Private Colleger of transportation Private Colleger of transportation
 
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
news Свален украински Су-27? | Генерали и адмирали кандидати за депутати. За хубаво или за лошо? | На днешната дата преди 126 години е роден бележития летец Симеон Петров | Морската авиация на Черноморски флот на Русия ще получи четири ремонтирани Бе-12 | Сенатори поискаха САЩ да въоръжат Украйна | Преди 30 г. съветската ПВО сваля над Сахалин южнокорейски Боинг 747 |

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot РЕГАТА "КОР КАРОЛИ 2014"(18)hot УЧЕНИЕ "ТРАКИЙСКИ ОРЕЛ 2014" - THRACIAN EAGLE 2014(20)hot "ТРАКИЙСКО ЛЯТО 2014"(18)hot 135 години български ВМС(33)
В момента е: Пон 01 Сеп 2014, 13:11
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Криле
Статии
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 3 [40 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 Следваща
Автор Съобщение
nick_wolf1


Регистриран на: 03 Яну 2005
Мнения: 1727
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 14 Дек 2007, 11:51    Заглавие:  

Имам спомени, че в книжката на ЕърГруп за МиГ-29 бяха цитирани изказвания на хора, участвали в разработката, че ако в СССР е имало двигатели като P&W F-100, без колебание са щели да направят МиГ-29 с един двигател. Един двигател не винаги значи по-лошо, дори и за боен самолет. Две е по-сигурно от едно, но е по-тежко, по-скъпо.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пет 14 Дек 2007, 11:59    Заглавие:  

Да - ако са имали подходящ двигател наистина са искали да продължат традицията на едномоторните изтребители, но ако си спомняш същия човек казва, че всъщност недостатъка се е превърнал в предимство - втория двигател е дал съвсем различни възможности на машината.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 39282

МнениеПуснато на: Нед 16 Дек 2007, 21:38    Заглавие:  

Интересни и добри инвестиции за авиобазите Безмер и Графа ще направят хамекиранците.

ДВЕСТА МИЛИОНА ДОЛАРА ЩЕ ВЛЯЗАТ В АМЕРИКАНСКИТЕ БАЗИ


Около 200 млн. долара ще бъдат инвестирани в общините с американски военни бази. Присъствието на американски военнослужещи в Сливенско и Ямболско ще доведе и до откриването на нови работни места. Основно във фирмите, избрани да им доставят стоки и услуги. Това заяви Джеймс Бий-гъл, съветник на посланика на САЩ у нас Джон Ба-ерли, на среща в Сунгурларе, на която бе обсъдена с обществеността дейността на базите.

До края на годината или в началото на следващата предстои подписването на допълнителните споразумения между България и Съединените щати за използването на съвместните военни обекти -полигона „Ново село", летищата „Безмер" и „Граф Игнатиево" и логистична-та база край Айтос. Те ще бъдат български, под българско знаме и с българско командване. Договорът е за десет години, но всяка от страните ще има право да го прекрати едностранно. Очаква се в България да се обучават едновременно между 2000 и 3000 американски военни, но в период на ротация техният брой може да достигне 5000 души.

В документа е заложена схема за освобождаване на доставките от мита и данъци, но не и за доставчиците. Което означава, че нашите компании ще имат равни възможности при договарянето, стига да предложат конкурентни оферти.

Американците ще инвестират около 51 млн. долара в ремонта и модернизацията на авиобазата „Безмер". Предстои изграждането на нови хангари, жилищни сгради и сервизни помещения. Предвижда се и удължаване на пистата, за да могат да кацат големи самолети от типа С130 „Херкулес". Строителните дейности ще започнат през 2008-а, като парите ще бъдат усвоени за две години, съобщиха от военното министерство. Американските военни настояваха именно това летище да се използва за тяхна база, тъй като се намира само на 40 км от полигона „Ново село".

Този полигон е създаден през 1962-ра на площ от 144 кв. километра. В него има отлични условия за товарене и разтоварване на техника, а освен това разполага с курсово стрелбище за танкове. Изграден е и сектор за подготовка на подразделения за ядрена, химическа и биологическа защита. Той включва учебна и бойна част и е оборудван за извършване на ядрено, химическо и биологическо разузнаване с реално използване на токсични химически и радиационни вещества. Условията за обучение са получили висока оценка от натовски специалисти. От началото на новия век на полигона са проведени две международни учения. Това на подразделения на френската армия през 2001 -2002-ра бе изключително успешно. Съвместното учение на части от нашата и американската армия през 2004 и 2005-а също получи адмирации от експертите.

Инженерният корпус на американската войска в Европа още миналата година започна да събира информация за потенциални инвеститори, които да построят нови военни съоръжения в „Ново село", след което да ги отдадат на лизинг на американците. Ще има нужда от сгради със спални помещения, столови, складове, административни офиси и др. с обща площ около 430 000 кв. фута. Специалисти от САЩ по логистика са изчислили, че за целта ще са необходими между 25 млн. и 100 млн. долара.

Летище „Граф Игнатиево" съществува от 1940 г., а от 1994-а там е разположена 3-а изтребителна авиационна база. В нея влизат още тиловият и свързочният батальон, осигуряващи функционирането на обекта. От септември 1996-а летището е включено в новосформирания Корпус за противовъздушна отбрана с щаб в София. През последните години бяха извършени редица подобрения, които го направиха съвместимо със стандартите на НАТО. Предстои да се модернизира и околната инфраструктура. Планирано е изграждането и на нова спирачна система в „Граф Игнатиево". За целта са заделени около 44 млн. долара по линия на Алианса.

Заради изграждането на US-базите цените на имотите в Сливенска и Ямоболска области значително са се повишили, отбелязват брокери. Край полигона „Ново село" например цената на квадрат застроена площ е скочила близо 10 пъти. В момента къщи от 100 кв. м вървят за около 50 000 евро, а само преди година са се продавали за 3-5 хил. евро.

Подобно е положението и край „Безмер". След като се разбра, че в района ще се изгражда американска база, цените на къщите нараснаха почти пет пъти, достигайки 35 000 евро.

Възможността българските военнослужещи да провеждат учения с американските си колеги на наша територия ще повиши оперативната съвместимост и боеспособност на въоръжените ни сили, твърдят от Генералния щаб. Американският опит, който можем да получим, е изключително ценен, тъй като страната ни ще отделя все повече сили за контингенти под егидата на НАТО в горещите точки на света. Това бе и една от тезите, които военният министър Веселин Близнаков засегна по време на срещата с главните редактори на столичните медии в началото на седмицата Засега изпълняваме едва 3 на сто от договореното участие в мисии зад граница. Ето защо българският принос към международните усилия за стабилизирането на такива огнища на напрежение, каквито са Ирак и Афганистан, и през следващата година ще е значителен, подчерта министър Близна-ков. В Министерския съвет вече е депозирано предложение числеността на контингента ни, който охранява вътрешния периметър на летището в Кандахар, да нарасне с 20 души. Само през последните 12 месеца българските военнослужещи в Афганистан са се увеличили пет пъти. Ще продължи и участието ни в мисиите в Босна и Херцеговина и в Косово. Неизвестностите около бъдещето на Косово ни правят особено чувствителни и загрижени от запазването на стабилността в район, толкова близък до нашите граници, каза още Близнаков.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пон 17 Дек 2007, 17:26    Заглавие:  

Preslav написа:
Предвижда се и удължаване на пистата, за да могат да кацат големи самолети от типа С130 „Херкулес".


Айде пак глупости на кубичен метър Evil or Very Mad !

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 39282

МнениеПуснато на: Чет 10 Яну 2008, 15:31    Заглавие:  

Ето една поредна и типична поръчкова статия, която много мирише. Ако някой иска да знае от кого и за какви цели е поръчана да ми пише на ЛС. Макар, че може би се досещате за кого става на въпрос. Хората, участвали в конкурса за "Пилатус", "Спартан", а после и за бронираните машини - сега вдигат аларма до бог. Защо ли? Съветвам ги просто да си траят, че все пак ще участват и в други конкурси, както пише в статията и да не вземе да им избягат вертолетите на "Аугуста", че тогава лошо. Все пак, както се казва "да би мирно седяло, не би чудо видяло."

София: Сега стр. 10, автор: ДИЯН МОРКИН

Оръжейни сделки по тъмна доба


Армията винаги избира доставчика на нова техника тайно и по неясни правила. Затова най-важният аргумент при преговорите се оказва не качеството на оборудването, а връзките на посредника

Полунощ. В сградата на ул.,Дякон Игнатий" №3 в София ври и кипи. 22-ма мъже се суетят по коридорите. Говорят трескаво по телефоните. Накрая към 2 ч. се събират в заседателната зала на Министерството на отбраната и решават коя фирма да достави поредното ново въоръжение на армията.

Това не е сценарий за филм. Така преди няколко седмици беше решено от коя компания армията ни да закупи нови бронирани машини за Сухопътните войски. Такава е практиката и при останалите сделки на армията. Пет от проектите за нова техника вече са факт - колесната техника от „Даймлер-Крайслер", транспортните хеликоптери от „Еврокоптер", учебно-бойните самолети „Пилатус", транспортните самолети „Спар-тан" и новите щатски бронирани машини М-1117. Това са сделки за стотици милиони евро. Цената не може да се каже с точност, тъй като за мерцедесите и БТР-рите проектите са отворени - поръчва се толкова техника, колкото пари има. За мерцедесите рамковото споразумение в началото беше за 12 500 единици техника. Защо обаче се стига дотам една камара военни, цивилни специалисти и шефове на различни големи оръжейни компании да седят по нощите и да си изпъват нервите от напрежение? Отговорът е прост - досега Министерството на отбраната не е направило

нито един прозрачен конкурс, в който да има ясни правила

и параметри. Условията винаги са общи и гъвкави, победителят е спорен, а загубилият - недоволен.

Ще започнем с последния конкурс за придобиване на нови бронирани машини. За него нямаше никаква официална информация месеци наред. Знаеше се само, че правителството е съгласно да отпусне 14. млн. лева за 7 бронирани машини. Военните пък бяха казали, че тези машини им трябват за мисията в Кабул. В поканите, които МО изпраща до няколко фирми, производителки на такъв тип техника, фигурират много малко конкретни задания - няма например с какво движение да бъдат машините. А те се делят поне на четири вида само по задвижването на гумите - 2x2, 4x4, 6x6 и 8x8.

И така преди няколко седмици стана ясно, че военните са избрали американците от Textron. Класираната на второ място FNSS, която е дъщерна фирма на британската ВАЕ Systems, веднага изпрати протестно писмо до МС, президента Георги Първанов, посолствата на САЩ, Великобритания и Турция и българското военно министерство. В него фирмата изнесе скандални детайли от различните етапи на конкурса. ВАЕ Systems направи и сравнение на зададените от МО параметри и на офертите на двете фирми. От него стана ясно, че българското МО е предпочело машина, която има по-ниска степен на защита, по-високо собствено тегло, по-малка маневреност, както и че е пренебрегнало заданието да превозва най-малко 5-има души. Военни специалисти твърдят, че тази машина може да побере 3+1 души.

Интересен е и фактът, че експертите от МО изпращат в 18 ч. в централата на FNSS в Анкара покана да се явят във военното министерство на следващия ден в 10.30 ч. за допълнителни уточнения по сделката, фирмата успява по една случайност - тъй като се оказва, че точно по това време има екип в София.

„От страна на нашата група беше предложено да се отворят ценовите предложения на двете компании в тяхно присъствие, за да може тръжният процес да е прозрачен. По някое време в ранните часове на следващата сутрин, без да се даде каквото и да е официално обяснение, на нас индиректно ни беше казано да напуснем сградата на МО", пишат от FNSS до премиера Сергей Станишев. Всичко предполагаше, че

засегнатите ще заведат дело

и имат големи шансове да го спечелят. Но точно тогава настъпи нов обрат - от централния офис на фирмата разпоредиха пълно мълчание. Запознати твърдят, че ръководството е решило да мълчи, тъй като има още много конкурси, в които може да се участва. Това е вторият конкурс, който ВАЕ Systems губи.

Победилата фирма Textron очевидно се ориентира далеч по-добре в ситуацията. За тази сделка американците са наели за консултант „Крипто" ЕООД. Според регистрацията й тя се занимава с „производство на уреди и апарати за измерване, проверка, изпитване, навигация и за други цели". Собственик е бившият военен Петър Петров. Разбира се, няма нищо странно в това бивш военен да е консултант за военна техника. Така. е, но донякъде. Всеки военен е специалист по нещо. Петров не е специалист по бронирана техника. А и това не е толкова важно. Важното е колко си близък до ръководството на МО и ГЩ и колко души от комисията можеш да спечелиш на своя страна. В това отношение Петров има безспорни предимства. От фирмения регистър ДАКСИ се вижда, че той е съсобственик с друг бивш военен - Николай Тапаров, в обявената за ликвидация фирма „Болкан милитъри мениджмънт" АД. В нея Петров притежава 28%, а Тапаров - 26%. Тапаров е известен на читателите на „Сега" от поредицата разследвания, която показа, че е съдружник с настоящия началник в МО Николай Цонев във фирма „Нилана", която доскоро снабдяваше армията с хляб. Както се казва

- кажи ми кои са ти приятели, за да ти кажа кой си

Друг интересен конкурс, който приключи, е за доставка на транспортни самолети на армията. По този проект също нямаше конкретно зададени параметри. Военните единствено настояваха за нови машини, които да могат да използват за мисии. Мотивите бяха, че старите съветски АН-26 не могат да превозват достатъчно бойци и техника.

Конкурсът също бе обвит в тайнственост - нито веднъж официално не бе съобщено колко фирми участват, какво предлагат и на каква цена. Оповестено бе само крайното решение - че италианската фирма „Алениа аеронавтика" ще ни продаде 5 транспортни самолета „Спартан". Договорът между Министерството на отбраната и италианците беше подписан на 24 февруари 2006 г. Според него италианците ще доставят 5 самолета „Спартан" на стойност 91 млн. евро до 2011 г. Първата машина кацна преди няколко седмици на летище София.

При сделката със самолетите се оформя велика далавера

Консултант на „Аления аеронавтика" е фирма „Авиогруп-2002" ООД. Същата фирма е била и съветник при избора за купуване на новите учебно-бойни самолети „Пилатус". Нейни собственици са „Ес пи ем груп" и „Авиостар". Собственици на „Авиостар" ООД са бившите военни от BBC Румен Атанасов, Веселин Стоянов, Николай Недев и Иван Бинев.

Интересното е, че „Авиостар" отдавна върти доста успешен бизнес с българските контингенти. Тя наема транспортни самолети ИЛ-17 от казахстански или ТУ-154 от украински фирми и с тях превозва български военни. Преди години я използва и делегацията на тогавашния външен министър Соломон Паси, когато пътува до Афганистан.

„Екипажите са евтини и един такъв курс струва на фирмата около 50 хил. долара. За курса обаче се взима между 300 и 350 хил. долара", обясниха хората от бранша. Високата цена се формирала заради факта, че на борда се возят опасни товари и оръжие. За това пък били необходими допълнителни лицензи, което оскъпявало услугата.

На тези хора им е страшно изгодно армията ни да не разполага с транспортни самолети, с които да се направи ротация на един контингент наведнъж. В момента армията ни участва с контингенти между 120 и 200 души в различни точки на света. Елементарното е да се види, че новият „Спартан" няма никаква възможност да транспортира нито бойците, нито техниката. Въпреки това ние купуваме не един, а цели пет такива малки самолета. И ще се наложи да се наемат допълнително самолети.

„Сега" потърси коментар за конфликта на интереси и сделката от собствениците на „Авиостар". Те обаче не пожелаха да отговорят на конкретните въпроси. Веселин Стоянов не отрече, че двете фирми се занимават с превоз на контингенти, но предпочете да говори повече за качествата на българската журналистика. След това вестникът беше поканен на разговор с Румен Атанасов, който обаче бил само опознавателен. И въпреки уверенията и на двамата, че искат да се знае истината, изявленията им се изчерпваха с общи фрази за честта и достойнството на българския военен.

Така наши бивши военни печелят солидни пари от МО и САЩ. Американският данъкоплатец е този, които поема логистиката на контингентите ни в Ирак, а родното военно министерство плаща за полетите до Афганистан. На всеки шест месеца самолети пътуват до Багдад, Кабул и Кандахар. Елементарната сметка показва една доста добра печалба от близо 1.8 млн. долара на година.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
pach

Регистриран на: 27 Юни 2007
Мнения: 714
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 21 Фев 2008, 10:36    Заглавие:  

От днешния в."Стандарт"
Цитат:
Разрешиха на Близнаков да продава имоти

СОФИЯ. Отпадат част от условностите при разпродаване на военни имоти и се увеличават правата на министъра на отбраната да взема решения относно недвижимата собственост. Това заяви шефът на парламентарната комисия по отбрана Ангел Найденов. В измененията на закона за отбрана и въоръжените сили на страната е записано, че върху незастроените имоти на МО могат да се изграждат чаcтни кооперации. В документа изрично е упоменато, че терените трябва да са в урбанизирани райони. Върху земята могат да се вдигат апартаменти, спортни площадки и дори СПА центрове. Близнаков ще дава право на учредяване на строеж на частни фирми. В замяна военните ще получават вече построени жилища в други райони, които могат да се ползват под наем или да се купуват от униформените. Така например се дава право армията да преотстъпи апетитен терен на 4-ти километър в столицата срещу панелки в "Дружба". Търговете ще се провеждат според установен ред от Министерски съвет, но ще се контролират от военния министър. С промените в закона отпадат досегашните порциони на рейнджърите. Бойците ни ще получават пари за храна. Комисията прие единодушно и решението всички военни да могат да ходят на мисии зад граница. Досега само няколко конкретни подразделения на войската имаха право да участват в контингенти в чужбина. Така професията войник ще стане по-привлекателна, а и самите военни ще могат да подбират най-добрите бойци за конкретна мисия, разясни Ангел Найденов.
Александра Златинова


Гледайте сега каква търговия ще настане!!! Twisted Evil
Все едно да назначиш вълка за овчар! Twisted Evil
Няма край тая разсипия , мамка му...

_________________
Всичко ново е добре забравено старо!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
dragon x


Регистриран на: 26 Яну 2004
Мнения: 1424
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 22 Фев 2008, 11:58    Заглавие:  

Е тоя Близнаков окончателно такова мамата на родната армия. Не се сещам някой да е разсипал военщината колкото него.
_________________
Click to see if image is larger РОТА, ШАГНУВШАЯ В БЕССМЕРТИЕ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 39282

МнениеПуснато на: Пон 25 Фев 2008, 08:47    Заглавие:  

Ген. - лейтенант Димитър Георгиев след присаждане на черен дроб:

Отново ще полетя, казах си след трансплантацията

С нищо не може да се сравни даденият от Господ шанс за втори живот. Какво повече да желая оттук нататък? Искам единствено възстановяването ми да продължи нормално, да се върна при семейството ми, сред приятелите и близките, които толкова много ме обичат.

Екипът на доц. Никола Владов от ВМА присади преди 25 дни черен дроб на ген.-лейтенант Димитър Георгиев, бивш шеф на BBC. Генералът прие екип на „Труд" в стаята си в Клиниката по гастроентерология, където се възстановява в момента.

- Как се чувствате, ген. Георгиев?

- Много добре. Живея втори живот. Щастлив към...

- Разкажете как научихте, че за вас е намерен донор на орган?

- Беше 30 януари т.г. Ще запомня деня завинаги. На сутринта с дъщеря ми, съпругата ми и аз изпратихме моя зет Марин Генчев на 9-месечен обучителен курс в САЩ. Също като мен той е офицер, но от военната полиция. След като си тръгнахме от летището, отидохме в слад-карничка заедно със сватовете, за да се почерпим с торти, кафе. Поговорихме си и със съпругата ми Наталия се прибрахме. Реших да почина и си легнах, защото бяхме станали в 4 часа сутринта. Около 14 ч ми се обади моята лекуваща докторка Мариета Симонова от ВМА.

- Какво точно ви каза?

- Че трябва да дойда, за да ми направят изследвания, но не уточни защо. Затворих слушалката, но пак й звъннах, за да я попитам дали трябва да си взема дрехи, ако ще остана в болницата за повече дни. Тя отвърна, че ще е добре да направя точно така. Явно бяха решили да пазят новината в пълна тайна, докато пристигна във ВМА. Отидох и започнаха да ми правят рутинни изследвания - ехография, електрокардиограма, белодробни изследвания и т.н. Един от лекарите се учуди, докато наблюдаваше белите ми дробове и ме попита дали съм спортувал. Аз му отвърнах, че съм авиатор от 36 г. Едва тогава ми съобщиха, че са ме извикали за трансплантация. Знаете ли, чаках да чуя тези думи цяла година. Бях подготвен.

- Страх ли ви беше?

- Категорично не! Обадих се на съпругата ми и й казах какво става, чух се и с приятелите си. Осъзнавах, че има риск, но бях готов за него. Толкова години в работата си съм се поставял на него, че съм свикнал. От 1970 г. летя на изтребители, а до 2006 г. бях началник на Главния щаб на BBC. Тогава приключих с военната си служба... но да се върна към паметния ден. Оказа се, че тогава доц. Крум Кацаров, зам.-шеф на ВМА и началник на Клиниката по гастроентерология и доц. Никола Владов, завеждащ Клиниката по чернодробна хирургия, са били в командировка в Копенхаген. Щом научили за донора на органи, веднага я прекратили и хванали самолет. Преди време си бях говорил с тях какво ще стане в подобен момент, ако те не са в България. Те ме увериха, че ще се върнат достатъчно бързо за присаждането на органа.

- Какви документи подписахте, преди да легнете в операционната?

- Сложих подписа си на хартия, че съм запознат с рисковете от присаждането и че ако нещо се случи, съм съгласен органите ми да бъдат ползвани за трансплантации на хора в тежко състояние.

- Стана ясно, че лично военният министър Веселин Близнаков и началникът на генщаба ген. Златан Стойков са се включили в акция за намиране на донор за вас?

- Да, благодаря от сърце на ръководството на Министерството на отбраната, лично на ген. Стойков и на неговите заместници. Както и на всички хора от страната, които ми се обадиха, за да заявят, че искат да дарят средства за трансплантацията ми. Проблемът обаче не бяха парите, а липсата на донор. Уж съм от разпространената кръвна група А1 положителна, но дълго време за мен нямаше донор. Да ви призная, все още хората в България са на мнение, че когато някой си отива от този свят, трябва да го напусне, как да кажа, в комплект... Т.е. с всичките си органи. Защо обаче да става така? Когато деца и 30-годишни млади хора примерно са тежко болни и животът им може да бъде спасен с дарен орган!

Да не забравяме, че даже и да се намери, той не може да бъде присаден без необходимата съвместимост между реципиента (б.р. получателя) и донора.

- Какво си казахте, щом излязохте от упойката?

- Първите ми думи бяха: ,Аз пак ще летя!". И така ще стане! Вчера гледах по военния канал един мой приятел -Свилен Иванов, който сега е шеф на „Еър Cnopf'. С него някога сме летели заедно. Може би ще отида при него, той има „Чесна". Ще полетя с нея...

- За удоволствие или пак искате да обучавате?

- Не, само за удоволствие. Стига толкова - 36 години съм се занимавал с обучение. Бях инструктор във военното училище в Долна Митрополия. Наистина не съм си мислил досега за нова работа. А се чувствам много жизнен! Няма да забравя в какво състояние бях през януари м.г., когато започна всичко... Тогава почувствах, че губя силите си. Много тежко беше, защото 25 г. не бях ходил на лекар и изведнъж тръгнах от доктор на доктор. Може би точно заради тази си немарливост към здравето ми се стигна до трансплантацията. Чрез „Труд" искам да призова българите да контролират здравословното си състояние. Особено хората, подложени на постоянен стрес и тежко ежедневие. Да не загърбват профилактиката.

- Чувствате ли се по-различно с присадения орган? Битуват митове, че хората с трансплантирани сърца примерно добиват нови усещания.

- Чувствам се здрав. Различен - не. Както казва доц. Крум Кацаров - като при колите е. Външно виждаш пак стария автомобил, но двигателят е нов. Преди да дойда във ВМА не знаех колко важна е функцията на черния дроб. Та той е лабораторията в човешкия организъм. От него зависят толкова много показатели.

- Вярвате ли в Господ?

- Не съм атеист. Дъщеря ми Даниела (30) ми подари икона на св. Мина. Ето я тук, срещу леглото ми (сочи иконата). Ще ви призная нещо много лично - Даниела беше готова да ми дари част от черния си дроб, за да живея... За щастие не се наложи. Искам специално да благодаря на родителите на загиналото младо момче, които дариха сърцето, бъбреците и черния му дроб. Трябва да са горди за стореното. А и че нещо от него живее у нас. Благодаря и на доц. Крум Кацаров, на доц. Владов, на доц. Николай Петров, началникът на реанимацията във ВМА, заради които съм жив. За втори път... Знаете ли, роден съм под щастлива звезда. Господ ме пази откакто съм се родил. Като бебе съм се разболял от дизентерия. Но тогава медицината не е разполагала с мощни „оръжия" срещу болестта. Баща ми-техник във военно-въздушното училище в Долна Митрополия, ме е носил на ръце през зимата до доктора. Защото сме от с. Биволаре. После като дете преживях друг инцидент.

- Какъв?

- Родителите ми бяха направили изкоп заради строеж. Беше пълен с вода и кал. Аз съм паднал в него и по чудо съм оживял. Две години след като бях станал инструктор във военното училище пък ми се падна да летя с поредния млад курсант. За него полетът щеше да е 5-и, т.е. без никакъв опит. По едно време реших да му поверя управлението на самолета УМИГ-15 (учебен МИГ). След 10-20 сек в областта на двигателя нещо изгърмя. Самолетът започна да се тресе, незабавно поех управлението, обадих се в кулата. За щастие успяхме да се приземим, веднага развързах коланите на пилота, в това време самолетът започна да пуши. Пристигнаха пожарни. Оказа се, че е много сериозна авария в двигателя. Беше 6-и май. Оттогава всяка година правя курбан на датата, която отскоро се чества и като празник на армията. Имал съм и други подобни критични моменти, но такива има всеки пилот. Виждате, че там горе някой ме пази...»!»
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 39282

МнениеПуснато на: Сря 26 Мар 2008, 12:00    Заглавие:  

В EAДС на щат са 116 000 души

Лидер в самолетостроенето, космическите технологии и отбраната ни подава приятелски ръка

Опитваме се да наложим ЕАДС за стратегически партньор за модернизацията на Българските въоръжени сили, помагаме за привеждането на страната в съответствие с европейските изисквания, твърди французойката Моник Брепсон

Моник Брепсон е вицепрезидент на ЕАДС Интернешънъл. Пресмята, че преди повече от 80 месеца е дошла за първи път в България. Преди това е имала едно служебно пътуване до София в състава на авторитетна делегация от известната френска агенция DGA.

Първата среща със страната ни била през дъждовна пролет. Тогава Моник си казала, че може би ще й върви по вода в контактите със специалисти от силовите структури. Така и станало. Навсякъде я приемат с разбиране. Първоначално имало учудени военни от факта, че една дама може да се занимава с толкова строга дейност. Може би по-разумно е да се ангажира с някаква мода, с доставки на скъпа бижутерия за бутиците в столицата и т.н. Обаче нейният отговор е свързан с ракетостроенето и определя себе си като завинаги обвързана с него.

В личен аспект тази година г-жа Брепсон планира да омъжи дъщеря си. Обмисля се менюто, уточнява се какво вино ше се сервира... Колкото до бъдещия съпруг - великолепен е! И дано по-скоро дойдат многото внуци. Така откровеничи Моник, преди да започнем сериозния разговор, за който и двамата се готвим цял месец.

Впрочем тя е наясно с всички отговори, но първо трябва да получи разрешение от централния офис в Париж. После е лесно, защото винаги елегантната дама е словоохотлива, колкото сегашният президент Саркози.

Друг е въпросът, че трудно казва "да" за медийни изяви.

- Разкажете в общи линии за ЕАДС, защото не всеки наш читател познава тази мощна компания.

- ЕАДС е световен лидер в областта на самолетостроенето, космическите технологии, отбраната и свързаните с тях услуги. За 2006 г. генерираните от ЕАДС приходи достигнаха 39,4 милиарда евро, а компанията осигури заетост на общо 116 000 служители. В групата на ЕАДС влизат производителят на самолети "Еърбъс", най-големият в света доставчик на хеликоптери "Юрокоптер" и ЕАДС "Астриум" - европейският лидер в областта на космическите програми - от "Ариана" до "Галилео". Поделението "Отбрана и сигурност" е доставчик на цялостни системни решения; чрез него ЕАДС е основен партньор в консорциума "Юрофайтър" и акционер в производителя на ракетни системи МБДА. ЕАДС участва също в разработването на програмата А400М чрез своето поделение Военни транспортни самолети.

- Госпожо Брепсон, кажете нещо повече за корените на ЕАДС?

- ЕАДС е световна компания с европейски корени. Ние обединяваме в една група или около нея европейските ресурси, били те човешки, финансови, технологични и индустриални в областта на аеронавтиката, космическите и отбранителни системи. Идеята за създаването на ЕАДС беше в направленията за отстояването на националните и европейските интереси в тези много стратегически дейности и отговор на предизвикателствата на много агресивната конкуренция.

Мисията на ЕАДС сега е да осигури разрастването на компанията. За тази цел групата трябва да завладее нови пазари и да затвърди позициите си на световен лидер, който разработва, произвежда и реализира продажби по целия свят.

Стъпвайки на силните страни на компаниите основателки (Аероспасиал-Матра, Даса и КАСА), ЕАДС доказа своята конкурентоспособност на международните пазари от самото си създаване и във всички сфери на дейност - от гражданска авиация, през космически системи, до отбранителни технологии - към днешна дата събраните поръчки са 308 милиарда евро.

- Какви са основните дейности и последните ви успехи в Централна и Източна Европа и по-специално в България?

- Като следствие от своите европейски корени ЕАДС има засилено присъствие в Централна и Източна Европа както в областта на гражданската авиация, така и по отношение на сигурността, отбраната, наблюдението и контрола. Последните успехи са свързани с Еърбъс, по-точно с продуктовата гама А320, която беше предпочетена от различни авиокомпании (редовни и нискоразходни) в Чехия, Унгария, Румъния, Словения, Хърватска и Гърция. Сполуката е и при поръчките за АТР в Чехия и Румъния. Факт е доставянето на напълно интегрирана система за наблюдение и контрол на румънските граници. Може да се гордеем със системите за защитени комуникации "Тетра"/"Тетрапол" в Чехия, Румъния, България, Словакия, Естония и Унгария. Не бива да пропускаме ракетните системи на МБДА, които се използват в Австрия, Унгария, Румъния и Гърция, а през миналата година бяха закупени от Естония и избрани от Полша. Доволни сме от избора на "Юрокоптер" от министерствата на отбраната, вътрешните работи и здравеопазването в Словения, Полша и Румъния... Не на последно място са хеликоптерите "Кугар", които сега се доставят в Пловдив на българските ВВС, и "Пантер" за българските ВМС.

- Май стигнахме до още един важен за компанията модул и трябва да ни информирате по-подробно за дейностите на Еърбъс.

- Компанията Еърбъс е много активна в района и има сериозни успехи, защото румънският национален превозвач ТАРОМ избра Еърбъс. Унгарската нискоразходна компания Уизеър, която има поделения в България, Полша и Румъния наскоро поръча още 50 самолета "Еърбъс" с опция за общо 82 самолета.

В България със самолети "Еърбъс" летят частни авиокомпании като Би Ейч Еър, базирана в София, и Еър Виа, базирана във Варна. Разбира се, много сме горди и от факта, че Еърбъс ще кандидатства за доставянето на нов правителствен самолет.

- Имате ли текущи проекти с Министерството на отбраната?

- Опитваме се да наложим ЕАДС като стратегически партньор за модернизацията на Българските въоръжени сили, помагаме за привеждането на страната в съответствие с европейските изисквания.

България може да се възползва от продуктите на МБДА, за да подобри възможностите на своите въоръжени сили. МБДА предлага пълна гама от ракетни системи за ПВО, от продуктите "Мистрал" с много къс обхват, ВЛ "Мика" - със среден обхват, до "Астер" с удължен обхват на действие. Тези продукти позволиха на компанията да развие мощен набор от компетенции по отношение на системите за управление на боя, както и в най-съвременните технологии.

"Екзосет" ММ40 Блок 3, последното поколение на противокорабните ракети "Екзосет", както и ВЛ "Мика", които се предлагат като въоръжение за новите корвети, биха могли да бъдат също решение за модернизацията на придобитите от Белгия фрегати с цел българските ВМС да разполагат с най-добрите средства за ПВО и противокорабна защита.

Днес ЕАДС "Отбрана и сигурност" е един от водещите доставчици на интегрирани С4I решения, покриващи цялата структура на командване от главния щаб до индивидуалния съвременен войник. В България, ЕАДС "Отбрана и сигурност" е с най-добри позиции да подпомага като стратегически партньор изграждането на бъдещите интегрирани комуникационни и информационни системи, наскоро одобрено от Министерския съвет като цялостна програма.

В момента ЕАДС доставя на министерството съвременни опознавателни средства за модернизиране на съществуващи радари от системата "свой-чужд".

- По какви други проекти в областта на сигурността водите разговори в България?

- ЕАДС работи в тясно сътрудничество с МВР с цел да достави на България най-съвременни решения, за да може страната да отговори на изискванията за наблюдение и контрол на външните граници на ЕС. Финансирането се осигурява по линия на програма ФАР и инструмента Шенген. На първо място, "Юрокоптер" ще предложи хеликоптери ЕС135 и ЕС145 за мисии по наблюдение на границата.

ЕАДС "Отбрана и сигурност" е водещ доставчик на интегрирани системи за сигурност "до ключ", като системи за контрол и наблюдение на границите, и решения за управление при кризи и спешни ситуации. ЕАДС може да предложи на България цялостно интегрирано решение, съобразено с нуждите в страната. Неотдавна, фирмата беше избрана за доставчик на системи за гранична и брегова защита в Румъния, Мексико, Катар и ОАЕ.

Накрая, по отношение професионалните преносими радиостанции ЕАДС "Отбрана и сигурност" е единственият доставчик на защитени комуникационни мрежи, който предлага едновременно решения, базирани на всички стандарти в момента - ТЕТРА, ТЕТРАПОЛ и Р25. ЕАДС ОС вече доставя решения за защитената комуникационна мрежа на българското Министерство на вътрешните работи и ще продължи доставките в рамките на програмата за наблюдение и контрол на външните граници на ЕС. ЕАДС може да предложи и решения за националната защитена мрежа на България.

- Ще дадете ли повече подробности за доставките на хеликоптери "Юрокоптер".

- Договорът за доставка на 12 хеликоптера "Кугар" за българските ВВС и 6 хеликоптера "Пантер" за българските ВМС на обща стойност 360 млн. евро беше подписан на 28 януари 2005 г. Осем от 12-те хеликоптера "Кугар" са предназначени за тактически транспорт, а останалите четири за операции по бойно търсене и спасяване. Тези машини могат да бъдат използвани също и за обществени цели като гасене на пожари, евакуация при наводнения, планински спасителни мисии и други.

Шестте хеликоптера "Пантер" за българските ВМС ще се използват за морско наблюдение и операции по търсене и спасяване в допълнение към операциите по борба с подводници и надводни плавателни съдове. Договорът е първи по рода си в България, тъй като досега Българските въоръжени сили са използвали само руски хеликоптери. Той е пряк резултат от предприетите реформи, когато България стана член на НАТО през март 2004 г. Доставките започнаха през август 2006 г. в 24-а авиобаза в Крумово. Доставянето на всички 18 хеликоптера ще бъде извършено в рамките на 6 години. Хеликоптерите "Кугар" ще бъдат доставени изцяло до 2009 г., "Пантер" - между 2010 г. и 2011 г.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 39282

МнениеПуснато на: Вто 08 Апр 2008, 10:19    Заглавие:  

Калфин да уточни от кого очакваме ракетно нападение

Прихващачи на САЩ трябвало да гарантират сигурността на страната ни от евентуална азиатска заплаха
В прав текст на срещата на върха на НАТО в Букурещ външният министър и вицепремиер Ивайло Калфин настоя САЩ да разположат у нас зенитни ракети - прихващачи, срещу евентуална азиатска заплаха, каквито ще има в Чехия и Полша. Министърът се пообърка в терминологията, говорейки за ракети с къс и дълъг обсег, имайки най-вероятно предвид ракетни комплекси с малък, среден и голям обхват, с каквито страната ни разполага отдавна. Като основен аргумент в искането си Калфин посочи, че България е най-източната страна на НАТО и заради това е най-уязвима от азиатски ракети. Но това не е вярно, защото Турция все още е член на пакта. Разполагането на чужди ракетни бази у нас може да стане единствено с решение на парламента. Но преди да бъде взето, е задължително външният министър да уточни от коя азиатска страна очакваме ракетно нападение. Ако е имал предвид Иран, опасенията му в момента са безпочвени. За да достигнат страната ни, евентуалните ирански ракети трябва да прелетят минимум 4500 километра над територията на редица страни, без да бъдат засечени, което е невъзможно. Но в момента в иранската армия няма на въоръжение ракетни комплекси с обхват повече от 2200 километра, и то като изпитателни образци. Иранците нямат и бомбардировачи, които могат да долетят до България и да се върнат в базите си. Няколко самолета, способни да бомбардират Източна България, е имал Ирак, но върху тях отдавна са сложили ръка САЩ. Ако евентуалният агресор е Северна Корея, страхове въобще не трябва да има, защото на корейците най-малко им е до България. Но и те нямат на въоръжение нито самолети, нито балистични ракети, с които да могат да ни атакуват. Третата страна, която наистина разполага с необходимите оръжия, е Русия. Въпреки че руското правителство открито се противопостави на членството ни в НАТО, досега няма никакви данни към страната ни да има насочени ракети дори с класически заряди. Но дори само един чужд ракетен комплекс да бъде монтиран на наша територия, което не може да остане в тайна, Русия за броени часове ще насочи срещу него поне няколко свръхточни ракети „Топъль М“ с далекобойност повече от 5000 хиляди километра и десетина бойни глави. Ще пострадат и отношенията ни в областта на енергетиката. Чужди ракети не са ни необходими и заради факта, че страната ни разполага с два зенитно-ракетни комплекса „С 300“, способни да атакуват както нисколетящи, така и високоскоростни цели по балистична траектория, каквито са различните видове ракети. Не бива да се забравя, че наличието на американски бази у нас със сигурност ще увеличи интереса към страната ни на така наречените ислямски терористи. Те със сигурност няма да атакуват базите, но гари и летища могат да попаднат под обстрела им.

Здравко Роев
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 39282

МнениеПуснато на: Пет 30 Май 2008, 10:12    Заглавие:  

HOPE и HOSBO - новата гама "интелигентни" планиращи боеприпаси
в."Българска армия"


Германската компания Diehl BGT Defence разработва нова гама от "интелигентни" планиращи боеприпаси за нуждите на Bundesluftwaffe. С тези боеприпаси германските ВВС ще могат да атакуват цели с висока степен на защита - надземни, подземни и морски. Конструкцията на боеприпасите ще бъде модулна с възможно по-висок процент на унифициране на компонентите. Към момента НОРЕ (HOchleistung-PEnetrator) вече е достигнал фаза на технологичен демонстратор. Очаква се производството на НОРЕ/HOSBO да започне след 2010 г. и те ще бъдат включени във въоръжението на БЛА на германските ВВС.

Бойната глава на НОРЕ има висока пробивно - проникваща мощ с ефективност, надминаваща значително тази на подобните боеприпаси в експлоатация. Предназначението му е да унищожава терористични центрове в землянки, пещери или тунели, но също така цели с висока степен на защита - надземни и подземни бункери и инфраструктури.

Боеприпасът HOSBO може да бъде екипиран с различни типове бойни глави на базата на смъртоносното или на несмъртоносното действие. Така става възможно адаптирането на ефективността във или около целта, а "интелигентите" взриватели намаляват риска от колатерални загуби. В отговор на строгите изисквания за висока точност, възможност за използване при всякакви метеорологични условия и устойчивост на смущения насочването се извършва от GPS приемник или инерциална навигационна система, електронно - оптични сензори и специално адаптиран режим при подхода към целта.

Аеродинамичните характеристики на планиращите боеприпаси позволяват да се увеличи обсегът, като в същото време се запазва висока маневреност. Благодарение на увеличения обсег те могат да атакуват и пускови площадки на ЗРК, а маневреността им дава възможност да бъдат поразявани подвижни цели - високоскоростни кораби или джипове. Предвижда се по-късно насочването да става с помощта на телевизионна камера (eyes on target). Така става възможно изпълнението на команда за спиране на подхода към целта при неуспешен обрат на мисията, прелитане над целта и в известен смисъл пренасочване за кацане в безопасна зона. Тези характеристики представляват интерес при асиметрични бойни действия при стриктно спазване на правилата за провеждане на мисията.

Trigat-LR (Pars 3 LR)

Trigat-LR (Third Generation Anti Tank, Long Range), с обозначение Pars 3LR в Германия и AC 3G във Франция е управляема ракета "въздух - земя", на принципа fire-and-forget ("стреляй и забрави"), която към момента все още се намира във фаза на разработка. Тя ще бъде с голям обсег, като основното й предназначение е борбата с противниковата бронетанкова техника, но може да се използва и за борба с вертолети и всякакви други наземни цели с минимален риск от попадане под противников обстрел.

Ракетата трябва да бъде включена в основното въоръжение на вертолета Eurocopter Tiger (варианти UHT и HAD). В рамките само на осем секунди може да бъде извършен пуск на повече от четири от тези ракети. Вертолетът може да извършва пускове на Trigat-LR, следвайки праволинейна траектория на полет или при пикиране над целта.

Основен изпълнител в разработката на програмата Trigat е Германия, по-късно се присъединяват Франция и Великобритания. След кратко време Великобритания се оттегля, а по програмата остават да работят Германия и Франция.



Първите договори по проекта са подписани между германските компании Diehl BGT Defence (разработка и производство) и LFK (станала филиал на френско-германския консорциум EADS).

Заложена е била и разработка на по-лек вариант със среден обсег, предназначен за пехотата - Trigat-MR (Medium Range). Предвиждало се Trigat-MR да се изстрелва от преносимия комплекс MILAN 3, но по-късно програмата MR е била анулирана.

През 2004 г. Франция на свой ред напуска програмата поради бюджетни съкращения и спира избора си на американската ракета AGM-114 Helfire 2 за въоръжението на своите бойни хеликоптери Tigre.

На 30 юни 2006 г. Германия получава поръчка за 680 ракети Trigat-LR на стойност 380 млн. евро.

Максим Генов
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 39282

МнениеПуснато на: Чет 12 Юни 2008, 21:32    Заглавие:  

ЕF-2000 "Тайфун" извоюва успехи на световния пазар

В началото на 1980-те години ВВС на редица европейски страни трябва да заменят остарелите си изтребители от второ поколение в експлоатация от 1950-те - 1960-те години. Бундеслуфтвафе трябва да търси наследник на F-104G и на F-4F. Британските ВВС (RAF) трябва да заменят F-4K/M и Lightning, а италианските AMI - F-104S G.91R/Y.

По онова време САЩ се явяват основен доставчик на бойна авиационна техника за западноевропейските си партньори. Американските производители активно предлагат своите F-16 и F/A-18 от четвърто поколение, които нямат аналози, европейско производство. Освен загубата на национален престиж, закупуването на американска техника би довело до задълбочаване на военноикономическата зависимост от САЩ, безработица и забавяне на научно-техническия прогрес. Освен това САЩ разработват бойни самолети за собствените си нужди, които не отговарят напълно на европейските.

Трудно начало

Програмата Eurofighter претърпява доста хаотично развитие. Германия постоянно изразява колебания и непрекъснато изисква намаляване на разходите през цялото десетилетие на 1990-те години. Италия и Испания дори замразяват за кратък период участието си в нея. Датите за превъоръжаване непрекъснато се променят и удължават.

Всяка от страните партньори непрекъснато преразглежда поръчките си за EF2000, като Великобритания трябва да получи 232 самолета, Германия - 180, Италия - 121, Испания - 87. Първият клиент извън консорциума Eurofighter е Австрия, която поръча отначало 24, по-късно 18, а след 2006 дефинира намерението си да закупи 15 машини. Вторият клиент е Саудитска Арабия за 72 изтребителя.

"Тайфунът" на промяната

Опитът от грешките, допуснати при първите общоевропейски програми, преди всичко с Tornado, събра страните - участнички в програмата EFA, за общо дефиниране на самолета за техните ВВС. По инициатива на Великобритания изискванията на другите партньори започват да еволюират. Англичаните първи изразяват интереса си самолетът да получи пълни възможности за изпълнение на атаки по земни цели. Италианците ги подкрепят единодушно, следвани от германците, защото възнамеряват да заменят част от изтребителите си Tornado с Typhoon след 2010 г. Така EF2000 се ориентира към по-широка многофункционалност. Много от модернизациите, свързани с интегрирането на съответното оборудване, са извършени на монтажната линия, за да се достигнат по-бързо стандартите за начална и пълна боеготовност. Към момента в процес на тестове се намира радар от ново поколение Euroradar CAESAR (Captor Active Electronically Scanned Array Radar), който работи в многофункционален режим и ще замени ECR90. Повишаването на бойните възможности ще отнеме само време за препрограмиране на софтуера. Достигането на стандарта за пълна боеготовност отнема много повече време, защото трябва да се оценяват разликите между прототипите и серийните машини. Постигнато е съгласие за ергономична кабина с четири дисплеи на базата на течни кристали, а концепцията HOTAS задоволява напълно изискванията на пилотите. Едва след 2003 г. те разполагат вече с гласов интерфейс човек-машина.

Стремежът към повишаване на многофункционалните възможности дефинира и масата на бойния товар. Предвижда се конфигурация от максимална излетна маса от 24,5 тона с въоръжение "въздух-земя" от 3 тона, с горивен запас от 5 тона и обща маса на ракетното въоръжение "въздух-въздух" от един тон. В началото на 2007 г. EF2000 ще бъде в състояние да извършва атаки с управляеми бомби Paveway III и с антирадарни ракети Alarm.

В експлоатация

Серийното производство на EF2000 Typhoon вече е започнало. Изтребителят се произвежда в три различни серии, наречени съответно Tranche 1,2 и 3. Самолетът вече се експлоатира от Великобритания, Германия, Италия и Испания. Началната боеготовност IOC (Initial Operational Capability) вече бе обявена от ВВС на тези страни към края на 2006 г. За основните партньори в програмата, заедно с първите чужди клиенти - Австрия и Саудитска Арабия, ще бъдат произведени общо 707 изтребителя EF2000.

Австрийските ВВС вече получиха първите си четири машини през 2007 г., до средата на 2008 г. ще ги последват още 11. Първият EF2000 (7L-WA), предаден на австрийските ВВС, се приземява на авиобазата в Целтвег на 12 юли 2007 г. Той е 125-ият Eurofighter, предаден за експлоатация. На 20 март 2008 г. последният EF2000 от серията Tranche 1 вече е предаден за експлоатация. Самолетите от Tranche 2 и 3 трябва да бъдат предадени преди 2013 г.

Максим Генов
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 39282

МнениеПуснато на: Пет 27 Юни 2008, 09:46    Заглавие:  

Италианско-бразилският лек щурмови самолет АМХ

"Джобният Торнадо" остана плод на сътрудничество без бъдеще

Италианско-бразилският АМХ е единственият лек изтребител - бомбардировач, който не е разработван на базата на тренировъчен самолет. Разработката на АМХ като наследник на Fiat G.91 в италианските ВВС (AMI) стартира през 1978 г., като основни партньори в програмата са Aeritalia (днес Alenia Aeronautica) и Aermacchi. През 1982 г. към италианската програма като подизпълнител се присъедини бразилската компания Embraer (произвежда по лиценз Aermacchi МВ.326 под обозначението АТ-26 Xavante за бразилските ВВС).

Едноместният изтребител-бомбардировач с един двигател се разработва от двете италиански компании, за да отговори на спецификациите на италианските ВВС за замяната на Fiat G.91R, G.91Y и F-104 Starfighter.

Прототипи и серийно производство

Договор за изработката на шест прототипа и планер за стендови изпитания е подписан с партньорите, обединени в консорциума АМХ. Основен изпълнител в програмата е Alenia с дялово участие от 46,5 %, Aermacchi и Embraer участват съответно с 23,8 % и 29,7 %.

Първият от седемте прототипа е построен от Aeritalia и извършва първия си полет на 15 май 1984 г., но е унищожен при катастрофа по време на петия си изпитателен полет. Вторият прототип, сглобен от Aermacchi, полита на 19 ноември 1984 г. Трети самолет, предназначен за изпитанията на авиониката, е построен от Aeritalia полита на 28 януари 1985 г. Първият прототип YA-1, произведен и сглобен в Бразилия от Embraer, извършва първия си полет на 16 октомври 1985 г. Петият и шестият прототип, които участват в полетно - изпитателната програма, са произведени съответно от Aermacchi и Embraer. Първият от трите прототипа на двуместния учебно-боен вариант полита на 14 март 1990 г., следван почти веднага от втория двуместен прототип през юли с. г.

Серийното производство на АМХ продължава до 1994 г., когато от монтажните цехове излизат последните машини за Италия и Бразилия. От монтажните линии в Италия и Бразилия излизат общо 192 самолета - 155 едноместни и 37 двуместни АМХ-Т. Италианските ВВС получават 110 АМХ и 26 АМХ-Т, на бразилските ВВС са предадени 79 АМХ (А-1) и 15 АМХ-Т (А-1В).

През декември 2002 г. Венецуела подписва договор с Embraer за доставката на 12 самолета АМХ-Т, но САЩ блокират доставката на американско оборудване за тях и договорът е анулиран.

Самолетът

АМХ е самолет, изпълнен по нормална аеродинамична схема, с един турбореактивен двигател, произвеждан в едноместен и двуместен вариант, предназначен за авиационна поддръжка и атаки по наземни цели. Крилото е стреловидно (стреловидност 31 градуса по атакуващия ръб) с кесонна конструкция с три надлъжника и относителна дебелина 12 %. Закрепено е към фюзелажа на три места със специални болтове. Цялата дължина на атакуващия ръб е заета от отклоняеми двусекционни предкрилки. Задкрилките заемат малко повече от половината от дължината на изходящия ръб - те са двупроцепни, тип "Фаулър", с хидравлично управление. Останалата част от дължината на крилото се пада на елероните. Действието им е синхронизирано със спойлерите, разположени на горната повърхност на крилото (над задкрилките). Управлението на кормилата за посока и за височина е цифрово и се контролира от компютър Alenia/GEC Avionics.

Фюзелажът, с овално напречно сечение, има конструкция тип полумонокок, при нея широко са използвани материали от леки сплави. Опашната част на фюзелажа се демонтира, за да улесни обслужването на двигателя. В конструкцията на стабилизаторите широко се използват композитни материали на базата на въглеродни нишки.

Кабината е снабдена с многофункционален дисплей, производство на Alenia. Италианските АМХ са снабдени с вариант на радара EL/M-20001B, разработен от Elta в Израел и произвеждан в Италия по лиценз от Fiar. На бразилските АМХ А-1 е инсталиран радарът Fiar/Tectelcom SCP/01. На всички АМХ се инсталира катапултна седалка Martin-Backer Mk 10L, позволяваща аварийно напускане и на земята.

Средната част на фюзелажа, носовият обтекател, елероните и спойлерите, както и опашните плоскости, се произвеждат от Alenia. На Aermacchi е поверено производството на предната част на фюзелажа, остъклението на кабината и опашния обтекател, както и интегрирането на оръдията и авиониката. Embraer отговаря за производството на въздухозаборниците, крилото и неговата механизация (предкрилки и задкрилки), както и за подкрилните пилони, допълнителните резервоари и разузнавателните контейнери. Финалният монтаж се извършва в Италия и Бразилия.

Италия и Бразилия модернизират своите АМХ

През август 2004 г. командването на бразилските ВВС подписва договор с Embraer за модернизация в средата на експлоатационния цикъл на общо 53 едноместни А-1 и А-1В. Първият модернизиран бразилски АМХ трябва да полети през 2009 г., а първата модернизирана машина трябва да бъде предадена през 2010 г. Модернизацията включва инсталирането на три нови многофункционални дисплеи, индикатор на челното стъкло, очила за нощно виждане съвместими с оборудването на кабината, нови комуникационни и навигационни системи. Основен изпълнител е израелската компания Elbit.

През февруари 2005 г. командването на AMI избра Alenia за модернизацията на 55 АМХ с нова авионика. Модернизационната програма включва инсталиране на инерциална навигационна система с приемник на системата за спътникова навигация INS/GPS, нови многофункционални дисплеи, комуникационни системи и система за опознаване "свой - чужд" (IFF).Първият модернизиран италиански АМХ лети през септември 2005 г., а през септември 2007 г. AMI получава първата си модернизирана машина.

Въоръжение

Вариантите на АМХ, предназначени за ВВС на Италия и на Бразилия се отличават по своето оръдейно въоръжение. Италианският вариант е въоръжен с едно 20 mm 6-цевно ротативно оръдие GE М61А1 Vulcan, произвеждано от Breda по лиценз, а бразилският - с две 30 mm оръдия Giat DEFA 554, френско производство.

Бойният товар на АМХ има маса 3800 kg, като допълнителните резервоари и въоръжението могат да се окачват на седем пилона: един подфюзелажен, по два подкрилни и по един на краищата на крилото.

Въоръжението включва две ракети "въздух - въздух" AIM-9L Sidewinder или Orbita MAA-1 Piranha за защита от атаки на изтребители. За атаки срещу наземни и надводни цели се използват НУРС, бомби и ракети: GBU-12 Opher LG, JDAM, AS 30L, GBU-16, AGM-65 Maverick, AM 39 Exocet, Marte Mk2, Kormoran 1/2, Penguin и AGM-84 Harpoon.

Самолети АМХ на AMI взеха участие, но не особено интензивно, в разузнавателни и бойни мисии на НАТО в Босна и Херцеговина през 1995 г. и в Косово през 1999 г. Бразилските ВВС използват своите АМХ А-1 за изпълнение на мисии за въздушна полиция над Амазонската джунгла за борба с наркотрафика и контрабандата.

Максим Генов
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 39282

МнениеПуснато на: Съб 28 Юни 2008, 23:13    Заглавие:  

Производителите на Ф16 вдигат космически център

в.Народно дело - 26 юни 08 г.

Космонавтът Александър Александров предложил изследователският център да е във Варна
Вицепрезидент на „Локхийд Мартин“ вече се е срещал с премиера Сергей Станишев
Ултрамодерен aерокосмически център може да изникне във Варна до няколко години. Интерес към идеята проявява не кой да е, а гигантът в авиационната, космическата и оръжейната индустрия – американската компания „Локхийд Мартин“. Новината съобщи лично шефът на варненската обсерваторията „Николай Коперник“ Иван Иванов. По негови думи подобна идея съществува от години. Връщане й на дневен ред обаче е станало преди броени дни на конференцията на Института за космически изследвания. На срещата е присъствал вторият български космонавт Александър Александров, който през 1988 г. летя на борда на съветския космически кораб „Союз-ТМ“. Именно негово е предложението, в морската ни столица да изникне модерен изследователски център с тренажори, симулатори, прототип на космическа совалка и уреди за създаване на изкуствена безтегловност. Става въпрос за аеро-космически център, подобен на този в турския град Измир. Той ще е по-скоро с образователен характер, а не изпитателен център за астронавти и пилоти. Според замисъла, комплексът ще е достъпен както за учени и специалисти в областта на науката, така и за любители астрономи. Според предварително изчисления един подобен център щял да струва няколко милиона евро. Подходящото за изграждането му място пък е теренът за Националния морски музей в местността Почивка.
Интересът от страна на „Локхийд Мартин“, производители на най-разпространените в света изтребители Ф-16, е бил заявен от един от вицепрезидентите на компанията при среща с премиера Сергей Станишев, уточни още Иванов. Американците в последните години имат интерес за продажба на военни самолети у нас.

Иван Големанов
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пон 30 Юни 2008, 12:52    Заглавие:  

И каква е идеята и предназначението на този `образователен` център?
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 3 [40 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Криле
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.3467s ][ Queries: 14 (0.2090s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker