
В началото на 50-те години, Капитанът отива в София, където живее сестра му и служещият там неин съпруг – военен лекар. В онези години Георги Георгиев основава буквално „с две ръце” първия софийски яхтклуб „Академик” – на Горни Пасарел. Жени се, ражда му се син, но скоропостижно се развежда и се завръща във Варна, за да се заеме да довърши образованието си. Без особени усилия завършва Вечерната гимназия и Техникума по корабостроене и корабоплаване, който му дава възможността да се заеме с онова, което най-много обича – да плава по море.
След основаването на яхтклуб „Порт Варна” (наречен след смъртта на Капитана на неговото име), Георги Георгиев се включва активно в дейността му. Първото голямо плаване, осъществено от този клуб през 1974 година с яхтата „Вега” под командването на Георги Георгиев (членове на екипажа – Иван Георгиев-Зъбата, Иван Йорданов и журналиста Братислав Талев, син на писателя Димитър Талев, а по онова време - журналист в списание „Наука и техника за младежта”) е обиколка на Черно море с идеята да се търси сътрудничество за организиране на голяма регата в акваторията на Понта.
През 1975 година, по решение на клубния съвет Георги Георгиев прави квалификационно плаване за Трансатлантическото състезание за самотници, известно тогава като ОСТАР (OSTAR - Observer Singlehanded Transatlantic Race), от Варна до Батуми.
На 5 юни 1976 година яхтата „Кор Кароли” е една от 125-те допуснати до старта на ОСТАР-76. Състезанието Капитана завършва 37-ти от общо 73-ма завършили в най-тежките хидрометеорологични условия, при които то се е провеждало. За първи път загиват двама души, мнозина са спасени в морето, а потрошените от щормовете яхти са десетки.
След дълъг престой за доокомлпектоване на яхтата в Ню Йорк, „Кор Кароли” отплава за Маями, а от там за Куба, където на 20 декември 1976 г. стартира в околосветския си рейс. Той е завършен на следващата година, отново на 20 декември с рекордно за размерите и възможностите на яхтата проплавано време – под 202 денонощия. Три години по-късно, това постижение е включено в Книгата за рекорди на Гинес.
След завръщането си в родината капитан Георги Георгиев е удостоен със званието „Герой на Народна република България”.
Капитан Георги Георгиев умира в Одеса на 13 май 1980 г. На името му е кръстен нов 25 000-тонен кораб за насипни товари на Параходство БМФ, почетен гражданин е на Варна и родния му Кърджали.


Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

4 юни 1942 г. По време на битката при Мидуей са потопени японските самолетоносачи Kaga и Sōryū. На „Kaga” загиват 800 човека, а на „Sōryū” – 718.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

4 юни 1956 г. Правителството на Египет обявява, че няма да поднови концесията за Суецкия канал, предоставена на едноименната компания. На 13 юни последните британски войски напускат базата си при Суецкия канал.

4 юни 1980 г. Варненските корабостроители от КК „Георги Димитров” предават на екипаж от Параходство БМФ 24 285-тонен моторен кораб за насипни товари, наречен „Капитан Георги Георгиев”.

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Нед 05 Юни 2011, 08:51    Заглавие:  

5 юни 1853 г. Роден е Владимир Владимирович Луцки. Възпитаник на Морския кадетски корпус в Санкт Петербург, увлича се от идеите на народоволците и се включва в редиците на руското революционно движение, за което е арестуван и затворен за 14 месеца. През март 1881 г. емигрира във Франция. През 1882 г. пристига в България. Постъпва на служба в Дунавската флотилия. Командва парахода „Голубчик”, който по време на Сръбско-българската война действа в района между Русе и Видин и извършва 45 рейса – най-много от всички кораби на Дунавската флотилия. Мичман Луцки проявява изключителна храброст и изобретателност при изпълнението на бойните задачи Прилага и военни хитрости: пребоядисва кораба, вдига флаг на неутрална държава, отдава команди на чужд език, маскира оръдията и др. Пребоядисан като гръцки кораб с името „Св. Ана”, „Голубчик” оказва изключителна помощ на обсадения Видин. Оръжието, боеприпасите и продоволствието, което доставя, за обсадените са равнозначни на живот и победа. За заслугите си във войната мичман Луцки е награден с орден „За храброст” и заедно с Атанас Узунов е обявен за почетен гражданин на Видин.
След войната мичман Луцки продължава да командва „Голубчик”, известно време е началник на Машинната школа. Изготвя проект за развитието на българския флот.
През август 1886 г. е един от малцината сред русенското офицерство, които се обявяват против преврата срещу княз Александър Батенберг. За да не бъде арестуван от детронаторите, е принуден да избяга в Гюргево. Ето как описва този случай Симеон Радев в мемоарната си книга „Строители на съвременна България”: На 9 август Луцки, руски офицер на служба в българската флотилия – един от малкото руси, които останаха на поста си през време на войната, - избяга от Русчук заедно със Захари Стоянова. На 12-и, когато Захари замина за Видин, той се върна в Русчук. Това бе привечер. Луцки се качи на „Голубчик”, събра матросите, закълна ги отново в името на княза и даде пара на парахода, за да гони с него яхтата (княжеската яхта „Александър І”, която отвежда княз Александър Батенберг в Рени). „В това време пристига един патрул, изпратен от Филова (майор Димитър Филов, бригаден командир в Русе) и оставя Луцки под арест”.
След оттеглянето на Александър Батенберг от българския трон мичман Владимир Луцки напуска България. Официалната версия е, че се установява в Цариград, където през 1890 г. е арестуван от руската тайна полиция и изпратен на заточение. Датата на смъртта му е неизвестна.


Click to see if image is larger

5 юни 1899 г. Професор Милър прави неуспешен опит да пресече Атлантическия океан... пеш, като използва обувки с форма на кану и дължина 1,5 метра. Опитът на сърцатия мореходец пропада още на старта.

5 юни 1899 г. От град Глостър, Масачусетс, отплава Хауърд Блекбърн (Howard Blackburn) с ветрохода „Great Western”, чиято цел е самотно проплаване на Атлантическия океан и достигане на английския град Глостър. След 61 дни дръзкият мореплавател с осакатени ръце възторжено е посрещнат от англичаните.

Click to see if image is larger

5 юни 1915 г. В Каназава, Япония, е роден Херберт Волфарт (Herbert Wohlfarth) – германски морски офицер. Постъпва във флота през 1933 г., а в подводните сили е от май 1937 г. От октомври 1939 г. до юни 1940 г. е командир на подводницата U-14 (II B), от юни до декември 1940 г. U-137 (II D), а от февруари до юни 1941 – командва подводницата U-556 (VII C). На 27 юни 1941 г. неговата подводница е потопена, а самият той е пленен. Прекарва в плен шест години и се завръща в Германия на 14 юли 1947 г. Има на бойната си сметка 21 потопени кораби с общ тонаж 66 032 т и три повредени с общ тонаж 20 455 т. Умира във Вилинген на 13 август 1982 г.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

5 юни 1915 г. В Северно море, горе-долу на географската ширина на Питърхед, около група рибарски кораби изплава германска подводница. Това е U-14 (U 13), командвана от лейтенант цур зее Макс Хамерле (Max Hammerle). Изплавайки, подводницата незабавно открива артилерийски огън по най-близкия до нея траулер „Oceanic-II” Вероятно Хамерле не е забелязал, че на палубата на неговия противник има две 76-мм оръдия. „Oceanic-II” отговаря на огъня и дава сигнал, по който на помощ се притичват още четири подобни нему кораба. Подводният пират се оказва под жесток обстрел, загубва ход, а приближилия се траулер „Hawk” му нанася таранен удар. Подводницата се потапя, но почти веднага след това изплава: екипажът излиза на палубата облечен със спасителни жилетки и се хвърля във водите на Северно море. Британските моряци успяват да спасят 6-ма офицери и 21 матроси. Самият Хамерле отказва да напусне подводницата и загива с нея.
Подводницата U-14 става първата субмарина, потопена от новия вид противолодъчно оръжие – кораб-капан – сериозно ограничаващо в бъдеще безнаказаността на германските подводни пирати.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

5 юни 1916 г. Британският крайцер Hampshire попада на германска мина край Оркнейските острови. Загиват повече от 500 човека, като сред тях е главнокомадващият британските войски маршал Китченер, оглавяващ британска делегация за водене на нови преговори с Русия.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

5 юни 1942 г. По време на сражението при Мидуей загиват японските самолетоносачи Akagi и Hiryu. От 1630 човека екипаж на „Akagi” загиват 221 човека, а на „Hiryu” – 416.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

5 юни 1983 г. Съветският пътнически кораб Александр Суворов се удря край град Уляновск в мост на река Волга. Загиват 176 човека. Като главен виновник е посочен капитанът на кораба Клейманов, който е осъден на 10 години затвор. След 6 години е освободен по здравословни причини – страдал е от хипертония. Но на свобода той не преживява дълго. През 1990 г. умира след инфаркт, до последния си час измъчвайки се от съпричастността си към ужасните събития от тази нощ.
В днешни дни корабът продължава да плава по река Волга, а за трагедията напомня паметник, поставен в подножието на моста.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 06 Юни 2011, 08:42    Заглавие:  

6 юни 1768 г. Експедицията на френския мораплавател Луи Антоан, граф дьо Бугенвил (Louis-Antoine, comte de Bougainville) се натъква на група рифове (по-късно наречени рифове Бугенвил). Макар мореплавателите да забелязват в далечината земя, те не рискуват да се приближат до нея. Така французите пропускат да станат първооткриватели на Източното крайбрежие на Австралия.

Click to see if image is larger

6 юни 1855 г. Под прикритието на нощта френски войски атакуват два от бастионите на Севастопол, но попадат под фланговия огън на руските параходни фрегати и само за 10 минути са разгромени. Парният флот изиграва решаваща роля за отбиването и на следващите атаки на французите към Малахов курган. Командващият отряда парни фрегати капитан-лейтенант Григорий Бутаков е награден със златна сабя с надпис „За храброст.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

6 юни 1868 г. В Девънпорт, Великобритания, е роден английският полярен изследовател Робърт Фалкън Скот (Robert Falcon Scott). През 1901 – 1904 г. ръководи експедиция в Антарктида, изследва Земя Виктория, Ледената бариера Рос и други. През 1910 г. повежда втора антарктическа експедиция и достига Южния полюс, но 33 дни след Руал Амундсен (на 18 януари 1912 г.). По обратния път загива в края на март 1912 г.

Click to see if image is larger

6 юни 1944 г. D Day. Най-големият десант в историята на войните се явява операцията на съюзниците по въздух, море и суша на брега на Нормандия (Франция). През първите три дни до брега се приближават 38 конвоя (745 кораба) при поддръжката на 4066 десантни съда, на които има 185 хил. човека, 20 хил. транспортни средства и 347 минни тралшчици. В десанта участват 18 хил. парашутисти на 1087 самолета. 13 175 самолета обезпечават въздушната поддръжка на 42 дивизии. В течение на месец десантират 1 100 000 личен състав, 200 хил. транспортни единици и 750 хил. тона военни товари.


_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Вто 07 Юни 2011, 07:59    Заглавие:  

7 юни 1498 г. Христофор Колумб (Cristoforo Colombo) се отправя на третото си пътешествие към Новия свят. То е проведено по още по-южен курс в сравнение с предишните две плавания – край островите Зелени нос към Тринидат. Колумб достига до Хаити, където е арестуван от губернатора Франциско Бобадиля поради клевета, че възнамерявал да обсеби новооткритите земи и върнат окован в Испания.

Click to see if image is larger

7 юни 1692 г. Около обяд три силни подземни труса разтърсват град Порт Роял, Ямайка. Трусовете са последвани от приливна вълна. Само за няколко минути девет десети от градските сгради (по онова време те наброяват около 2000) са потопени или се приплъзват в морето. Загиват около 2000 човека, а материалните загуби никога не са изчислявани.
Днес, благодарение на малката дълбочина и прозрачността на водите, останките от потъналия град са прекрасно поле за изява на подводните археолози.

Click to see if image is larger

7 юни 1907 г. В корабостроителницата „John Brown & Co.” в Глазгоу е спуснат на вода пътническият лайнер Lusitania, собственост на компанията „Kunard Line”. Неколкократен носител на наградата „Синята лента на Атлантика”, корабът е потопен на 7 май 1915 г. от германската подводница U-20 край южните брегове на Ирландия, като заедно с него загиват 1198 човека.

Click to see if image is larger

7 юни 1903 г. Френският пътнически параход Liban (2308 peг. т), собственост на компанията „Frassinet”, се отправя от пристанище Марсилия към Бастия, с 240 човека пътници и екипаж борда си. Скоро след обяд, на 3 кабелта от брега, той се сблъсква с парахода L'Insulaire, принадлежащ на същата компания, и започва да потъва.
При потъването се взривяват парните котли и корабът ляга на дъното след 6 минути. Заедно с него загиват 150 човека.

7 юни 1971 г. С решение на Комитета за стопанска координация към Министерския съвет във Варна е създадена Морска учебна школа (МУШ). Тя подготвя изпълнителски кадри за гражданския флот – моряци, мотористи, корабни машинисти и огняри, ел. техници, корабни готвачи и помощник-готвачи, домакини и камериери.

Click to see if image is larger

7 юни 1977 г. Екипаж под командването на капитан Атанас Папазов и главен механик Борислав Чонков приема новопостроения в КЗ „Георги Димитров” 24 354-тонен кораб за насипни товари „Витоша”. Дължината му е 185,21 м, широчина – 22,80 м и газене при пълен товар 10,10 м. С помощта на дизелов двигател с мощност 12 000 к.с. развива скорост от 13 възла.
В състава на БМФ корабът плава до март 2009 г., след което е продаден за нарязване в Индия.


Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 08 Юни 2011, 08:59    Заглавие:  

8 юни 1855 г. По време на разузнавателна операция пред Кронщат англо-френската ескадра на адмирал Пено се натъква на поставено от руснаците минно поле. Поражения получават няколко кораба, в това число и парната фрегата „Мерлин” – флагман на ескадрата. По-голям обаче е психологическият ефект, защото след този инцидент англичани и французи се ограничават само с патрулиране във Финския залив.

Click to see if image is larger

8 юни 1905 г. В района на Плимът, Англия, потъва британската подводница А-8. Субмарината е построена през 1904 г. Прична за катастрофата е ненавременното затваряне на входно-изходния люк и нахлуването на вода през него в здравия корпус. В момента на потъването зад борда са отнесени командирът и трима офицери, намиращи се на мостика. Останалите 15 човека от екипажа й загиват.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

8 юни 1912 г. По време на маневри на френския флот броненосецът Saint-Louis тарани близо до Шербур подводницата Vendémiaire. От получения удар субмарината се пречупва на две и потъва. Загиват 24 моряци.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

8 юни 1916. г. Австро-унгарската подводница U-5, командвана от линеншифлойтенант Фридрих Шльосер (Friedrich Schlosser), торпилира и потапя италианския войскови транспортен кораб Principe Umberto. Бившият пасажер потъва на 15 мили югозападно от Лингуета, Адриатическо море. В резултат на торпедната атака загиват 1750 италиански войни.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

8 юни 1931 г. По време на учебни торпедни стрелби съветската подводница №16 Металлист (бивша АГ-21) е протаранена от есминеца „Фрунзе”. Подводницата потъва в района на Севастопол. Причина за аварията са неправилните действия на командира на субмарината Бебешин. Загиват 24 члена от екипажа й, а 9-ма се спасяват (шестима изплават във въздушен мехур в момента на потъването на подводницата, а трима са извадени от кърмовия отсек след изваждането й на повърхността).
След два дена „Металист” е извадена и е откарана за ремонт. На следващата година отново влиза в строя.

Click to see if image is larger

8 юни 1940 г. Германските линейни кораби Scharnhorst и Gneisenau потапят в хода на операция „Аlphabet” британския самолетоносач Glorious (77) и придружаващите го разрушители „Acasta” (H-09) и „Ardent” (H-41). Загиват общо 1472-а човека.



8 юни 1941 г. В Свищов са осветени луксозният моторен пътнически кораб „Цар Борис III” и измервателният – „Капитан I ранг Матей Стойков”. До края на годината идват още два луксозни пасажера: „Царица Йоана” и „Цар Симеон”.
След референдума през 1946 г. корабите получават нови „комунистически” имена: „Георги Димитров”, „Александър Стамболийски” и „Димитър Благоев”.


Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

8 юни 1943 г. В залива на Хирошима от предполагаема детонация на боезапаса се взривява японският линеен кораб Mutsu. Загиват над 1100 офицери и матроси.

Click to see if image is larger

8 юни 1977 г. В Херсон вдига родния трибагреник новопостроеният за Параходство БМФ в местната корабостроителница 13 500-тонен кораб „Любен Каравелов”. Корабът е приет от екипаж под командването на капитан Николай Мирчев и главния механик Владимир Тачев.
В състава на флота на Параходството „Любен Каравелов” плава до 9 декември 2002 г., след което е продаден и нарязан в Аланг, Индия.

8 юни 1978 г. Вдига флаг построеният във Варна 24 574-тонен кораб за насипни товари „Славянка”.
В състава на Параходство БМФ „Славянка” плава до пролетта на 2011 г.


Click to see if image is larger

8 юни 1982 г. По време на Фолклендската война аржентински самолет потапя британския спомагателен кораб Sir Galahad. Загиват 50 моряци.

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет 09 Юни 2011, 08:11    Заглавие:  

9 юни 1931 г. Близо до китайското пристанище Вейхай (залива Бакбо, или Тонкинския в Южно-китайско море) в условия на лоша видимост китайският каботажен кораб „Yula” се сблъсква с британската подводница Poseidon (P 99). Подводницата потъва на дълбочина 36 м само две минути след удара. При потъването успяват да я напуснат през люка на рубката 26 човека, включително и командирът й. Спасяват се и седем човека, които се намират на мостика. В отсеците остават 24 моряци. По-късно някои от тях излизат на повърхността с индивидуални дихателни апарати на Дейвис. Останалите в отсеците 20 матроси загиват.

9 юни 1940 г. В Триест е спуснат на вода италианският линеен кораб Roma. „Рома” влиза в строя през юни 1942 г. но не успява да участва в бойните действия. През септември 1943 г. е потопен с планиращи бомби от германски самолети, като заедно с него загиват над 1300 човека от неговия екипаж.

Click to see if image is larger

9 юни 1959 г. В Гротън, САЩ, е спусната е на вода първата подводница въоръжена с балистични ядрени ракети George Washington (SSBN-598).

Click to see if image is larger

9 юни 1973 г. Вдига флаг построеният във Варна 23 738-тонен кораб за насипни товари „Белмекен”. Командването му е поверено на капитан Петър Софийски и главния механик Колчо Колчев.
В състава на Параходство БМФ „Белмекен” плава до януари 2007 г., след което е продаден на монголски корабособственици и плава известно време под името „Rila”.


Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

9 юни 1985 г. Британската ракетна подводница Resolution (S22) се сблъсква с риболовен кораб на 13 мили североизточно от Порт Канаверал. Щетите са съвсем незначителни.

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 10 Юни 2011, 07:38    Заглавие:  

10 юни 1799 г. Някой си Джон Браун и още петима дезертьори от английския гарнизон на остров Света Елена се отправят с 6-метрова гребна лодка в Атлантическия океан. След 28 дни те достигат бреговете на Бразилия, преодолявайки средно по 83 мили на ден.

10 юни 1865 г. В Хортънвил, щата Ню Йорк, в семейството на германски емигранти е роден Фредерик Албърт Кук (Frederick Albert Cook), участник в няколко полярни експедиции. През 1892 г. придружава Робърт Пири в Северна Гренландия. През 1898 – 1899 г. участва в ръководената от барон Адриан де Жерлаш белгийска антарктическа експедиция до Земя Гриъм. През 1907 г. предприема поход до Арктика. Твърди, че е стигнал до Северния полюс на 21 април 1908 г., т.е.преди Робърт Пири. Научният свят не приема твърденията му, защото липсват достатъчно убедителни доказателства.
Доктор Кук умира в Ню Рошел на 5 август 1940 г.

Click to see if image is larger

10 юни 1909 г. Лайнерът Slavonia, собственост на компанията „Kunard Line”, корабокрушира на две мили югозападно от остров Флорес, Азорските острови. Построен през 1902 г. и наречен „Yamuna”, 10 606-тоният лайнер е закупен от „Кюнард” през 1904 г. По време на последния си рейс лайнерът превозва 410 пасажери от Ню Йорк до Триест. Капитанът му успява да съобщи за катастрофата на два германски лайнера - „Princess Irene” и „Batavia”. Всички пътници и екипажът на британския лайнер са прехвърлени успешно на германските кораби. „Славония” е отписан от списъците и е обявен за конструктивно изгубен за компанията „Кюнард”.

Click to see if image is larger

10 юни 1918 г. В 3,30 часа сутринта австро-унгарският линеен кораб Szent István, придружен от линкора „Tegetthoff” и 7 други по-малки кораба, е на път да атакува Баража при Отранто. „Сент Ищван” е ударен от две 450-мм торпеда, изстреляни от италианския торпеден катер MAS-15, под командването на Луиджи Рицо (Luigi Rizzo). Голяма част от 1 087-членния екипаж по това време спи, почивайки си преди очакваната след няколко часа битка. Непосредственият хаос скоро е заменен от безумни опити да бъде спасен корабът, който бързо поема вода. „Тегетхоф”, който първоначално се отдалечава поради опасността от нова торпедна атака, се завръща и взима „Сент Ищван” на буксир, в опит да достигнат сухия док в Пола.
Помпите обаче не успяват да се справят с изпомпването на нахлуващата вода и корабът бавно продължава да се накренява, потъвайки в 6,12 часа сутринта до остров Премуда. Счита се, че е потънал лесно поради грешките в дизайна на корабите от класа „Viribus Unitis”: малка водоизместимост и високият център на тежестта, поради огромното тегло на 12-те 305-мм оръдия от главния калибър. Все пак, само 89 души загиват, отчасти поради факта, че всички моряци от австро-унгарския флот задължително е трябвало да се научат да плуват, преди да постъпят на активна служба.
За последния половин час на кораба съществуват архивни кадри, снимани от лейтенант Менсбургер от борда на „Тегетхоф”. „Сент Ищван” е единият от само трите линейни кораба, чието потъване е филмирано, заедно с английския „Barham” и американския „Arizona”. По-късно филмът е използван за набирането на средства за Червения кръст.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger



10 юни 1942 г. Холандският търговски кораб Alioth (5483 т) е торпилиран от италианската подводница Leonardo da Vinci на 220 мили югозападно от столицата на Либерия, Монровия. От 36-членния му екипаж се спасяват едва осем човека.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

10 юни 1945 г. Край остров Окинава след атака на камикадзе потъва американският разрушител William D. Porter (DD-579). Бързите действия и маневри на командира на кораба не позволяват директно попадение. Самолетът пада край борда на разрушителя, но повредите, които разрушителят получава са големи. Целият му екипаж е спасен от намиращите се наблизо други кораби.

Click to see if image is larger

10 юни 1968 г. В пристанище Пула, Югославия, вдига националния трибагреник новопостроеният 13 260-тонен кораб за генерални товари „Иван Вазов”. Негови първи командни кадри са капитан Живко Гавраилов и главен механик Здравко Янков.
В състава на Параходство БМФ корабът плава до май 2000 г., след което е изведен от експлоатация. През същата година е нарязан в Аланг.


Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 11 Юни 2011, 08:09    Заглавие:  

11 юни 1496 г. След дълъг и тежък преход в Атлантическия океан в пристанище Кадис се завръща великият мореплавател Христофор Колумб (Cristoforo Colombo). Неговото второ плаване до новооткритите земи е неуспешно. То не донася богатствата, очаквани от испанския кралски двор, и Колумб изпада в немилост пред крал Фердинандо и кралица Изабела, които му отнемат всички титли и привилегии, с които са го удостоили дотогава.

Click to see if image is larger

11 юни 1770 г. Корабът на Джеймс Кук (James Cook) „Endeavour” се натъква на подводна скала от Големия бариерен риф край Австралия. Върхът на скалата отнася част от външния кил, раздира металната обшивка на корпуса на кораба и прави пробойна в него. Цяло денонощие англичаните се борят с морето, за да спасят кораба и живота си. По предложение на един от офицерите на име Монкхауз запушват пробойната с корабно платно, напълнено с конопени кълчища, вълна и тор. Успяват да отведат кораба до австралийския бряг при река, която Кук нарича Индевър.

Click to see if image is larger

11 юни 1847 г. По време на ръководената от него голяма полярна експедиция с корабите „Terror” и „Erebus” умира английският изследовател на Северозападния морски път Джон Франклин (John Franklin). Роден през 1786 г., той постъпва в английския Кралски флот едва 14-годишен. Плава под командването на Матю Флиндърс до Австралия (1801 – 1803 г.), участва битките при Трафалгар (1805 г.) и Ню Орлиънс (1814 г.), командва кораба „Трент” при арктическия поход на Дейвид Бучан (1818 г.). През 1845 г., макар и вече 59-годишен, получава от английското правителство задачата да оглави експедицията, подготвена от Кралското географско дружество за изучаване на арктическите брегове на Америка и за намиране на Северозападния морски път. Отплава на 12 юли 1845 г. с корабите „Еребус” и „Терор”. За последен път е видян от китибойци две седмици по-късно. Едва през 1854 г. експедицията на Джон Макклинтък намира на полуостров Виктория останки от експедицията и писмени бележки, от които става ясно кога е умрял Джон Франклин. Загиват и всички останали членове на неговия отряд.

Click to see if image is larger

11 юни 1906 г. В Хумболтоия залив, Калифорния се разбива парната шхуна Corinthian. Целият й 12-членен екипаж загива.

Click to see if image is larger

11 юни 1910 г. В малкото френско градче Сент Андре дьо Кюзбак е роден Жак-Ив Кусто (Jacques-Yves Cousteau). Моряк, океанограф, писател, кинодокументалист, той посвещава целия си живот в изучаването и закрилата на океана. Пионер е на подводните проучвания и съвременното водолазно дело. Заради големите му заслуги в популяризирането на подводния свят и отговорността на човечеството за неговото опазване е титулуван Капитан Планета. Умира на 25 юни 1997 г.

Click to see if image is larger

11 юни 1944 г. Влиза в строя построеният в корабостроителницата „New York Naval Shipyard Brooklyn” линеен кораб Missouri (BB-63). Участва в боевете в Тихия океан по време на Втората световна война, на борда му е подписана капитулацията на Япония на 2 септември 1945 г. Впоследствие взима участие във войната в Корея и операция „Пустинна буря” срещу Ирак през 1991 г. Днес корабът е музей в Пърл Харбър на Хавайските острови.

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 13 Юни 2011, 03:53    Заглавие:  

12 юни 1653 г. Състои се решителната морска битка от Първата англо-холандска война (Battle of the Gabbard). В нея англичаните за първи път прилагат издадената на 29 март 1653 г. „Бойна инструкция”, която задължава всяка ескадра да заема килватерен строй и да търси сближение откъм наветрената страна. Използвайки предимството си по вятъра и по-добрите условия за маневреност, които давал килвартерния строй, англичаните успяват да вземат на абордаж единадесет холандски кораба и да потопят осем, без да загубят нито един.

Click to see if image is larger

12 юни 1897 г. По време на маневри в Балтийско море след удар в подводна скала потъва руският броненосец Гангут.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

12 юни 1899 г. В европейския печат се появяват съобщения за намерението на американците да реализират проект за отклонявянето на мощното топло течение Гълфстрийм и пренасочването му от бреговете на Северна Европа към източните брегове на Северна Америка.

12 юни 1943 г. Американската подводница R-12 (SS-89) трябвало да демонстрира пред офицери на бразилския флот маневра за потапяне и провеждане на торпедна атака. Учението се провежда в Мексиканския залив, близо до Кий Уест. На борда на подводницата се намират освен 46-е члена на екипажа, и двама бразилски офицери.
Около 12,20 часа, когато на подводницата се подготвят за потапяне, в носовия отсек започва да постъпва вода. Намиращият се на мостика командир заповядва да се затворят люковете, но не успяват да изпълнят заповедта. R-12 потъва на дълбочина 180 метра. Спасилите се подводничари, изхвърлени от мостика (командирът, двама офицери и трима матроси), не успяват определено да кажат защо се е наводнил отсекът. Специалната комисия също не могла да обясни причините за катастрофата. В изводите й има предположение, че по време на потапянето случайно е останал отворен торпеден апарат.

Click to see if image is larger

12 юни 1943 г. Западно от Канарските острови осем самолета „Avenger” от самолетоносача Bogue (CVE-9) потапят германската подводница U-118 (XB), командвана от корветенкапитан Вернер Цзиган (Werner Czygan). Загиват 43-ма човека от екипажа й, а 16 са спасени. От момента на влизането си в строя в началото на 1943 г. подводницата е потопила четири кораба (14 989 т) и е повредила два (11 945т).

Click to see if image is larger

12 юни 1974 г. В Кудаматсу, на остров Касадо, Япония, тържествено е вдигнат родният трибагреник над новопостроения 75 406-тонен танкер „Осъм”. Ръководството на кораба е предадено на капитан Георги Василев и главния механик Евгени Донев. Танкер „Осъм” плава в състава на Параходство БМФ до май 2003 г., след което предвид трагедиите с еднотипния му „Места” в пристанище Констанца и потъването на „Prestige” е взето решение да бъде продаден за старо желязо в Индия.

12 юни 2002 г. Контраадмирал Нейко Атанасов оглавява ВМС. Дотогава изпълнява длъжността началник на Главно управление „Материално-техническо и медицинско осигуряване” в Главния щаб на ВМС.
Същия ден ВВМУ „Н.Й. Вапцаров” се сдобива с нов началник – капитан І ранг Станко Станков. Дотогавашният началник на училището капитан І ранг Михаил Йонов преминава в резерва.


Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 13 Юни 2011, 04:01    Заглавие:  

13 юни 1665 г. По време на Втората англо-холандска война английският флот, под командването на Йоркския херцог Джеймс (впоследствие крал Яков ІІ), разбива при Лоустофт (Lowestoft) холандския, който е командван от лейтенант-адмирал Якоб ван Васенаер Обдам.

Click to see if image is larger

13 юни 1838 г. В Манхайм, Германия, е роден Вилхелм Рейс (Wilhelm Johann Reiß) – изследовател на Южна Америка. В периода 1858 – 1860 г изследва Азорските и Канарските острови и остров Мадейра. От 1868 до 1876 г. предприема голяма експедиция в Колумбия, Еквадор и Перу, след което по течението на Амазонка достига до Бразилия. Умира на 29 септември 1908 г.

Click to see if image is larger

13 юни 1858 г. Американският колесен пароход Pennsylvania е разрушен от взрив на парния котел на река Мисисипи близо до Мемфис. Загиват 160 човека.

Click to see if image is larger

13 юни 1881 г. Смазан от ледовете на Северния океан, потъва корабът на изследователя на Арктика Джордж Уошингтън де Лонг (George Washington DeLong) – „Jeannette”. Екипажът се отправя по ледовете на юг към Сибир, за да се спаси от гибел.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

13 юни 1907 г. На британската подводница С-8 след вътрешен взрив по време на престой във военноморската база в Портсмут загива един човек, а двама члена на екипажа са тежко ранени.

Click to see if image is larger

13 юни 1913 г. Под командването на капитан-лейтенант Евстати Винаров отряд български военни моряци поставя минни заграждения пред беломорските пристанища Кавала и Порто Лагос. Те възпрепятстват гръцкия флот да води наблюдение и да обстрелва крайбрежието. Минните заграждения намаляват значително и опасността от стоварване на противников десант в тила на българската армия, действаща в Източна Тракия.

13 юни 1913 г. Започва да функционира новопостроеният фар на остров Света Анастасия в Бургаския залив.


Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Вто 14 Юни 2011, 04:05    Заглавие:  

14 юни 1257 г. Венециански пирати нападат и ограбват Месемврия.

14 юни 1666 г. При Дюнкерк се разразява последното, решително сражение от прочутата Четиридневна битка на адмиралите между английския и холандския флот. Холандците, водени от адмирал Де Руйтер, нанасят съкрушително поражение на английския флот, воден от адмирал Мънк. Англичаните губят 17 кораба, дават 5000 убити и 3000 пленници. Холандците губят само 4 кораба и 2000 души. Четиридневната битка – най-голямата от ерата на ветроходите, е едно от най-тежките поражения на английския флот в цялата му история.

Click to see if image is larger

14 юни 1783 г. На брега на Ахтиарската бухта на Кримския полуостров е положен основният камък на бъдещата морска крепост Севастопол. Това име й дава руската императрица Екатерина II (от гр. Sebastos - свещен и polis – град), т.е. свещен град, достоен за преклонение). Идеята за построяването на града на брега на Ахтиарската бухта на Кримския полуостров дава големият пълководец А. В. Суворов. Още през 1778 г. като командир на Кримския корпус той изгражда на брега на залива първите укрепления. В следващите десетилетия голяма заслуга за развитието на Севастопол имат руските флотоводци Ушаков, Лазарев, Сенявин, Грейг, Бутаков. През 1854 - 1855 г., по време на Кримската война, под ръководството на адмирал П. С. Нахимов, градът се отбранява в продължение на 349 дни срещу обединената англо-френско-турска флота. През Втората световна война защитниците на Севастопол удържат напора на многократно превъзхождащите ги по численост германски войски в продължение на 250 дни.

Click to see if image is larger

14 юни 1838 г. Американският колесен пароход Pulaski, на път от Савана за Балтимор, загива край бреговете на Северна Каролина, след взрив на парните котли. Загиват 140 човека.

14 юни 1849 г. Американският емигрантски бриг Charles Bartlett, с вместимост около 400 рег. т, вдига котва от рейда Даунс (Англия) и отплава към Америка. На кораба се намират 163 пътници, 14 членен екипаж и 450 т. генерален товар. На 27 юни в мъглата, когато бригът се намира в точка с координати 50°49' с.ш. и 29°30' з. д., върху него на пълен ход налита английският пощенски параход Europa. Със своя форщевен той удря брига в левия борд между мачтите почти под прав ъгъл.
В това време повечето от пътниците на „Чарлс Бартлет” се намират на горната палуба, и в момента на сблъсъка мнозина са убити. Бригът се задържа на вода едва четири минути. Но неговият капитан (и собственик) Чарлс Бартлет успява да прескочи на палубата на „Европа”, захвърляйки на произвола на съдбата кораба и пътниците. Английските моряци успяват да спасят едва 42-а човека. „Европа”, не получила никакви сериозни повреди, достига до пристанище. След 10 години тя по същия начин изпраща на дъното край нос Рас пакетбота „Арабия”.

Click to see if image is larger

14 юни 1931 г. По време на щорм в Бискайския залив, на връщане от остров Ноармутие се преобръща с кила нагоре френският екскурзионен параход St. Philibert. Загиват над 500 човека.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

14 юни 1942 г. Германски бомбардировачи Ju-88 атакуват недалеч от остров Крит конвой, плаващ към Малта. В неговия състав има 24 транспортни съдa, придружавани от общо около 40 бойни кораби от различни типове.
Транспортът Bhutan (6104 брт), получава три попадания и в течение на 20 минути потъва. В резултат на близки взривове повреди получава и транспортът Potaro.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

14 юни 1951 г. Два месеца след катастрофата на 30 мили северно от остров Гърнзи на дълбочина 85 м e открита английската подводница Affray.

Click to see if image is larger

14 юни 1978 г. Във Варна вдига флаг 52 995-тонния кораб за насипни товари „България”, построен в завод „Океан” в Николаев (дн. Украйна). Той е третият наш кораб с името „България”. В първото му плаване го повежда екипаж под ръководството на капитан Живко Гавраилов и главен механик Здравко Янков.
Корабът е в състава на БМФ до 27 септември 2006 г., когато е продаден на чужд корабособственик. Плавателният съд е в експлоатация и днес под името „Temira”.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

14 юни 1979 г. Варненските корабостроители предават на Параходство БМФ втория от серията 38 000-тонни кораби за насипни товари „Йорданка Николова”. Командването на кораба е поверено на капитан Георги Софийски и на главния механик Васил Плугчийски.
В състава на флота на Параходство БМФ „Йорданка Николова” плава до 16 април 2009 г., след което е изведен от експлоатация.


Click to see if image is larger

14 юни 1982 г. Аржентина капитулира пред Великобритания на Фолкландските острови, като така завършва 74-дневния конфликт между двете държави. Превзет е Порт Стенли, а командирът на гарнизона Марио Менендез подписва капитулацията. В резултат 9800 аржентински войници предават оръжието си. Спорът между двете страни за собствеността на Фолкландските острови започва още през 1826 г. с основаването на аржентинска колония там. През 1831 г. по-голямата част от заселниците са изгонени от британска експедиция, като на следващата година островът е под контрола на англичаните и е обявен за британски. В продължение на 74 дни Великобритания губи и печели отново правата върху териториите.

Click to see if image is larger

14 юни 2001 г. Общото събрание на акционерите на смесеното дружество „Български Лойд” решава да се преименува на „Германски Лойд – България” със седалище във Варна. Основни съдружници в него са Германски Лойд и Българския корабен регистър.

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 15 Юни 2011, 03:54    Заглавие:  

15 юни 1502 г. По времето на четвъртото си плаване към новите земи Христофор Колумб (Cristoforo Colombo) открива остров Мартиника от архипелага Малки Антилски острови.

Click to see if image is larger

15 юни 1792 г. Роден е Томас Мичъл (Thomas Livingstons Mitchell), английски изследовател на Австралия. По време на третото си пътешествие из този континент изследва източното му крайбрежие (дн. щат Виктория) и му дава името „Щастливата Австралия” заради красивата и плодородна земя.

Click to see if image is larger

15 юни 1904 г. Близо 1500 пътници се качват на борда на празнично украсения колесен параход General Slocum в Ню Йорк за традиционния излет на германската общност по река Хъдсън до Лонг Айлънд. Времето е чудесно и нищо не предвещава разигралата се малко по-късно трагедия. Около 9,30 часа, при навлизането на парахода в теснините Дяволските врати, е установено, че в един от продоволствените му складове е избухнал пожар. Поради погрешни действия на моряците, вместо да бъде потушен, огънят се разраства още повече и обхваща цялата дървена надстройка на главната палуба.
Капитанът Уилям ван Шайк се опитва да изведе парахода до плитчините, но поради високата скорост, която поддържа, той се врязва с носа си в пясъка, а под кърмата му остава вода с дълбочина 4 м. Повечето пътници се струпват на горната палуба и под тежестта им тя рухва. Паникьосаните хора започват да скачат във водата, където се удавят. Притеклите се на помощ влекачи успяват да спасят само малка част от пътниците, защото били принудени да се оттеглят, за да не станат и самите жертви на огъня. Около 10,30 часа същия ден от „Генерал Слоукъм” остава само обгорелия димящ корпус. Загиват 1021 човека, предимно жени и деца.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger



15 юни 1907 г. Започва Втората световна мирна конференция. Тя се провежда в Хага, Холандия, и продължава до 5 октомври. В състава на тричленната българска делегация като специалист по военноморските въпроси е включен началникът на българския военноморски флот капитан ІІ ранг Станчо Димитриев. Това е признание за качествата на известния ни морски офицер. На самата конференция Димитриев работи в състава на комисията по изучаване на международните морски въпроси.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

15 юни 1910 г. От Англия отплава с кораба „Terra Nova” полярна експедиция, ръководена от Робърт Скот (Robert Falcon Scott). Целта й е да достигне Южния полюс, но е изпреварена от норвежката експедиция на Руал Амундсен. По обратния път от полюса към мястото, където ги очаквал корабът, Скот и придружаващите го загиват.

Click to see if image is larger

15 юни 1939 г. По неустановени причини край Камран (Анам) загива заедно целият си екипаж при потапяне френската подводница Phénix (Q 157).

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

15 юни 1940 г. В Русенската пристанищна работилница е построен български речен шлеп. Наречен е „Шумен”. Има товароподемност 800 т и е обслужван с два ръчни крана, по 1 тон всеки.

15 юни 1978 г. Приет е идейният проект на работен катер пр. 160 с водоизместване 83 т. От този проект в КРЗ „Флотски арсенал” са построени шест броя за нуждите на ВМС.

Click to see if image is larger

15 юни 1980 г. От стапела на КРЗ „Флотски арсенал” слиза хидрографски катер пр. 612 за нуждите на ВМС.


Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет 16 Юни 2011, 03:28    Заглавие:  

16 юни 1904 г. По време на учебно плаване потъва първата бойна подводница на руския флот Дельфин. В този фатален ден на Нева, близо до Балтийския завод, на борда на подводницата се качват трима офицери и 34 матроси. „Делфин” започва потапяне, и потъва под водата с отворен люк. Потапянето е командвано от лейтенант Черкасов, който в момента на потапянето се намирал на люка и е можел да се измъкне пръв. Обаче следвайки морските традиции, пропуска първо своите подчинени. От „Делфин” се измъкват само 10 матроси и двама офицери. Останалите не успяват да се измъкнат от отсеците. Няколко часа по-късно пристъпват към изваждане на подводницата. В 17,30 часа, по време на изпомпването на водата от основния корпус прогърмява взрив на гърмящ газ, а след пет часа – втори взрив, при който пострадват четирима човека.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

16 юни 1928 г. От Ленинград (дн. Санкт Петербург) отплава ледоразбивачът Красин, за да се включи в морските операции по спасяването на италианската полярна експедиция на Умберто Нобиле. Северно от архипелага Шпицберген „Красин” успява да прибере от леден блок седем италианци, останали живи след катастрофата на дирижабъла „Italia”.

Click to see if image is larger

16 юни 1955 г. В Портланд, Англия, английската подводница Sidon (P259), седейки край борда на плаващата база „Maidstone”, се готви да проведе изпитания на торпеда с водороден прекис „Mk 12”. В 8,25 часа силен взрив разтърсва подводницата.От рубката излиза огромно кълбо дим и веднага е дадена заповед да се напусне подводницата. В 8,45 часа тя потъва с диферент към носа. Във водата веднага са спуснати водолази, за да се изясни останали ли са живи дванадесетте човека, намиращи се на борда, но на почукванията никой не отговаря. На 24 юни подводницата е вдигната. През 1957 г. е отбуксирана в Портланд, където е използвана в качеството си на кораб-мишена и потопена на 14 юни.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

16 юни 2001 г. Около 1,30 часа в машинното отделение на м/к „Виден” избухва пожар, при който пострадва третият механик Ненко Стойнев. Корабът извършва рейс Варна Мариупол – Равена и по време на инцидента е в открито море пред Ялта. Със съдействието на украинските спасителни служби 34-годишният трети механик е транспортиран с катер до Ялта, където след преглед е изпратен за лечение в клиниката по изгаряния в Симферопол. За съжаление Ненко Стойнев умира там от раните си на 19 юли.

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 12 от 26 [388 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 10, 11, 12, 13, 14, ..., 24, 25, 26 Следваща
Създайте нова тема   Тази тема е заключена - не можеш да отговаряте или да променяте мнения Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Форум на списание "Клуб ОКЕАН"
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1229s ][ Queries: 13 (0.0232s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker